Kuulunko minä SI-rokotuksen suhteen riskiryhmään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Olen 37-vuotias nainen, sairastan astmaa, psoriasista ja erästä harvinaista reumasairaudeksi luokiteltua sidekudossairautta.

Saanko rokotuksen ekassa ryhmässä, vai pitääkö odottaa, tietääkö kukaan? En löytänyt googlettamalla sairauksia, joiden haltijat kkuuluvat riskiryhmiin, ja terveyskeskukseen en ole soittamalla päässyt läpi, linjat olleet koko ajan varattuja monta päivää.

Kuuluthan sinä. Minä kävin rokotteen klo 14.00. Nyt kauhusta kankeana odottelen mitä tuleman pitää. Raa´alle kananmunalle allergisena rokote annettiin lääkärin valvonnassa, histamiinia perään ja istuin vielä odotushuoneessa aikani. Hieman on ahdistanut mutta otin lisää histamiinia ja piippua. Kuin olisin syönyt raakaa kananmunaa.

millähän sanoilla ap on googlaillu kun esim : sikainfluenssa ja astma kertoo vastauksen kysymykseen ja myös esim googlaus sikainfluenssan riskiryhmät.

anteeks, mut en aina ymmärrä :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
millähän sanoilla ap on googlaillu kun esim : sikainfluenssa ja astma kertoo vastauksen kysymykseen ja myös esim googlaus sikainfluenssan riskiryhmät.

anteeks, mut en aina ymmärrä :ashamed:

no juu nyt löytyi. Kiitos, olen tyhmä ja laiska, tiedän.:-(

No joo, astma on, muttei säännöllistä lääkitystä, mitä pitäisi olla kuuluakseen riskiryhmiin.

Mulla on aika lievä astma johon otan lääkitystä tarvittaessa, en mitenkään säännöllisesti.Joskus ei tule oireita kuukausiin. Muut sairauteni eivät vaikuta. Eli en taida kuulua riskiryhmään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No joo, astma on, muttei säännöllistä lääkitystä, mitä pitäisi olla kuuluakseen riskiryhmiin.

Mulla on aika lievä astma johon otan lääkitystä tarvittaessa, en mitenkään säännöllisesti.Joskus ei tule oireita kuukausiin. Muut sairauteni eivät vaikuta. Eli en taida kuulua riskiryhmään.

Onkos sulla Kela-kortissa merkintä? Kela kortin katsoivat ja merkinnät.

Alkuperäinen kirjoittaja loppui pähkäily:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Onkos sulla Kela-kortissa merkintä? Kela kortin katsoivat ja merkinnät.

Ei ole merkintää. Astma on todettu vasta pari vuotta sitten ja kelakortti sitä vanhempi. Ihme ettei sellaista ole tullut minulle. Kausi-influenssarokotteen tosin olen astmadiagnoosin jälkeen saanut ilmaisiksi ihan siksi että minun tiedoissani näkyy astma, vaikkei kelakortissa olekaan. Täytyy selvittää asia huomenna.

Yhteistyössä