kuulostaako hullulta raha-asiat uusioperheessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie taas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie taas

Vieras
Eli kun yhteen mentiin päätettiin että kummallakin omat rahat.maksetaan puolikis kaikki asumiseen liittyvä(vesi,sähkö,vakuutukset,talo-laina ym.).Kumpikin maksaa omiin murkkuikäisiin kohdituvat asiat (kummallakin 2 lasta) ja omat autoon kohdituvat jutut ja harrastukset.Ruokaa ostaa se joka aina nyt kaupassa sattuu käymään.
Nämä asiat siis yhdessä päätettiin jo senkin takia että joskus tämä talo sitten siirtyy perillisille eli neljälle lapselle ,kullekkin yhtäsuureen osaan jaettuna.Yhteisä lapsia ei ole eikä myöskään jo ikämme puolesta tule.
Nyt kuitenkin kaikki on päälaellaan...Mies tehnyt suuria ulosottovelkoja(Pika-vippejä selkäni takia) ,on raha-asioissa kusessa ja minä maksan kaiken .Mies maksaa takas jos pystyy asumisen osalta.ruuan ostan minä ja kaiken muunkin.
Tienaan vähemmän kuin mies (Käteen noin 1600 euroa) plus elarit ja lapsilisät omista lapsista.
Elatusmaksut ja elarit lapsistani menee miehen osuuksien maksamiseen ja tuntuu että sydän räjähtää.Olen jo joutunut tytön kitaratunnit perumaann(tyttö 15-vuotias ja tod.surullinen)kaikki pitää nyt laskea kahteen kertaan ja jos miehelle sanon että palkkani ei riitä tulee kauhea tappelu.
Tuo että teki noita vippejä on minulle kauhea asia.Oli niitä tehnyt vuosi sitten keväällä yli 5000 e edestä ja lupasi silloin ettei enää ikinä ota ja taas helmikuussa sain tietää että uusia oli tullut toisen 5000 edestä kun alkoi tulla ulosottokirjeitä.
Siis ja mies tienaa ihan normaalisti töissä.menot hänellä vaan vissiin niin kovat kun vipit kasvavat korkoa ja vyöryvät kuin lumipallo.
Surullista ja raivottavaa on että mies ottaa vippejä selkäni takana vaikka lupasi vuosi sitten ettei enää koskaan(Melkein käsi raamatulla)
ja ettei ajattele yhtään minua ja lapsia ja sitä että myös meidän elo ja asuminen tässä talossa kodissa on vaakalaudalla hänen itsekkyyden takia.
Mitä tekisitte tilanteessani?Yöunet ja kaikki mielekkyys tuon miehen kanssa on totaallisesti mennyt:(

Oletteko naimisissa? Toi kuulostaa aika pahalta,jos laskuja ei saada maksettua niin alkaa palkasta ulosmittaus. Mies ei kuulosta kauhean luotettavalta,miten olisi jos kävisitte keskustelemassa tästä jossain ulkopuolisella,psykologi,parisuhdeterapeutti tms. Jos mies ei saa itseään ja vippien ottamista kuriin niin hän vetää myös sinut ja lapset alas ja sieltä on vaikea nousta!

[QUOTE="Neith";23416671]olisiko mahdollista ottaa isompi laina ja maksaa kaikki vipit pois, niin että mies lyhentää järkevän summan kuussa sitä pois ja rahaa jää elämiseenkin?[/QUOTE]

No ei varmasti ,koska minun nimiini se sitten pitäis ottaa.Mies ei lainaa saa koska ulosotossa noitten vippejensä kanssa.
Ja niin on nyt etten luota yhtään että tuotakaan lainaa sitten pois maksaisi ja jäisi vielä minun harteilleni:(

Oletteko naimisissa? Toi kuulostaa aika pahalta,jos laskuja ei saada maksettua niin alkaa palkasta ulosmittaus. Mies ei kuulosta kauhean luotettavalta,miten olisi jos kävisitte keskustelemassa tästä jossain ulkopuolisella,psykologi,parisuhdeterapeutti tms. Jos mies ei saa itseään ja vippien ottamista kuriin niin hän vetää myös sinut ja lapset alas ja sieltä on vaikea nousta!

Olemme naimisissa.ja olen nyt sitten kurkkuanii myöten täynnä!Minusta on ollut epärehellinen minua kohtaan ja ajatellut vain itseään.

Mihin se mies on ne vippirahat käyttänyt? Kuulostaa vakavalta ongelmalta. Mä ottaisin asumiseron ja lupaisin muuttaa takaisin yhteen vasta kun on saanut asiansa kuntoon eikä käytä sinua hyväkseen. Voittehan silti tapailla vaikkette yhdessä asuisi. Tai sitten tosiaan mies ottaa yhden ison lainan velkojensa maksuun ja pitää pussinsa nyörit tiukalla ja maksaa velkansa ja ruokansa itse. Nyt nostat kissan pöydälle ja selvität asiat!

Ottakaa yhteyttä velkaneuvojaan, jotta saisitte järkevän suunnitelman velkojen pois maksuun.
Sen jälkeen ja aikana tiukka neuvottelu. En näkisi pahaksi vaikka jonkun ulkopuolisen ottaisitte mukaan (perheneuvolasta voisi kysyä). Raha-asiat on typerin tapa saada suhde huonoon jamaan, mutta valitettavasti ne ovat monesti syynä eroon.

Mihin se mies on ne vippirahat käyttänyt? Kuulostaa vakavalta ongelmalta. Mä ottaisin asumiseron ja lupaisin muuttaa takaisin yhteen vasta kun on saanut asiansa kuntoon eikä käytä sinua hyväkseen. Voittehan silti tapailla vaikkette yhdessä asuisi. Tai sitten tosiaan mies ottaa yhden ison lainan velkojensa maksuun ja pitää pussinsa nyörit tiukalla ja maksaa velkansa ja ruokansa itse. Nyt nostat kissan pöydälle ja selvität asiat!

Todennäköisesti entisien vippien maksuu .Noissa ihan kauheat korot.
ja nyt tuli seinä vastaan ja ulosotto mukaan!
Joka päivä tulee 3-6 kirjettä eri velkojilta ja perintätoimistoilta kun kaikki vipit eivät ole vielä tuossa ulosotossa.
En minä voi täsät minnekkään muuttaa .talo yhteinen ja lainaa vaikka kuinka paljon.Jos myymme ostohinta kattaa lainan.En pysty kahta huushollia maksamaan ,tätä ja vyuokra-asuntoa.
Muutin viime keväänä 5 viikoksi mummolaan saman asian takia .Silloin oli tehnyt 6000 euroa vippiä ja lupasi kautta kiven ja kannon ettei enää koskaan ja nyt sitten taas uudet 5-6000 eurot otettu lisää.

Paljon vähemmällä pääsisin ja sielunrauhan saisin jos eroasimme kokonaan ja olisin rauhassa lasten kanssa .Itse olen aina hoitanut ajallaan kaikki raha-asiat ja laskut .

Mun korvaan kuulostaa tilanteelta, jossa ei voi tehdä muuta kuin erota. Tärkeää on, että sinä itse säilytät luottotietosi yms, koska lastesikin elämä riippuu sinusta, ja tuon ikäiselle on todella kurja paikka luopua harrastuksistaan yms.

Onko talolla sen verran arvoa, että saatte maksettua talolainan pois, kun myytte sen? Eli olethan sitten itse nollilla, jos otat eron ja maksatte lainan pois?

Yhteistyössä