Kuulostaa kauhealta, mutta, panostan lasteni vaatteisin, jotta

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Kimppa
Puen lapset ihan hyvin (puhtaisiin, lämpimiin, keskiverto- tai kivannäköisiin vaatteisiin), koska se kuuluu mun mielestä perustarpeista huolehtimiseen. En tee sitä sen takia, ettei lasta kiusattaisi.

Enkä mä opettaisi lapsilleni, että vaatteilla voi ikään kuin suojautua ikävältä käytökseltä tai että pitää panostaa ulkonäköön, jottei kukaan kiusaisi. Se on aika kestämätöntä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Ei sitä tarvitse edes hokea lapsilleen, että tämä ja tämä on aito. Jos itse pitää sitä tärkeänä, ja mainitsee asiasta esim. miehelleen suht useasti, lapset imee kyllä vaikutteet itseensä erittäin tehokkaasti.

Ihanko oikeesti luulette, että kaikki tuommoisten lasten vanhemmat on varta vasten opettaneet merkkien tärkeyden lapsilleen? Kaikki ei vaan tajua, että lapset kyllä imee niitä vaikutteita, vaikka niille ei varta vasten opettaisikaan.
peesi. Esimerkistä lapsi oppii parhaiten. Esimerkki on tehokkain oppimiskeino. Ei normaali lapsi tee sitä mitä käsketään. Kyllä ihminen matkimalla oppii.
Jos vanhemmat arvostavat tavaraa ja merkkiä, lapsikin arvostaa.
Sanoin edellä, että työnipuolesta myös lapseni ovat tietoisia merkeistä....muttei se heitä kiinnosta sen enempää kuin merkittömyyskään....
Varmaan teillä ei ole sitten kotona tapana laittaa ihmisiä arvojärjestykseen tämmöisin perustein. :) Ei se merkkitietoisuus nyt vielä tarkoita toisten ihmisten automaattista halveksuntaa, en mä sitä tarkoittanut.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Varmaan teillä ei ole sitten kotona tapana laittaa ihmisiä arvojärjestykseen tämmöisin perustein. :) Ei se merkkitietoisuus nyt vielä tarkoita toisten ihmisten automaattista halveksuntaa, en mä sitä tarkoittanut.
Lapseni ovat nähneet niin afrikan köyhät kuin sodan kamaluudet myös suurellisen rikkauden....joten eivät lajittele ihmisiä muutenkuin tekojensa mukaan....
ok.
Aika usein sulla tapana silti mainostaa täällä teidän rahaa ja rikkautta... tai näin muistelen.
Mutta ehkä se on vaa sitten tapa. Suomessa ihmiset usein vaatimattomia, mutta se lienee vanhanaikaista. Nykyään kai kuuluu puhua isoon ääneen rahasta - ja mihin sitä käyttää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Varmaan teillä ei ole sitten kotona tapana laittaa ihmisiä arvojärjestykseen tämmöisin perustein. :) Ei se merkkitietoisuus nyt vielä tarkoita toisten ihmisten automaattista halveksuntaa, en mä sitä tarkoittanut.
Lapseni ovat nähneet niin afrikan köyhät kuin sodan kamaluudet myös suurellisen rikkauden....joten eivät lajittele ihmisiä muutenkuin tekojensa mukaan....
ok.
Aika usein sulla tapana silti mainostaa täällä teidän rahaa ja rikkautta... tai näin muistelen.
Mutta ehkä se on vaa sitten tapa. Suomessa ihmiset usein vaatimattomia, mutta se lienee vanhanaikaista. Nykyään kai kuuluu puhua isoon ääneen rahasta - ja mihin sitä käyttää.
En ole koskaan sanonut mitään tuloihin tai omaisuuteen liittyvää....olen vain sanonut että olen yrittäjä en muuta....
Ja aiemmassa viestissä kehuskelet, että osa lastesi vaatteista on vakuutettuja.

 
Kimppa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Varmaan teillä ei ole sitten kotona tapana laittaa ihmisiä arvojärjestykseen tämmöisin perustein. :) Ei se merkkitietoisuus nyt vielä tarkoita toisten ihmisten automaattista halveksuntaa, en mä sitä tarkoittanut.
Lapseni ovat nähneet niin afrikan köyhät kuin sodan kamaluudet myös suurellisen rikkauden....joten eivät lajittele ihmisiä muutenkuin tekojensa mukaan....
ok.
Aika usein sulla tapana silti mainostaa täällä teidän rahaa ja rikkautta... tai näin muistelen.
Mutta ehkä se on vaa sitten tapa. Suomessa ihmiset usein vaatimattomia, mutta se lienee vanhanaikaista. Nykyään kai kuuluu puhua isoon ääneen rahasta - ja mihin sitä käyttää.
Kaipa vielä on eroa, mitä "puhutaan" nimimerkin takaa tai harmaana netissä ja mitä IRL.. Että ei kannata niin kauhean kyynisiä johtopäätöksiä vetää pelkän nettikeskustelun perusteella..
 
Kimppa
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Alkuperäinen kirjoittaja Kimppa:
Kaipa vielä on eroa, mitä "puhutaan" nimimerkin takaa tai harmaana netissä ja mitä IRL.. Että ei kannata niin kauhean kyynisiä johtopäätöksiä vetää pelkän nettikeskustelun perusteella..
Ja asiat voi ymmärtää niin monella tavalla.
Niinpä. Usein monet kommentit tai omat "johtopäätökset" kertovat siitä ihmisestä ja sen asenteista enemmän kuin siitä, jota se kommentoi..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja aiemmassa viestissä kehuskelet, että osa lastesi vaatteista on vakuutettuja.
Sanoin, että meillä on arvovaatteita jotka on vakuutettu, se ei kerro vielä mitään....jos luet tarkemmin niin tiedät mistä on kyse. Ei rahasta, ei merkistä....
Eipä vakuutusyhtiö 20 e paitaa vakuuta, tai sitä ei kannata vakuuttaa, koska omavastuu on paljon isompi. Kyllä vakuutetut vaatteet ovat selvästi kalliimpia.
En minä eikä kai moni muukaan täällä ihan tyhmä ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Mä olen myös sitä mieltä että jos tarhaikäinen kiusaa toista lasta vaatteiden perusteella niin kyllä se on kotoa opittua/kuultua kun äiti ja isä juttelevat ja kauhistelevat jonkun vaatteita.
Niin on...kaikenlainen kiusa tulee kotoa jos siihen ollaan opetettu.
Aivan samaa mieltä olen minäkin.
 

Yhteistyössä