Kuulinpa sit ikävän jutun: tuttu luuli minun yrittävän päästä kummiksi, kun...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli nyt tuntuu kyllä tosi pahalta!

Tuttavani on raskaana, ja olen siitä innoissani halunnut tukea häntä ja näin ollen vieraillut usein hänen luonaan (en omasta mielestäni häiriöksi asti, ja tuttu itsekin pyytänyt kylään), ja ostanut hänelle pari "raskauslahjaa".
Käyttäydyn kuten toivoisin ihmisten minua kohtaan käyttäytyvän.

Nyt kuulin yhteiseltä tutultamme, että tuo raskaana oleva tuttu oli haukkunut minua ja sanonut, että yritän vain päästä kummiksi, että teeskentelen ja mielistelen sen vuoksi.

Ei voi olla totta! :( Enpä ole moista miettinytkään (ja kuka nyt ottaisi kummiksi ihmistä, joka ei ole läheinen ystävä tms.), vaan iloinnut ihan siitä syystä, että minusta raskaus on hieno juttu ja uusi ihmisenalku jotain niin suurta! Ajattelin tuttavan kaipaavan tukea, kun hällä ei ole paljoa ystäviä, jotka asuisivat lähellä.

voi ei :ashamed: toivottavasti mun raskaana oleva kaveri ei ajattele samalla lailla *apua* mut aika törkeää että kuulit asiasta noin kiertoteitse, sinuna kyllä loukkaantuisin aika rankasti tuosta.

ai kauheeta! :( Onpas sulla kamala kaveri, kun noin puhuu selän takana. Mutta voihan se vähän vaikuttaa siltä jos et ole aiemin pitänyt niin yhteyttä. Enpä tiedä itsekään mitä tuossa tilanteessa tekisin :( Itku varmaan tulisi...

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Tää sama oli Vauvalla.

no mitä sitten?

eikö sama ihminen saa kysyä kahdelta palstalta mielipiteitä..?

Muuten tää Kaksplussan palstahan ei toiminut, eli ei voinu tehdä aloituksia, siksi varmaan aloittaja on tehnyt saman avauksen myös vauvalla. Minusta siinä ei olemitään pahaa :o

Tää sama oli Vauvalla.

no mitä sitten?

Niinpä, näin minäkin teen joskus jos on joku asia johon haluun mahdollisimman monta mielipidettä. Ja näillä palstoilla kun pyörii vähän eri äiti joukko,.

Joo, paha mieli ois tullu. Toisaalta tuli mieleen et jos se äiti haluis olla omissa oloissaan ja laitella vauvatavaroita rauhassa. Jos se koki tungettelevana sun vierailut, meitä on niin moneen junaan.

Mä oisin varmaan kilahtanut. Tosi typerää käytöstä molemmilta tutuiltasi, toinen ei uskalla sanoa päin naamaa ja levittelee luulojaan tietona ja toinen auliisti välittää tiedon sinulle.
Huh huh.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli nyt tuntuu kyllä tosi pahalta!

Tuttavani on raskaana, ja olen siitä innoissani halunnut tukea häntä ja näin ollen }vieraillut usein hänen luonaan (en omasta mielestäni häiriöksi asti, ja tuttu itsekin pyytänyt kylään), ja ostanut hänelle pari "raskauslahjaa".
Käyttäydyn kuten toivoisin ihmisten minua kohtaan käyttäytyvän.

Nyt kuulin yhteiseltä tutultamme, että tuo raskaana oleva tuttu oli haukkunut minua ja sanonut, että yritän vain päästä kummiksi, että teeskentelen ja mielistelen sen vuoksi.

Ei voi olla totta! :( Enpä ole moista miettinytkään (ja kuka nyt ottaisi kummiksi ihmistä, joka ei ole läheinen ystävä tms.), vaan iloinnut ihan siitä syystä, että minusta raskaus on hieno juttu ja uusi ihmisenalku jotain niin suurta! Ajattelin tuttavan kaipaavan tukea, kun hällä ei ole paljoa ystäviä, jotka asuisivat lähellä.

Kerrataanpa:

- kyseessä ei ole läheinen ystävä
- olet innoissasi kun joku on raskaana ja sinusta raskaus on hieno juttu
- kyläilet usein ja viet lahjoja, koska haluaisit itse samaa kohtelua

No, kyllä minäkin olisin melko ihmeissäni moisesta käytöksesta joltain ei-niin-läheiseltä tuttavalta vain siksi että olen raskaana. Mitä ihmeen "tukea" ja lahjoja raskauden vuoksi tarvitsee ulkopuolisilta? Motiivi saattaisi kummeksuttaa, jos nimenomaan raskaus ja lapsi kirvottaisivat kyläilyjä ja lahjoja, jos aiemmin moinen ei ole ollut tapana.

Alkuperäinen kirjoittaja ????:
Tää sama oli Vauvalla.

no mitä sitten?

Miten åbo olet saattanut mennä vauvalle vaikka olet plussalainen? eikö sulla ole muuta elämää?

Åbpn täytyy olla jonkinsortin palstojenvälinen poliisi. Olisko peräti peiteroolissa täälläkin. Joku agentti ehkä. No joku viisari ainakin. Postmoderni netinväärtti, joka rapsaisee kepillä sormille heti kaikkia joiden käytöksestä keksii huomautettavaa.

Mulle taas kävi hiljattain niin, että veljeni vaimon odotusaikana jo olin tosi innoissani vauvasta. Siis jo ihan senkin takia, että minusta vauvat on ihania ja oli kivaa että lapsemme saavat ensimmäisen serkun.

Olemme toki muutenkin paljon tekemisissä, mutta seurasin odotusta siis läheltä ja ostelin vauvalle jo odotusaikana jotain kivoja pieniä juttuja. Ja vauvan synnyttyä olen käynyt auttamassa, saanut pari kertaa muutamaksi tunniksi vauvan hoitoonkin ja ostellut taas jotain pientä.

Ja ihan ilman mitään tuollaisia taka-ajatuksia joita ap:lla on kuviteltu olevan.

Ja kolme päivää ennen ristiäisiä nämä vanhemmat sanoo, että minut olisi pitänyt pyytää kummiksi koska olen ollut kaikkein innostunein ja kiinnostunein vauvasta, mutta eivät pyytäneet koska meillä on ennestään kaksi kummilasta ja jo omiakin lapsia.

Sinänsä asialla ei mitään merkitystä, mutta toisaalta hassua kuulla tuollaista ja vieläpä kun syyt on sellaiset ettei mitenkään olisi minua haitannut saada kolmatta kummilasta. Toisaalta minua ei mitenkään haittaa se, että en päässyt kummiksi. Mutta... no... vaikea selittää. :/

olis niin paljon helpompaa kun koko kummi juttua ei olis keksittykään. kui monta murhetta se on tuonut tullessan!! kuka on kenenkin kummi ja kui ne muistaa jajajaja. jos meille joskus lapsi suodaan niin saatan jättää koko hölynpölyn väliin. pääsee niin paljon helpommalla. ja olen todella monelle lapselle läheisempi aikuinen kuin heidän kummit. ei se titteli mitään merkkaa.

ap, oletko sinä ollut raskaana? Nimittäin itse koin raskausaikana tunteita, joita en olisi voinut etukäteen kuvitellakaan. Mua, joka yleensä olen tosi sosiaalinen, alkoi ahdistamaan erään LÄHEISEN ystävän innokkuus raskauttani, tulevaa synnytystä ja vauvaa kohtaan. Ihan totta, se yli-innokkuus alkoi todellakin ahdistaa. Nyt taas jälkeenpäin voin asialle nauraa, mutta voin sanoa, että vietin asian tiimoilta jopa pari unetonta yötäkin. Ja kuten viestissäsi sanoit, et ole edes kovin läheinen ystävä, vaan juuri tuo raskaus on kirvoittanut sinut kyläilemään tuttusi luona, niin se on todellakin voinut ahdistaa tuttavaasi.

Minä sanoisin reilusti (tai kirjoittaisin sähköpostia) raskaana olevalle tutulle, että kuulin tällaista juttua, eikä se pidä paikkaansa. Minulla ei ole pyrkimyksiä/kiinnostusta lapsesi kummiksi vaan halusin iloita kanssasi raskauttasi vailla taka-ajatuksia. Ikävää, että olet tulkinnut ystävälliseksi tarkoitetut eleeni mielistelyksi.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Minä sanoisin reilusti (tai kirjoittaisin sähköpostia) raskaana olevalle tutulle, että kuulin tällaista juttua, eikä se pidä paikkaansa. Minulla ei ole pyrkimyksiä/kiinnostusta lapsesi kummiksi vaan halusin iloita kanssasi raskauttasi vailla taka-ajatuksia. Ikävää, että olet tulkinnut ystävälliseksi tarkoitetut eleeni mielistelyksi.

Jos ap kertoisi että on innoissaan asiasta koska yleensäkin vain on innoissaan raskauksista, ja toiminnallaan osoittaa millaista kohtelua itse haluaisi, niin minusta se olisi VIELÄ omituisempaa kun kummiuden kalastelu.

Itse asiassa loukkaantuisin enemmän siitä jos joku kuvittelisi minun intoilevan raskauksista yleensäkin niin paljon että ramppaan odottavien äitien luona jakamassa lahjoja, kuin että se että kalastelisin kummiutta.

Alkuperäinen kirjoittaja Justiina:
Itse asiassa loukkaantuisin enemmän siitä jos joku kuvittelisi minun intoilevan raskauksista yleensäkin niin paljon että ramppaan odottavien äitien luona jakamassa lahjoja, kuin että se että kalastelisin kummiutta.

Mutta sinä et (käsittääkseni) ole ap, joka taas loukkaantui siitä, että hänen innostunut käytöksensä tuttavan raskauden johdosta tulkittiin vain kummiuden kalasteluksi.

Yhteistyössä