Kuulatreeni synnytyksen jälkeen

Hei!

Synnytin esikoiseni heinäkuun puolivälissä ja lantiopohjan lihaksisto oli kovilla. Olen aina muistaessani koettanut treenailla mutta edelleenkin aivastaessa ja yskäistessä tahtoo lirahdella varsinkin jos istun esim. risti-istunnassa tai olen muuten vaan "valmistautumaton" tilanteeseen. Hankin Pehmopeppujen Smart Ball-kuulat jotta voisin tehokkaamin harjoitella. Mukana ei kuitenkaan ollut mitään käyttöohjetta. Onko kuulilla tarkoitus treenata vaan koettamalla pitää ne sisällä? Ilman kuulia tehtävissä jumppaohjeissahan korostetaan kovasti sitä rentoutumista jännityksen välissä mutta eihän kuulien kanssa niin voi treenata, vai voiko? Onko kellään antaa vinkkejä?
 
Mulla on kuulat, joihin voi lisätä painoa. Eli tarkoitus on aluksi saada pidettyä esim. kevyimmällä painolla seisten sisällä ja vähitellen lisätä painoa ja pitoaikaa ja ottaa ne mukaan esim. kotiaskareisiin. Lantionpohjalihaksethan vaativat kestävyysharjoittelua, joihin kuulat ovat hyvät, mutta myös nopeita supistus-rentoutus-harjoituksia, joita voit tehdä ilman kuulia. Pitoaikaa en osaa varmasti sanoa, mutta ajattelisin, että harjoitteluajan määrää lantionpohjalihasten kunto, eli jos oikein heikossa kunnossa niin aluksi muutama minuutti ja siitä pidentäen..?
 

Yhteistyössä