KUUKUPPI

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aapeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

aapeli

Uusi jäsen
10.11.2004
21
0
1
Onko kelläään käytössä kuukuppia? Mitä mieltä olette olleet? Onko tullut mitään ns. sivuoireita?

Itselläni on ollut kuukuppi noin nelisen kuukautta käytössä. Kuppihan on aivan loistava, ei tarvi kulkea laukku puolillaan siteitä ja tamponeja menkkojen aikana.
Ainoa huono mulla on ollut, alkupäivinä tulee ns. hiivaoireita, muttei varsinaista hiivaa. Alavatsa tuntuu pinkeältä.
Onko muilla vastaavia oireita. Jätin yhdet menkat välistä käyttämättä kuppia, kyllä ärsytti kulkea side ja tamponi mukana koko viikon.

Ei mitään oireita!! Ihana, ihana laite. Mitä materiaalia kuppisi on? Minulla Lunette, joka on silikonia, eli se ei ainakaan aiheuta allergiaoireita. Millä peset kuppisi? Ehkä saippuajäämät kutittavat ja alkupäivinä limakalvot tuntuvat olevan (ainakin minulla) hieman arempia.
Mutta ei enää ikinä rättejä tai tamppooneja minulle.

mulla muistaakseni myös lunette, silikoninen. Pesen sen kuumalla vedellä aina tyhjennettäessä ja keitän aina ennen seuraavaa käyttökertaa kuukautisten välillä. Limakalvot on aika arat alkupäivinä ja kutisee jonkin verran, olen laittanut hiivavoidetta limakalvoille, niin helpottaa. En kyllä halua palata takaisin siteisiin ja tamponeihin. Mutta kutina ja turvotuskaan ei ole kivaa..

Entäpä jos se onkin juuri se hiivavoide? Jos ei varsinaista hiivaa ole, ei sitä pitäisi lääkitäkään. Toivottavasti vaiva katoaa. Itselläni on tosiaan arat limakalvot ja herkkä bakteerikanta, mutta kuukupilla ei tule samoja, ikäviä oireita, kuin muilla kuukautissuojilla. ei ku lycka till!

siis häh?
mikäs se tälläinen kuppi on?en oo ikinä kuullutkaan...
miten toimii?
miten asennetaan?
onko luotettava?(ettei oo housut sitten pilalla...)
valaskaas kaikki jotka tiedätte tästä enemmän :)

Yhteistyössä