Kuukautisten viivästyminen hoitojen alettua. Kokemuksia?

Mulla on alkanut Suprecur-sumuttelut 15.5.
Normaali kuukautiskiertoni on 28-30 päivää. Tiistaina 22.5 tuli täyteen kp28 ja tänään kp30. Hoitoni on suunniteltu tuon tiistaipäivän mukaan.
Vuodon pitäisi alkaa viimeistään 28.5, jotta alkionsiirto ehdittäisiin tehdä ennen klinikan kesätaukoa.
0-ultra minulla on 30.5 eli ensiviikon keskiviikkona.

Nyt minua on alkanut huolestuttamaan kun kropassani ei ole mitään sellaisia oireita, jotka minulla yleensä merkitsevät kuukautisten alkamista eli alavatsan nippailut ja vatsan turvotus.

Onko muita, joilla hoidot on pystytty suorittamaan ajoissa ja sopivassa aikataulussa, vaikka vuoto onkin antanut odotuttaa jarrutushoidon jo alettua (hormonisuihke tai pitkävaikutteinen hormonipistos)?
 
Mullahan viivästyi kuukautiset muistaakseni yli viikon Suprecur-sumujen aikana. Itse olin huolissani myös noiden kuukautisia edeltävien oireiden puuttumisesta, mutta ne alkoivatkin sitten aivan yllättäen ilman mitään oireita. Hoito vietiin aikataulussa loppuun asti. Muistaakseni nollaultran aikaan oli vielä vähäistä vuotoa.

Kaikkein kummallisinta oli, että jokapaikasta vain toitotettiin, etteivät sumuttelut vaikuta mitenkään kuukautiskiertoon ja olen vain stressaantunut, vaikka keskusteluiden perusteella kuukautisten viivästyminen tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään ilmestyi odottamani vatsakivut, joten luultavasti huomenna alkaa tiputtelu ja maanantaina vuoto eli ainaki ennen klinikan kesätaukoa saadaan vietyä hoidot läpi.
Nyt vain mietityttää tuo 0-ultra, kun sehän on jo keskiviikkona.

Normaalistihan 0-ultra tehdään kuukautisten kp8-10, minulla tuo keskiviikko on vasta kp3.
Pitää varmaan maanantaina soittaa Väestöliittoon ja kysyä miten nyt toimitaan.
Siirtyyköhän 0-ultra nyt vuodon ja väärän ajankohdan vuoksi myöhemmäksi? :rolleyes:
 
Minulla oli 0-ultra vuodon 3. päivä, pistokset alkoivat sitten kp 4. En usko, että tuo haittaa mitään, 0-ultrahan testaa lähinnä sitä, onko munasarjat saatu lepotilaan. Minulla tässä kierrossa on tuo näkynyt ehkä sitten vaan siten, että punktio siirtyi normaalista aikataulusta yhden päivän eteenpäin kun munasoluja alkoi ilmestyä vähän myöhässä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mansikkatyttö;26344493:
Minulla oli 0-ultra vuodon 3. päivä, pistokset alkoivat sitten kp 4. En usko, että tuo haittaa mitään, 0-ultrahan testaa lähinnä sitä, onko munasarjat saatu lepotilaan. Minulla tässä kierrossa on tuo näkynyt ehkä sitten vaan siten, että punktio siirtyi normaalista aikataulusta yhden päivän eteenpäin kun munasoluja alkoi ilmestyä vähän myöhässä..
Mie taas olen käsittäny niin, että 0-ultrassa katsotaan myös kohdun limakalvon paksuus. Sen pitää olla tietyn paksuinen, jotta kohtu on ns. lepotilassa.
Kohdun tila määrää myös sen, milloin alkavat pistokset. Ja kun pistokset alkavat, alkaa kohdun limakalvo paksuuntua ja samalla munasarjat kasvattavat munarakkuloita.

Minulla on jäljellä olevassa oikeassa munasarjassa niin paha endometrioosi, että munarakkuloiden määrää tuskin pystytään edes näkemään 1.ultrassa.
Minulla meneekin Menopur-pistokset ensimmäiset 6pv annoksella 300IU:ta, joten 2.ultrassa pitäisi jo munarakkuloitakin erottua endo-kysta"hässäkän" keskeltä. :)
 
Ai sullakin on 300 IU menopur? Aika vahvaa ainetta tuntuu olevan. :)

tsemppiä hoitoon! En tosiaan tiedä tuosta sen enempää, kuin että oma hoito sujunut tähän asti ihan hyvin. :) Menopurin sekoitus meni vähän pieleen jossain vaiheessa, mutta onneksi sekoittelin ne ajoissa, joten mokat ehtii korjata..
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä