kuukautisten siirtäminen..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Arjensankari harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Arjensankari harmaa

Vieras
Eikö kuukautisia voi siirtää, jos syö pillereitä? Minulla on käytössä ehkäisylaastari, niin luulisi, että silläkin voisi siirtää kuukautisia. Onko kellään kokemuksia? Ollaan lähdössä etelään tammikuussa. Laskin, että laastariton viikko sattuu juuri sille vko:lle. Mitään ongelmaa ei olisi, jos vuoto ois normaalia, mutta vuodan tosi paljon. Käytössä on yösiteet, joita saa olla vähän väliä vaihtamassa. :/

En tiedä tuosta laastarista, mutta pillereillähän niitä siirretään yleensä niin, että jätetään taukoviikko pois ja jatketaan toinen laatta tauotta perään. Tosin itselläni tuo ei tehonnut, vaan menkat tuli normaalisti...

Pystythän sinä niilläkin siirtämään, kun pidät laastaria vähemmän aikaa ja annat menkkojen tulla aiemmin (vaikka juuri vko ennen lähtöänne) ja sitten taas alat käyttämään normaalisti!..toivottavasti ymmärsit mitä tarkoitin!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2004 klo 20:21 marianna72 kirjoitti:
Pystythän sinä niilläkin siirtämään, kun pidät laastaria vähemmän aikaa ja annat menkkojen tulla aiemmin (vaikka juuri vko ennen lähtöänne) ja sitten taas alat käyttämään normaalisti!..toivottavasti ymmärsit mitä tarkoitin!
Jos teen niin, säilyykö ehkäisyteho?

Käytän itse myös laastaria ja lääkäri sanoi heti reseptin kirjoitettuaan, että niitä voi ihan huoletta käyttää usean "viikon ajan putkeen". Hän sanoi, että taukoa voi pitää vasta kun siltä tuntuu. Suositteli pitämään taukoa kuitenkin VUODEN AIKANA noin kolmee kertaa. Ja resepti jonka hän minulle kirjoitti, niin siinä riittää laastareita koko vuodelle, eli resepti on kirjoitettu 52 laastarille. Toivottavasti ymmärrät edes jotain sekavasta kirjoituksestani. :ashamed: