Kuukautisten pois jäänti.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Murehtija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Murehtija

Vieras
Moi!
Kyselen vähän että onko joillain samanlaista ongelmaa kuin minulla. Eli nuoruudessa epäsäännölliset ja runsaat kuukautiset. Sitten aloin syömään pillereitä. Niitä söin n. 8 vuotta, eri merkkisiä kun ei kaikki sopineet. Nyt vuosi sitten lopetin ja odottelin kuukautisia. n. puolivuotta. Eivät vain alkaneet... Sain Terolut kuurin ja sillä alkoi kuukautiset, mutta jäi siihen yhteen. Sitten sain Primolut kuurin 3 kierrolle. Kuukautiset tulivat mutta niukat. Nyt kuurin jälkeen taas loppuneet! Mikä neuvoksi!? Onko vain syötävä Primoa.. En varmaankaan ovuloi että Clomit olisi tarpeen? Nyt lääkäriaika varattuna kolmen viikonpäähän. Lapsi olisi haaveena... Tuntuu että kaikki ympärillä tulevat heti raskaaksi...

Olisi mukava kuulla jos jollain ollut samaa ongelmaa ja onko siihen joku auttanut.

Kiitos!

Tutulta kuulostaa!

Teiniaikoina minulla oli hyvin epäsäännölliset kuukautiset. Pillereitä ehdin syödä 9 vuotta, jonka jälkeen tyhjennysvuoto tuli, ei muuta. Yli puoli vuotta odottelin kuukautisia kunnes menin lääkäriin. Lääkäri määräsi Terolutit ja söin niitä kolme kuukautta. Sen jälkeen kuukautiset katosivat jälleen. Menin uudestaan lääkäriin, joka määräsi lisää teroja ja sain lähetteen lapsettomuuspuolelle. Ensimmäisellä käynnillä gynekologi ultrasi munasarjat ja sieltähän se syy löytyi: Pcos. Minulla on paljon rakkuloita munasarjoissa, liikakarvoitusta ja ylipainoinoa. Sain hoidoksi Metformin-lääkityksen, jonka johdosta kuukautiset ovat alkaneet tulemaan (ei vieläkään säännöllisesti kp29-50). Näillä mennään nyt, mutta seuraava kerta lapsettomuuspolilla on jo nurkan takana. Ei auta vaikka kuukautiset jo tulevat jos en kuitenkaan ovuloi.

Tsemppiä!

T. Marilyn

Tsemppiä sinulle hoitoihin! Toivottavasti asiat helpottuvat.
Minulla on ultrattu munasarjat ja toisessa munasarjassa oli muutama monirakkula. Toinen oli normaali, mutta siinä oli pieni kysta. Lääkäri ei ainakaan minulle puhunut tuolloin että sairastaisin tätä samaa kyseistä tautia. Mutta nyt menen toiselle lääkärille, jos hän löytäisi syyn. Minulla on myös epäilty kilpirauhasenvajaatoimintaa, mutta labra-arvot ovat olleet vielä hyvät. Kyllä kai se tästä selviää mikä on. Täytyy vain pysyä positiivisena ja olla luovuttamatta!! :)

Minulla oli sama juttu että söin pillereitä pari vuotta ja kuukautisia ei tullut puoleen vuoteen. Menin lääkäriin ja sain yhden kerran Terolutit, sanottiin että niillä kierron pitäisi lähteä taas käyntiin. Toivoin raskautta mutta aika epätodennäköiseltähän se siinä tilanteessa näytti, päätimme kuitenkin yrittää. Seuraavia kuukautisia ei taaskaan kuulunut, raskaustestit negatiivisia ja odottelin seuraavaa lääkäriaikaa jatkotoimenpiteitä varten. Siellä sitten todettiin että olen raskaana. Ei ollut näkynyt aiemmin edes verikokeessa kun oli testattu liian aikaisin. Joten vaikka tilanne näyttäisi vaikealta ja epätodennäköiseltä että ovuloi, kannattaa ehdottomasti kuitenkin yrittää sillä koskaan ei tiedä varsinkaan epäsäännöllisten tai puuttuvien kuukautisten aikana että milloin sieltä tärppää :) Kaikki voi palautua normaaliksi ihan yllättäen itsestäänkin, toivon että plussaat pian :) Tsemppiä!

Yhteistyössä