Kuukautisten käynnistäminen terolut-kuurilla, annostus?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ada
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ada

Vieras
Moikka,

mulle määrättiin terolut-kuuri kuukautiskierron käynnistymiseen (raskauden ja imetyksen jäljiltä). Pakkauksen ohjeessa lukee, "1 tabletti päivässä kierron 15.-24. päivinä kuukautishäiriön hoitoon".

Päätänkö mä vaan jonain päivänä, että tänään olisi se 15.pv ja alan syömään lääkettä? Kun mistään kuukautisistahan mä en voi sitä laskea, koska niitä ei ole.

Ada

hei "ada"!

Kiitos kysymyksestäsi.

Etkö saanut asiaan lääkäriltäsi mitään ohjetta? Tuo pakkauksessa oleva ohje tarkoittaa tilannetta, jossa hoidetaan lähinnä epäsäännöllisiä kuukautisia, esim. tasoittamaan kiertoa tms. ja sinun tilanteesihan on toisaankin toinen.
Kannattaa olla yhteydessä vielä lääkäriin selkeämpien ohjeiden vuoksi, mutta oletettavasti voit kyllä aloittaa tuo 10 pv kuurin kun haluat ja sen jälkeenhän vuodon pitäisi muutaman päivän kuluessa alkaa.

Hei ja kiitos vastauksestasi!

Olen jo yrittänyt saada terveyskeskuslääkäriä kiinni tarkempien ohjeiden toivossa, mutta hänen tavoittaminen on hankalaa. Taidanpa vaan aloittaa kuurin koska kyseessä ei ole mikään hirvittävän tuju lääke ;)

Moi Ada,

Minä sain viime viikolla gynekologiltani Terolut-reseptin nimenomaan kuukautisten käynnistämiseen. Niitä ei ollut näkynyt e-pillerien lopettamisen jälkeen, ja ultran mukaan mitään ei myöskään ollut tapahtumassa... Hän sanoi, että voin aloittaa kuurin koska tahansa, vaikka heti. Kun vuoto alkaa (muutaman päivän kuluessa viimeisestä pilleristä, kuten Felicitas yllä sanoi), otan ylös päivämäärän ja lasken siitä kiertopäiviä niin kuin normaaleista kuukautisista, ja aloitan taas Terolutit 15. kiertopäivänä.

Tsemppiä!

Uusimmat

Yhteistyössä