Kuukautisten alkaminen synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelen*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmettelen*

Vieras
Lapseni on 1v4kk ja imetän edelleen. Kuukautisia ei ole tullut vielä kertaakaan. Ehkäisynä kuparikierukka joten raskaana olo olisi äärimmäisen harvinaista.

Eilen aamupäivällä tuli vessareissulla paperiin runsaasti verta jossa oli myös hiukan limaa. Laitoin innoissani siteen housuihin koska kuvittelin että kuukautiset alkoivat mutta sen koomin ei ole tullut yhtään verta.

Joten voikohan tässä ennakoida kuukautisten alkamista vai mikä häiriö tuo oli. Onko vastaavaa kokemusta tai tietoa?

Ei liene kovin ihmeellistä tuommoiset sekalaiset vuodot kun imetät, ja etenkin kun sinulla on se kierukka. Ehkä tasaantuu kun lopetat imetyksen. Tosi upea juttu muuten että olet todella pitkään jaksanut imettää.
Omaa kokemusta ei kierukasta ole, mutta ei ainakaan kuukautiset ole kertaakaan alkanut ennen kuin olen lopettanut imetyksen. Imetyksen lopettamisen jälkeen kuukautiset ovat alkaneet vaihtelevasti 3-4 kuukauden kuluttua, ja kierron tasaantuminen on kestänyt noin puoli vuotta.

Uskoisin että imetys pitää menkat poissa. Kuparikierukka usein tekee kuukautiset runsaammiksi. Siksi mä en saanut kuparikierukkaa kun kuukautiset muutenkin tooosi runsaat ja kivuliaat.

Ei imettäminen välttämättä pidä menkkoja poissa. Itsellä tuli ekat menkat kun vauva oli melkein 4kk, vaikka täysimetyksellä! -Ei mikään kiva ylläri, olisivat saaneet pysyä poissa edelleen!

Itse imetän vielä lapsi 1v5kk eikä menkkoja ole näkynyt:) syön pillereitä ja niissä lukee ainakin ihan selkeästio että menkat saattavat jäädä niiden takia pois,no eipä ole niille kaipuutakaan.)

Menkkojen tulo imetysaikaan on yksilöllistä.Tiiän monia,joilla ne tulee täysimetyksestä huolimatta,mutta myös monia,joille ei imettäessä menkkoja tule.
Itelle ei menkkoja tule imettäessä,enkä ole silloin tullut raskaaksikaan...Mutta tollanen pieni verentulo voi johtua ihan limakalvojen kuivumisesta.Eli imettäessä emättimen limakalvot on usein kuivat ja verta voi tulla ihan emättimestäkin...

Yhteistyössä