Kuukautisten alkaminen synnytyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiutiu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiutiu"

Vieras
Mulla alkoi kuukautiset, vaikka vauva niin pieni, että täys imetyksellä vielä. Loppuuko nyt maidot? Mulla ei ole koskaan ennen myöskään ollut näin kovia kuukautiskipuja. Onko kuukautiset jatkossa aina näin kivuliaat? Kokemuksia?

Mulla tuli kuukautiset normaalisti heti jälkivuodon jälkeen ja sen jälkeen säännöllisesti koko imetyksen ajan, mitä kesti siis 1,5-vuotta. Eli maidontuotantoon ei vaikuttanut.

Kuukautiskipuja ei kyllä juuri ollut, ei ole ollut ikinä.

Mulla alko kun muksu oli 2kk ja silti imetin lähes 11kk. Eli ei vaikuttanu mitään. Parit ekat menkat tais olla kivuliaat, sitte väheni ja melkein loppu kivut. Ennen raskautta oli aina tosi kivuliaat.

Mulla alko kans 3 kk synnytyksestä vaikka täysimetyksellä. nyt just alko toiset, ja poitsu 4 ja puol kk eli normaalia pitempi kierto oli ainaki tää eka. ja ei oo kipuja silleen kovia, mut pari viikkoo oli ekojen ja näitten menkkojen aikaan että ennen vuotoa silleen vähän koski alavattaan mutta ei kovastil, aikasemmin ei oo ollu semmosta. ainakaan ekat ei ollu myöskään tavallista runsaammat, katotaan miten näitten kans käy. ja ei vaikuta maidontuotantoon!

Mulla alko molempien synnytysten jälkeen 7kk päästä. Ekan imetyksen lopetin 6kk kohdalla ja tokan 8kk. Kivut oli kovempia ja vuoto runsaampaa kuin ennen synnytyksiä, ekalla kerralla kyllä normalisoitui n. puolessa vuodessa, toisella kerralla ehti tulla vaan parit menkat ennen uutta raskautta. Kierto oli heti säännöllinen n. 30pv, mikä ollut aina ennen synnytyksiäkin.

Yhteistyössä