kristiina83
Naiset, suosittelen kuukautiskuppia. Ostin vasta itselleni, mutta olen varma että se oli paras ostos aikoihin! Tietoa löytyy paljon netistä.
Itselläni on todella runsaat menkat ja runsaina päivinä joudun tyhjentämään kuppia tunnin välein. Eli lotraamistahan se silloin on. Mutta niin se oli ravaamista siteillä ja tamponeillakin, koska ne eivät ime sen enempää itseensä nekään.Alkuperäinen kirjoittaja -L-:Myöskin minä olen tuota kupposen hankintaa harkinnut. Sitä vain vielä mietin, että kuinka pitkään sitä tosiaan voi pitää, ennen kuin tulvii yli? Tuntuisi jotenkin hankalalta alkaa töissä lotraamaan
En oikeastaan ole ajatellut, että menkkani olisivat mitenkään epänormaalit, koska perheen naisilla on kaikilla sama juttu (äitillä ja siskolla). Vasta myöhemmin olen kuullut, että joillakin on "helpompaa" Näin olen oppinut elämään itseni kanssa ja ainoa lääkitys, mitä tuohon vaivaan otan, on ibuprofeeni, joka hieman hillitsee vuodon määrää ja toki myös kipuja (jotka ovat myös aika ikävää sorttia). Pidän siis itseäni ihan normaalina tämän suhteen, enkä ole hakeutunut sen kummemmin lääkäriin asiasta.Alkuperäinen kirjoittaja ??:Et sitten oo mitään lääkitystä harkinnut noihin kuukautisiin? Jos on noin runsaat ja kestää 7pv niin elämähän kai on ihan helvettiä?
Minä ainakin suosittelen Lunettea, se on suomalainen, avainmerkin tuote. Lisäksi yksi koko joka käy kaikille, ja käsittääkseni sen tilavuus on suurempi kuin muilla.Alkuperäinen kirjoittaja Outi:Ruohonjuuressa katselin näitä kuppeja. Millaista mallia suosittelette. Olen synnyttänyt vajaa vuosi sitten.
Raudanpuutosta ei ole ollut ikinä, ei edes raskausaikana. Hemoglobiini keikkuu normaalisti 155 pintaan, raskausaikana laski alimmillaan 127:ään. Eli eipä tuo runsas vuoto ainakaan anemiaa minulle aiheuta. En tiedä sitten onko runsasvuotoisuus ja korkea hemoglobiini toisiinsa muuten yhteydessä...Alkuperäinen kirjoittaja Divatar:Jii, onko sulla koskaan ollut raudanpuutosta? Tai onko koskaan edes mitattu hemoglobiineja?
Kyllä se voi olla kehon oma tapa yrittää "korjata tilannetta".Alkuperäinen kirjoittaja Jii:En tiedä sitten onko runsasvuotoisuus ja korkea hemoglobiini toisiinsa muuten yhteydessä...