Mulle kuukuppi on ollut todellinen pelastus, sillä jostain syystä mulla on menkkojen aikaan limakalvot aina mielettömän kuivat. Tavalliset siteet aiheutti mulle aina pahoja hankaumia ja tampoonin käyttö viimeisinä vuotopäivinä oli aika tuskallista, kun se jäi aina melkein kuivaksi (plus imi sitten viimeisenkin kosteuden pois sisältä ja siitäkös hiivatulehdus sitten aina vielä pamahti päälle..)
Netistä sitten joskus tuon kuukupin bongasin ja kertaakaan en ole katunut sen tilaamista! On helpottanut elämää kummasti, kun hiivat on vähentynyt ja alapääkään ei ole aina kerran kuussa niin pahoilla hankaumilla että pyörän ajaminen on epämukavaa.
Vaihtokin sujuu nykyisin ihan näppärästi, tosin en kyllä tyhjäile kuppia kuin kahdesti päivässä: aamulla kun herään ja illalla ennen nukkumaan menoa. Eli harvemmin tarvitsee julkisissa vessoissa miettiä mitään tyhjennysjuttuja, siitä kun kaikki tuntuvat olevan huolissaan. Ja kertaakaan ei ole 1,5 vuoden aikana vuotanut ohi tai yli, mikä varsinkin öisin on ihana helpotus.
Onhan tuossa kupissa tietty ne omat vaikeutensakin, kuten se että ihan oikeasti joutuu olemaan tekemisissä sen veren kanssa, mutta onko se nyt niin kamalaa? Ja välillä mullakin sattuu niitä kertoja kun kuppi ei muka mene millään oikein paikoilleen, mutta harvemmin onneksi.
Ja se vielä piti sanoa, etten millään ymmärrä näitä valituksia, että paikat on niin ahtaat ettei sinne saisi kuppia tungettua. Jos ei enää neitsyys ole tallella, niin kyllä siellä alhaalla on vähän isompaakin tainnut käydä, kuin ohkaiseksi taiteltu kuukuppi