Kuukautiset synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hassua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hassua

Vieras
Kuinka tavallista on, että kuukautiset alkaa piankin synnytyksen jälkeen täysimetyksestä huolimatta? Mulla siis jälkivuoto on loppunut jo aikaa sitten ja viime yönä alkoi selkeästi kuukautiset. Synnytyksestä on nyt reilu 5 viikkoa. Imetän vauvaa ja itseasiassa vauva on kova syömään. Imetysvälit on ihan maksimissaan 3 tuntia, useimmiten kaksi tuntia tai jopa vähemmän. Luulin, että tällaisessa tapauksessa on ihan suorastaan harvinaista, että tulisi kuukautiset. Kertokaahan kokemuksia. Kiitos!!

Ihmettelin itse samaa, kun kuukautiset alkoivat 7 viikkoa synnytyksestä vaikka täysimetän. Esikoisen kanssa alkoi vasta 7 kuukauden kuluttua.
Nyt on poika 4 kuukautta eikä ole enää menkkoja näkynyt eikä kuulunut. (raskaana en ole).
Neuvolassa sanottiin että on melko yleistä, että tulee yhdet ja sitten taas pitkä tauko, esim. koko loppuimetyksen ajan. Hormonit vielä hakevat paikkaansa...
Jostain vanhasta vauvakirjasta luin, että täysimettävillä kuukautiset alkavat 6-8 viikkoa synnytyksestä... joten kovin on tulkinnanvaraista ja yksilöllistä!

Mulla myös alkanut 3 synnytyksen jälkeen kuukautiset hyvin pian.. vain viikon parin väli jälkivuotoon. Lopputarkastuksessa ovat sanoneet et se on viel jälkivuotoa, mut kummasti ne sit ovat siitä taas kuukauden päästä tulleeet samaan aikaan, eli ihan selkeet kuukautiset. Eli nuorimmalta oli niin et ensin jälkivuotoa 4vkoa ja sit 4pvää menkat ja kunnes taas kuukauden päästä jne.. säännöllisenä aina menkat.

Yhteistyössä