Kuukautiset synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmmmm...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmmmmm...

Vieras
Heips!

Kuinka arvon mammoilla on alkanut kuukautiset synnytyksen jälkeen? Oliko selviä ovulaatio-oireita, imetitkö enää etc.? Itsellä vaavi n.3kk, osittaista imetystä, taukoa saattaa olla jopa 8 tuntia, että periaatteessahan tässä vois alkaakin kuukautiset...

Mulla alko 4kk synnytyksen jälkeen, vauva täysimetyksellä, pisin tauko imetyksessä ehkä 6 tuntia. Olin kuvitellut, että menkat olisivat pysyneet kauemmin poissa.

Mulla tuli viime kuussa ekat menkat, vauva oli silloin 3kk. Tuli melko järkytyksenä koska imetän kuitenkin. Myöhemmin sitten hoksasin että ennen niitä menkkoja olevalle "ikävälle käytökselleni" löytyi oikea syykin, kun pms taas palasi elämääni :( Nyt kauhee stressi ja ahdistus kun odotan tän kuukauden menkkoja, en tahdo niitä :( Öisin en juurikaan imetä kun vauva nukkuu yleensä yöt heräämättä joten olisiko se sitten syynä.

Täysimetin vauvaa puolivuotiaaksi asti ja osittain 1v 1kk ikään asti, silti kuukautiset aika säännölliset. Ensimmäiset kuukautiset tuli n. 5viikon kuluttua synnytyksestä, niukahko jälkivuoto kesti vajaat 3 viikkoa synnytyksestä

Mulla alko kun muksu oli sen 2kk aika tasan. Imetin kyl ympärivuorokauden 2-3h välein ja silti. En tuntenu mitää tuttuja oireita etukäteen joten en osannu yhtää aatella huurupäissäni että ristiäireissulle jo pitäs kuiteen varautua tohonkin asiaan. Jotenki vaa aattelin että ei ne ny nii nopee tuu täysimetyksellä.

Yhteistyössä