Kuukautiset myöhässä, huimaus, väsymys..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niuski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niuski

Vieras
Tuskin kukaan osaa auttaa asiaan, mutta jospa jollain olisi jotain ideoita mikä mua vaivaa.

Eli menkat on 33päivää myöhässä, raskaustejä olen tehnyt jopa 3kpl ja kaikki näyttäny negaa. Ehdin jo luulla, että menkat alkavat ajallaan, mutta vuotoa tulikin vain n.puoli päivää, kun yleensä kestää sen 7pvä. Nyt sitten jonku viikon verran ollu huimausta ja väsymystä, enkä ennen ole kärsinyt kummastakaan.
E-pillerit lopetin ennen joulua, sen jälkeen kuitenkin 2 tai 3 menkat tullu normaalisti ajallaan..

Neuvoja?

Tuskin kukaan osaa auttaa asiaan, mutta jospa jollain olisi jotain ideoita mikä mua vaivaa.

Eli menkat on 33päivää myöhässä, raskaustejä olen tehnyt jopa 3kpl ja kaikki näyttäny negaa. Ehdin jo luulla, että menkat alkavat ajallaan, mutta vuotoa tulikin vain n.puoli päivää, kun yleensä kestää sen 7pvä. Nyt sitten jonku viikon verran ollu huimausta ja väsymystä, enkä ennen ole kärsinyt kummastakaan.
E-pillerit lopetin ennen joulua, sen jälkeen kuitenkin 2 tai 3 menkat tullu normaalisti ajallaan..

Neuvoja?

Stressi?

Mulla venyi viime keväänä kierto 50-päiväiseksi. Testit näytti aina vaan negaa, terveydenhoitaja sanoi että stressi voi hyvinkin sotkea kiertoa tuollaiseksi. Kun menkat viimein alkoi, kierrot palautuivat 28-päiväisiksi, mitä ne ovat olleet mulla koko elämän. Ennen tuota piiiiitkäksi venynyttä kiertoa mulla oli kroppa vähän sekaisin hormonaalisen ehkäisyn jäljiltä, oli välivuotoja yms. Tuo pitkä kierto tuntui ikäänkuin nollaavan tilanteen.

Viimeksi muokattu:
Stressi?

Mulla venyi viime keväänä kierto 50-päiväiseksi. Testit näytti aina vaan negaa, terveydenhoitaja sanoi että stressi voi hyvinkin sotkea kiertoa tuollaiseksi. Kun menkat viimein alkoi, kierrot palautuivat 28-päiväisiksi, mitä ne ovat olleet mulla koko elämän. Ennen tuota piiiiitkäksi venynyttä kiertoa mulla oli kroppa vähän sekaisin hormonaalisen ehkäisyn jäljiltä, oli välivuotoja yms. Tuo pitkä kierto tuntui ikäänkuin nollaavan tilanteen.

Vaikea uskoa, että johtuisi stressistä, koska en yleensä stressaa mistään :D Mutta ehkä tosiaan johtuu noista pillereistä, odotellaanpas vielä jonkun aikaa jospa menkat sieltä tulis

Viimeksi muokattu:
Hei!

Mulla taas kävi niin että siinä vaiheessa kun odottelin ovulaatiota tuli erittäin niukkaa vuotoa pari päivää. Mulle silloin lääkäri totesi että nämä olivat nyt tämän kuukauden kuukautiset, aloita laskut alusta. Sattui olemaan oikeassa.

Lähinnä tuli siis mieleen että jos nuo oireet johtuisikin PMS:stä. Monen pillerivuoden jälkeen ei aina tiedä mikä on kropan normaalia toimintaa ja lisäksi vielä oireet vaihtelevat kuukausittain. Toinen asia joka pitää muistaa, on että jos kuukautiset ovat olleet epäsäännölliset ennen pillereitä, niin siihen ne palautuvat myös pillereiden lopettamisen jälkeen. Sit on vielä painomuutokset, stressi, yms. Kovin kauaa (montaa kiertoa) asian kanssa ei kannata ihmetellä, hormonilääkityksellä kun asiaan voidaan vaikuttaa. Itse en kyllä suosittelisi yleislääkärille menoa vaan jos kierto heittelee pahasti, niin marssisin suoraan lapsettomuuteen erikoistuneen lääkärin luo. Tämä lähinnä siksi, että vaikka ratkaisu saattaakin olla sama, niin ei tarvitse sitten jälkikäteen harmitella että meni kuukausia hukkaan kun lääkäri antoi väärät ohjeet esim. keltarauhashormonin käytöstä. Tietty jos ei ole kiire niin yleislääkärikin käy ja saattaa toimia yhtä hyvin.

Yhteistyössä