kuukautiset ja silti raskaana? kokeneet kertokaa :)

Eli onko kellään kokemusta sellasesta, että menkat olis tullut joko normaalisti tai sitten niinkuin mulla nyt eli kahdet menkat tulleet muuten normaalisti mutta 36 päivän kiertovälillä. (itsellä norm. 31)

ennen tätä "myöhästelyä" viimeinen normaali kierto alkoi 19.9 jolloin oli kierron pv 31 (kuten aina ennenkin)
sitten jo 28.9 ja 29.9 ilmeni ihan muutama tippa verta ns. verensekaisena valk. vuotona. (itse ajattelin josko voisikin olla kiinnittymisverta) ja sen jälkeen ei tullut mitään.
seuraavat menkat alkoivat 24.10 eli kiertopäivä 36. kestivät normaalisti 4-5pv.
ja siitä seuraavat (eli viimeisimmät) alkoivat 28.11 eli taas kiertopäivä 36.

Aina kun menkkoja ei ole tunnen itseni väsyneeksi ja mielialat on myös vaihdellut jonkinverran ekana "epäilyttävänä" kuukautena, nyt en ole sitä havainnut vähään aikaan.
kuukautisista ei aiheudu kipuja jotka minulla on normaalisti todella huomattavat.
väsynyt olen vielkin ja joskus vähän nipistelee navan alapuolelta kummaltakin sivulta.
ja virtsaamisen tarve ehkä jokseenkin kasvanut, voi toki olla että olen alkanut vaan kiinnittämään enemmän huomiota nyt viime viikkoina kun olen noita vuotoja kummastellut.

eli kokemusta jostain tämän tapaisesta omaavat vastailkaa ihmeessä jos viitsitte :)
niin tietää vähän että kannattaako jo testailla jne?
muutenkin olisi kiva lukea tämän tapaisista kokemuksista :)

kiitos jo etukäteen vastaajille ja kaikille jotka jaksoivat lukea läpi :)
 
Eräs ystäväni sai vasta viidennellä kuulla tietää olevansa raskaana, siihen asti oli menkat normaalisti tullut eikä muunlaisia oireita ollut... En sitten tiiä, mutta kyllä näitäkin tapauksia on tullut vastaan. :)
 
Mulla on yksi raskaus takana mikä meni kesken. Tein plussan, ja seuraavien kuukautisten aikaan alkoi verinen 'kuukautisvuoto' (luulin).

Jos on herkkä niin ehkä silti huomaisi jotain oireita raskaudesta vaikka olisi vielä kuukautiset raskautumisen jälkeen (vaikuttaakohan painoindeksi yms. tähän?). Itsellä ainakin tuli oireita jo ennen plussatestiä silloin (eikä ollut tuulimuna tms. kävin ultrassa 5+6).
 
Hei cafe! Mulla sama tilanne likimain kuin sulla. Alkusyksyllä menkant olivat 3 vkoa myöhäs, ja sen jälkeen noin 4 viikon välein (ihan normi välillä) on tullut tavallista niukempaa vuotoa. Kuukautisoireet olleet jonkun verran poikkeavat koko ajan, mutta olen vain ajatellut hormonitason palautuvan imetyksen loppuaikana normaalitasolle. Raskauden mahdollisuus oli silloin ennen tuota myöhästymistä, muutoin olemme käyttäneet kondomia ahkerasti. Oireita ollut varsinkin ennen menkkoja, nyt viime viikkoina aina enenevässä määrin. Pahoinvointia, ankaraa väsymystä, alaselkäkipua, heikotusta, pyörryttää, hajuaisti yliherkkä, tunteet pinnassa, alavatsalla jotain kummaa tunnetta - nämä ainakin heti tulevat mieleen. Oireet hyvin samat kuin toisen lapsemme odotuksessa vuosi sitten.

Koko syksyn aikana olen tehnyt muutamia raskaustestejä, kaikki negoja. Miehelleni sanoin kerran, että sit jos alkaa potkuja tuntumaan niin otan neuvolaan yhteyttä. Olotila kävi kuitenkin viime viikolla sellaiseksi että soitin neuvolaan. Huomenna olisi aika, jotta kokeillaan varalta mahaa ja jos ei mitään muuta, niin papa-koe sit otetaan joka tapauksessa.

Neuvolan täti sanoi, että yleensä vuotoja ei ole raskauden aikana. Itsellä vain hieman sekavat ajatukset, kun on vahvat tuntemukset eikä itseensä tässä oikein osaa luottaa, kun aiemmissa raskauksissa olen saanut testiin aina haaleat viivat reilusti kuukautisten myöhästymisen jälkeen, mutta nyt ei mitään, vaikka oireet ovat omasta mielestäni olemassa. Keskustelupalstat saavat vain ajattelemaan, onko korvien välissä jotain vikaa, kun epäilee edes olevansa raskaana menkoista huolimatta. . .

Kokemusta ei siis sua enempää, olen googlettanut asiasta ja löytänyt monenlaista tarinaa valekuukautisista ja matalista raskaushormoniarvoista muun muassa. Huomenna tiedetään sit, onko aihetta ja kokemusta vai pitääkö lähteä normilääkärille selvittämään verenpaineita sun muita saadakseen vointinsa normaaliksi.

Mutta, jos et ole tehnyt raskaustestiä, niin tee ihmeessä. Saat ainakin mielenrauhan hetkeksi - tuloksesta riippuen =) olisi mukava kuulla miten tuntemuksesi etenevät jatkossa!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä