Kuukautiset ennen vs jälkeen raskauden/synnytyksen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
En voi olla ainoa, jonka menkat on muuttunu ihan täysin raskauden/synnytyksen jälkeen. Ennen raskautta menkat oli 4 pv, melko niukat, ei juurikaan tuntemuksia tai kipuja. No, nyt vuosi synnytyksen jälkeen voin vaan todeta että kaikki viime elokuun jälkeen olleet menkat on ollu kauheita. Mahakivut, jotka säteilee reisiin ja selkään, huono olo, huimaus. Kaiken lisäksi vuoto on niin runsas nykyään etten voi käyttää kuukuppia kolmeen ekaan päivään. Lisäksi vuoto kestää 5-6 pv. Kaiken kaikkiaan ihan järkyttävä muutos. Saa nähdä auttaako kierukka näihin, se laitetaan kesän jälkeen. En halua kesäksi sitä jos on koko kesän jotain tiputteluvuotoa.

Onko muilla kokemuksia vastaavasta?

Mulla kävi päinvastoin. Raskaudet hoiti endometrioosia. Kivut vähentyi 60%, tosin vielä en mene sanomaan että on pysyvää kun lopetin kokonaan imetyksen muutama kuukausi sitten niin tuntuu että taas pahentumaan päin. Kesto on pysynyt samana.

Mulla myös kunnes aloitin raudan syömisen. Jostain luin että raudan puute saattaa aiheuttaa runsaat kuukautiset ja päätin aloittaa raudan syömisen. Jo pari kk lisöraudan syömisen jälkeen kk palasi normaaliksi. Tämä ollut jokaisen synnytyksen/keskenmenon jälkeen, joita on ollut 8. Välillä olen ollut ilman rautaa ja jossain vaiheessa vuoto taas muuttunut runsaaksi.

Mulla myös kunnes aloitin raudan syömisen. Jostain luin että raudan puute saattaa aiheuttaa runsaat kuukautiset ja päätin aloittaa raudan syömisen. Jo pari kk lisöraudan syömisen jälkeen kk palasi normaaliksi. Tämä ollut jokaisen synnytyksen/keskenmenon jälkeen, joita on ollut 8. Välillä olen ollut ilman rautaa ja jossain vaiheessa vuoto taas muuttunut runsaaksi.

Totta joo! Ollu synnytyksen jälkeen ferrit 12, nyt noussu 30. Voi liittyä tähänkin et on raudanpuute!

Yhteistyössä