Kuukauden ruuat yhdelle aikuiselle 130 eurolla - onnistuuko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Edullista ja hyvää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Edullista ja hyvää

Vieras
Eli ruoka pitäisi olla terveellistä ja ravitsevaa - mitä suosittelette tai jos sinulla olisi tuo raha ruokaan niin mitä tekisit murkinaksi?

Kaurapuurolla aamu alkaa, siitä lähdetään

Aivan varmasti riittäisi ja hyvin riittäisikin! Itse kun tekee eikä ostele turhia herkkuja.
- kaaliruoat
- keitot
- peruna ja pasta edullisilla lisukkeilla
- kasviksia mieluummin kuin hedelmiä (porkkanaa jne)
- lihana kanankoipia, tonnikalaa, alennusjauhelihaa (sikanauta)
- jugurttia litran purkeissa
- herkut itse leipoen (esim. kuivakakkua)

Käy mieluiten Lidlissä!

Tottakai onnistuisi :) Halpoja ruokia, mistä tykkään on ainakin kanawokki, eli wokkivihanneksia, kanaa, nuudeleita, chilitahnaa ja kookosmaitoa tai uusia perunoita, kalaa ja kananmunakastiketta. Kasvissosekeitto tai mikä tahansa keitto oikeastaan :) Kyllähän noita vaihtoehtoja löytyy.

No jos nyt tässä mun viikotaiset kerron
Eli maanantaisin haen kaupasta esim. 1kg perunoita 1.50, 1kg porkkanoita 2e, 3l maitoa (lidl) 2.40, 400g jauhelihaa 3e, broilerin suikaleita 350g 3e, tummaa pastaa 1e, tummaa riisiä 1.90e, 1l tuoremehua 1.20e, 1 ruokakerma 0.60e, , kinkkusuikaleet 1.30e, 2 plo viccyäkaurahiutaleita 2e, tomaatteja 2e ja 2 kurkkua 2.50e,salaattia 1.50e sekä omenoita 1.50e ja rahkaa 2. N. 30e/vko
Syön 2 päivää sosekeittoa, 1 päivänä jauheliha ruokaa, 2 päivänä kanaa, 1-2 päivää kinkkupastaa
Opiskelija.

[QUOTE="vieras";28270365]Aivan varmasti riittäisi ja hyvin riittäisikin! Itse kun tekee eikä ostele turhia herkkuja.
- kaaliruoat
- keitot
- peruna ja pasta edullisilla lisukkeilla
- kasviksia mieluummin kuin hedelmiä (porkkanaa jne)
- lihana kanankoipia, tonnikalaa, alennusjauhelihaa (sikanauta)
- jugurttia litran purkeissa
- herkut itse leipoen (esim. kuivakakkua)

Käy mieluiten Lidlissä![/QUOTE]

Kuinka paljon tällä ruokavaliolla tulee c-vitamiinia, b-vitamiineja ja a- ja d-vitamiineja?

Mie söisin varmaan hyvinkin tuolla rahalla, jos olisin yksin. Kattilallinen kasvissosekeittoa + näkkäripaketti muutamaksi päiväksi, makaronilaatikolla menisi taas muutama pv, siskonmakkarasoppaa, kaalilaatikkoa jne. Maitoakaan en juo, hanavesi riittäisi.

Ideana siis, että mie voin syödä vaikka 5pv samaa ruokaa, toisin kun nuo muut asujat.

[QUOTE="utelias";28270399]Kuinka paljon tällä ruokavaliolla tulee c-vitamiinia, b-vitamiineja ja a- ja d-vitamiineja?[/QUOTE]

No sinähän voit vaikka googletella esim. kaalin ravintosisällön, tai erilaisten edullisten kasvisten ravintoarvoja (peruna, porkkana jne).

Tossa alempana oli aika kattavakin esimerkki viikon noin 30 euron ruoista. Enpä nähnyt kovin suuria puutosten aiheuttajia.

Vai millainen esimerkki sinusta toisi mainitsemasi vitamiinitarpeet tyydytetyiksi :)?

No mulla riittää se 50€ kuukaudessa... Voisin syödä monipuolisemminkin, mutta eiköhän 130€ riitä varsin hyvin terveelliseen ja ravitsevaan ruokaan. Mulla myös aamut alkaa puurolla. Sen lisäksi syön yhden lämpimän aterian päivässä, milloin mitäkin. Tee ruoat itse ja isommat satsit kerralla, niin ei maksa niin paljon.

Yhteistyössä