Kutsu polttareihin,mites häät?

  • Viestiketjun aloittaja naimaton :D
  • Ensimmäinen viesti
hmm
täällä palstalla olen ekan kerran kuullut, että joitakin polttareihin kutsuttuja ei ole kutsuttu häihin. outo tapa minusta, paitsi jos häihin tulee ihan vain lähipiiri (vanhemmat ja sisaret).
 
vieras
Ei välttämättä. Kaverini kutsui polttareihin mm. työkaverinsa, mutta ei voinut kutsua heitä häihin tilanpuutteen tms vuoksi. Tämä oli kuitenkin työkavereilla tiedossa jo siinä vaiheessa kun saivat kutsun polttareihin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Mulle oli itsestään selvää että kaikki polttareihin kutsutut löytyivät myös häiden kutsuvieras listasta.
Näin olisi minullakin. Eri asia sit tosiaan jos menisin jossain maistraatissa ilman suurempia juhlia... Mut oiskohan sit polttareitakaan...
 
No mun mielestä pitäis kertoo jos ei polttareihin kutsuttua häihin kutsuis. En siis ymmärrä sitä tapaa (ainakaan jos polttarit tulee kalliiks) et hankitaan mahdollisimman paljon "maksumiehiä" ja jätetään kutsumatta häihin.
 
peesiläinen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Mulle oli itsestään selvää että kaikki polttareihin kutsutut löytyivät myös häiden kutsuvieras listasta.
Näin olisi minullakin. Eri asia sit tosiaan jos menisin jossain maistraatissa ilman suurempia juhlia... Mut oiskohan sit polttareitakaan...
kuin myös..
 
vieras
Jos tällainen tilanne todella olisi, että häihin on kutsuttu vain aivan lähisukulaiset ja/ tai juhlapaikalle ei tilan vuoksi voi paljon vieraita kutsua, olisi minusta morsiamen/sulhasen erittäin kohteliasta itse ilmoittaa keitä polttareihinsa haluaa ja hoitaa ilmoittamiset heille, ettei kutsua häihin ole tietyistä syistä johtuen tulossa, mutta haluaisi polttaripäivän kuitenkin jakaa tämän kanssa. Todella noloa/ tylyä jos polttareiden järjestäjä ei tiedä keitä häihin on kutsuttu tai jos tarkoituksella kutsutaan vain polttareiden "maksajia" eikä kuitenkaan häihin kelpaisi... Itse en kyllä haluaisi polttareitani viettää sellaisten ihmisten kanssa, keitä en häihinikään haluaisi. Ja toisaalta, mielummin kutsuisin pieniin häihini todella läheise ystävät kuin ne "tilaa vievät pakolliset sukulaiset".
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Scindapsus:
No mun mielestä pitäis kertoo jos ei polttareihin kutsuttua häihin kutsuis. En siis ymmärrä sitä tapaa (ainakaan jos polttarit tulee kalliiks) et hankitaan mahdollisimman paljon "maksumiehiä" ja jätetään kutsumatta häihin.
Ja mä oon ainakin sitä mieltä, että ennen mä karsin sukulaisista kun mun ystävistä, jos ei tilaa riitä :D
 
vierailija
Äärimmäisen tökeröä kutsua ihmisiä maksamaan itsensä kipeäksi polttareista, jos ei heitä kuitenkaan noteeraa niin korkealle että kutsuisi häihinkin! Pientä rajaa hyväksikäytölle!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scindapsus:
No mun mielestä pitäis kertoo jos ei polttareihin kutsuttua häihin kutsuis. En siis ymmärrä sitä tapaa (ainakaan jos polttarit tulee kalliiks) et hankitaan mahdollisimman paljon "maksumiehiä" ja jätetään kutsumatta häihin.
Ja mä oon ainakin sitä mieltä, että ennen mä karsin sukulaisista kun mun ystävistä, jos ei tilaa riitä :D
Joo no siis itse olisin varmaan hieman pöyristynytkin jos ei sitä hääkutsua sitten tulis.
Mut siis tietty jos siitä ilmotettais jo kun polttareihin kutsutaan niin sithän mulla on mahdollisuus valita haluanko sitten mukaan polttareihinkaan osallistua.
 
en lähde enää moiseen
Mulle kävi niin että mut kutsuttiin polttareihin ja häihin ei ollenkaan jotta reilu meininki :kieh: tuli ihan semmonen olo että maksumieheksi kutsuttiin porukkaa jotta saatiin polttarikustannuksia pienemmäksi :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja en lähde enää moiseen:
Mulle kävi niin että mut kutsuttiin polttareihin ja häihin ei ollenkaan jotta reilu meininki :kieh: tuli ihan semmonen olo että maksumieheksi kutsuttiin porukkaa jotta saatiin polttarikustannuksia pienemmäksi :kieh:
Siis juurikin tämän takia mun mielestä olis reilua ilmoittaa ajoissa siitä että sitä kutsua häihin ei kolahda luukusta.
 
viisastelija
Siis mikä ihmeen kutsu polttareihin? Eikö polttarit ole yllätys morsiamelle tai sulhaselle, ei kai sinne mitään kutsuja soitella??? Ei kai se morsian/sulhanen niitä järjestä, vaan sen ystävät. Mistä he voi tietää, ketä pariskunta on häihinsä kutsunut. Eihän se morsian/sulhanen niitä kutsujaan itse lähetä, kun ei edes koko polttareista itse vastaa.
 
Meillä oli pienet häät ja omien polttareitteni vieraat tulivat myöh häihin, mutta miehellä oli kaverinsa kanssa yhteiset polttarit ja sinne tuli ihan kaikki enemmän ja vähemmän kaverit (ja niitä oli yht. varmaan 30-40 ), joten mies ei kutsunut kuin muutaman lähimmän ystävänsä häihin... Ja kun miehen polttarit olivat semmoiset, et sinne saivat kaikki tulla...ketään ei erikseen kutsuttu polttareita viettämää vaan sana levis, et silloin ja silloin juhlitaan...
 
r
yleensä mulle on ainakin ensin tullu se hääkutsu ja sitten mahdollinen polttarikutsu,joten tuskin ap:tä ollaan kutsumassa kyseiseen hääjuhlaan. Mutta itse en osallistuisi pelkkiin polttareihin... jotenkin tökeröä jättää sitten kutsumatta itse näihin pääkemuihin. :(
 
ap
Morsian itse laittoi viestiä,että kaipaa toimivaa sähköpostiosoitetta,kun hänen ystävänsä kerää kasaan polttariporukan ja haluaisi,että olen mukana. Luulenpa,etten kuulu hääporukkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Mulle oli itsestään selvää että kaikki polttareihin kutsutut löytyivät myös häiden kutsuvieras listasta.
niin minustakin =) ja sitä paitsi miten voi saada kutsun polttareihin? keneltä? :D nehän on yllätys sulhaselle ja morsiamelle, sitten kun kutsut on saatu ja ne joille kutsu on mennyt, alkavat miettiä polttareita :D mut mä olenkin varmaan vanhanaikainen :ashamed:
 

Yhteistyössä