Kutittaako 7veljestä lanka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ohoiuou
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ohoiuou

Vieras
Onko kokemuksia? Kutiseeko lanka, jos siitä neuloo villatakin? :)

Kuulemma ei ole niin laadukasta lankaa, että siitä kannattaisi tehdä suurempia töitä, mutta kutiseeko se, jos siitä neuloo pienelle jakun?

Meillä pojalla ollu käytössä sukkia, tumppuja, villatakkeja, villahousuja ja myssyjä neulottuna 7 veljestä langasta. En ainakaan oo huomannu, että ois erityisemmin kutissu. Ja itsellä käytössä sukkia ja lapasia tuosta langasta eikä kutita :)

Se riippuu ihan siitä kuinka herkkä iho on.

Se taas on kiinni myös siitä materiaalista itsessään, ei pelkästään kehräämöstä (Novita)....

Mä olen ollut ihan tyytyväinen 7 veljekseen sukkalankana- ei muuten heti kulu puhki!
Minkä tekee taas laadukas 100% vilallanka, koska villa ei kestä kovassa käytössä kulumatta puhki ellei siinä ole jotain vahviketta seassa.

Jos Novitan 'kartellia' ei halua tukea, löytynee muitakin lankoja sukkiin tms.

Hinta-laatusuhteeltaan ihan ok lanka kyllä, Novitalainenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23423875:
Se riippuu ihan siitä kuinka herkkä iho on.

Se taas on kiinni myös siitä materiaalista itsessään, ei pelkästään kehräämöstä (Novita)....

Mä olen ollut ihan tyytyväinen 7 veljekseen sukkalankana- ei muuten heti kulu puhki!
Minkä tekee taas laadukas 100% vilallanka, koska villa ei kestä kovassa käytössä kulumatta puhki ellei siinä ole jotain vahviketta seassa.

Jos Novitan 'kartellia' ei halua tukea, löytynee muitakin lankoja sukkiin tms.

Hinta-laatusuhteeltaan ihan ok lanka kyllä, Novitalainenkin.

Sukkalangassahan pitää ollakin vähän tekokuitua, tekee langasta kestävämmän.

Ehkä mä teen ensin kokeeksi myssyn ja katson, että ärsyttääkö se lasta... :) Muakaan 7veljestä lanka ei kutita, eikä myöskään miestäni, mutta me ei kyllä ollakaan mitään herkkäihoisimpia. Tietenkin lapselle haluaisi vain parasta... :)

Peesaan ärettä....meillä esimerkiksi mieheni jatyttöni ei voi käyttää ollenkaan seiskaveikka juttuja kun kutisee, poika voi jos ei ole suoraan otsalla tai kaulalla muuten voi ja pienin taas voi pitää miten tahansa.
Itse olen ollut seiskaveikkaan tyytyväinen, vaatteet olleet kestäviä eivätkä nukkaannu heti. Minulla on seiskaveikasta pitkä neuletakki ollut nyt kovassa käytössä muutaman vuoden ja ei ole mennyt miksikään.

Kuulemma ei ole niin laadukasta lankaa, että siitä kannattaisi tehdä suurempia töitä, mutta kutiseeko se, jos siitä neuloo pienelle jakun?

Nykylaadusta en tiedä, mutta mulla on useampi villapaita tuosta langasta, ja vanhimmilla paidoilla alkaa olla ikää 15 vuotta. Siinä ajassa olisin varmaan huomannut jos laatu olisi huonoa, mutta eipä ole ongelmia ollut. Vain Florica-langasta neulotut villatakit olen saanut kulutettua puhki, mutta sehän onkin ohuempaa kuin 7 bröder.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23423935:
Se on kyllä totta, että halvemmissa langoissa käytetty villa on lyhytkuituisempaa ja kuidun päät aiheuttavat sitä kutinaa.

Pitkäkuituinen villa on pehmeämmän tuntuista ja siten ihoystävällisempää.

Aivan, pätee myös puuvillaan. Halvat paidat ei pysy kuosissaan.

Yhteistyössä