Kutina raskana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emiilia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Emiilia

Aktiivinen jäsen
13.08.2005
2 687
0
36
Neuvola täti kysyi multa että kutiaako mun maha, kämmenet tai jalkapohjat. vastasin etten oo ainakaan huomannu kauheeti. masu kutiaa välillä samoin ja kädetkin. En sitten kysynyt neulosta että mitä siitä sitten....

Eli mistä tuo kutina on oireena?

Mutta eikös toi hepatoosi näy jotekin pissassakin? Ja mitä muita oireita siinä sitten on ?

Kuivumista mäkin aattelin ja rasvata oon yrittäny. Nytkin sormen välit kutiavat koko ajan.

Jos maksa-arvot heittää niin ne ihan oikeasti kutisee aika vallan perusteellisesti, ettei varmasti hirveetä hätää sulla ole, mutta kannattaa sanoa neuvolassa että laittavat kokeisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Hepattosiissa on myös valkuaista pissassa ja kohonneet verenpaineet

Niin eli pelkkä kutina ei oo "vaarallista"? Mulla verenpaine alhaalla, eikä valkuaista. Viimeks ei ollut sokeriakaan pissassa. Joten rasvalla ja vedellä hoidan itseäni. Täytyy vaan kysästä ku ke meen äippäpolille, että josko ne maksa arvot ottaisivat samalla ku sokerinkin.

Neovolantädin kanssa on hyvä keskustella. Mulla ei itselläni ole ollut hepatoosia, mutta kyllä ne mut herkästi labraan lähetti, kun valitin kutinaa. Mutta onneksi se oli vain tuotaa allergiaa ja ihon kuivuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Hepattosiissa on myös valkuaista pissassa ja kohonneet verenpaineet

Niin eli pelkkä kutina ei oo "vaarallista"? Mulla verenpaine alhaalla, eikä valkuaista. Viimeks ei ollut sokeriakaan pissassa. Joten rasvalla ja vedellä hoidan itseäni. Täytyy vaan kysästä ku ke meen äippäpolille, että josko ne maksa arvot ottaisivat samalla ku sokerinkin.

Raskaushepatoosi on eri asia, kuin raskausmyrkytys, joshon tuo valkuainen pissassa ja kohonnut verenpaine kuuluvat. Hepatoosissa ainoa oire voi olla tuo kutina. Tutkitaan verestä maksa- ja sappiarvot. Kutina raskauden aikana voi johtua joskus myös turvotuksesta ja ihon venymisestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Raskaushepatoosi on eri asia, kuin raskausmyrkytys, joshon tuo valkuainen pissassa ja kohonnut verenpaine kuuluvat. Hepatoosissa ainoa oire voi olla tuo kutina. Tutkitaan verestä maksa- ja sappiarvot. Kutina raskauden aikana voi johtua joskus myös turvotuksesta ja ihon venymisestä.

Joo sori sekoitan taas kaksi asiaa keskenään, mutta siltikkin soita huomenna neuvolaan jos rasvaus ja juonti ei auta.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:

Joo sori sekoitan taas kaksi asiaa keskenään, mutta siltikkin soita huomenna neuvolaan jos rasvaus ja juonti ei auta.

Niin, kyllä kutinan syy täytyy aina selvittää. Varmistaa, ettei ole kyse juuri tuosta raskaushepatoosista.

Anteeksi vaan, mutta raskaushepatoosissa ei todellakaan ole sokeria tai proteiinia virtsassa. Nämä asiat eivät liity millään tavalla raskaushepatoosiin.

Tämän asian voin kertoa aivan faktana, nimittäin minulla on kolmas raskaus menossa joissa KAIKISSA minulla on ollut/on raskaushepatoosi. :)

Kutinoita kun ilmenee, kannattaa pyytää pääsy verikokeisiin HETI.
Arvot voivat nousta jo aiemmin kuin neuvoloissa yleisimmin väitetään.