Kutina loppukierrosta

• Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti
mie
Hei! Mulla on sellainen inhottava vaiva että joka kuukausi alkaa muutaman päivä ovulaation jälkeen kamala kutina alapäässä (hiivaa?) Kutina kestää lähes viikon mutta menee sitten itsekseen ohitse. Limakalvot ovat silloin tosi arat. Hiivalääkkeitä kokeilin, ne kirvelivät, nyt olen kokeillut gynophilus kapseleita, ne auttavat jonkin verran.

Onko muilla ollut samanlaista vaivaa? Mistä johtuu ja mikä avuksi???

ansku
Minulle tulee tuota kutinaa. Pikkuhousunsuojat eivät käy. Vaihdan mieluummin pikkareita. Olen saanut avun laittamalla pissan jälkeen paperilla hiukan Ovestin-geeliä alapäähän. Lääkäri kerran neuvoi kokeilemaan, kun juoksin vaivani takia vaikka missä. Hiivaa ei löytynyt.

mie
Ei johdu pikkuhousunsuojista eikä siteistä koska tämä kutina on ennen menkkoja ja loppuu siihen. Ehkä tämä on sitten joku hormoneista johtuva juttu, olen kokeillut myös ovestin geeliä mutta eipä se paljon auttanut.

Karo
Niinhän sinä lippe luulet nyt, kun et kärsi kauheista kirvelyistä kahta viikkoa kuukaudesta... Meillä muuten on ihan pesukone, jonne siteet voi viskata muiden pyykkien sekaan, joten peseminen ei ole ongelma.

kutina
Mulla on sama ongelma. Viikko ennen menkkoja alkaa kutina ja valkovuoto lisääntyy ja paksuuntuu. Hajukin muuttuu jotenkin happamemmaksi. Tuntuu yhtäkkiseltään hiivalta, muttei se ole sitäkään. Oon lääkäriltä asiasta kysellyt ja sanoi, että on normaalia joillekin ihmisille ennen kuukautisia. Lima alkaa paksuuntua jne. Mutta sitä en saanut selville voiko asialle mitään tehdä vai onko siitä koko loppu ikänsä kärsittävä... Onneksi ei joka kuukausi ole vaivaa ilmaantunut, mutta noin joka toinen kuukausi.

Voiko olla diabetes?
Hei, luin 50-luvun lääkärinkirjasta, että ihmiset menevät usein valittamaan lääkärille sietämätöntä kutinaa sukupuolielimissään. Tutkimuksissa heillä todettiin sokeritauti. Se oli siihen aikaan vielä paljon kivempi juttu kuin nykyään.

Yhteistyössä