Kutiava ihottuma ja raskaus

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Mulla on kauheeta kutiavaa ihottumaa, iholla on punaisia läiskiä. Olen raskaana rv30. Onko ihottuma oire jostain raskauteen liittyvästä vakavammasta "taudista" tms.? Kellään tietoa??
 
ihottumasta en tiedä, mutta kutina viittaa raskaushepatoosiin, eli raskauden aikaiseen maksan vajaatoimintaan, otappas huomenna yhteyttä neuvolaan ja kerro kutinasta ja pyydä verikokeisiin, et tarkistaa maksa. ja sappiarvot
 
Ok, kiitti. Muistelinkin, että olin joskus lukenut kutinan olevan oire jostain vakavammasta. Ensin epäilin, että ihottuma johtuu uudesta lääkkeestä, jota syön streptokokkibakteeria varten (siinä voi olla nimittäin rokkoihottumaa sivuoireena).
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 11:02 vieras kirjoitti:
Kannattaiskohan mun soittaa äitipolille ja kysästä asiasta vai odotella huomiseen ja soittaa neuvolaan? Mua alkoi tosissaan huolestuttaa toi maksasairaus-juttu...

Kyllä sä voit huomiseen odottaa - vaikka osastolle joutuisit, nii nekään ei voi tehdä juuri mitään muuta kuin seurata tilannetta.
 

Yhteistyössä