Tää ei oo lekuripalsta mut silti...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmahteleva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmahteleva

Vieras
Mulla on kesästä saakka ollut kainaloissa ihottumaa.
tai siis PAHAA ihottumaa. Kainolot väliin ihan tulipunaiset, kutiavat, arat.
Väliin raavin niitä öisin. Ennen auttoi kortisonivoiden, nyt ei oikein.
Iho on välillä kainaloissa sellasta kuivaa, "norsun ihoa" mut tulipunaista.
Ja tosissaan kutiavaa.

Sit samanlaisia läiskiä on kaulassa ja rinnassa, mut ne ei yleensä (joskus kylläkin) kutise.

Tiedän, tiedän mene lääkäriin tulee teiltä kommentteja!
Mut en uskalla. Onko kellään kokemusta tällasesta?

KIITOS!

Ethän sä pidä kamalan tiukkoja paitoja, että siis olis hiertymää tuo? Mun miehellä menee tosi helposti kainalot just tuommosiksi, jos pitää käsivarsista liian tiukkaa paitaa päällä.

Ei ole tiukkoja paitoja.
Yritän välttää niitä kun silloin ihottuma pahenee.
En tiedä mistä johtuu. Ja tyhmä kun olen niin odotan vain että ei lekurille, ei!
Mulla lääkärikammo ja ite yritän hoitaa.

Kutiaako psoriasis?

joosepinäitin kans samoilla linjoilla.
mun miehellä oli kerran samantapaista ja sen piti sit pestä itseään, ihoa siis, hilseshampoolla! sillä parantui.
käy vaikka ensin apteekissa kyselemässä, mitä kantsis kokeilla.
ja sit kyllä sinne lääkäriin ;)

Mulla on sama juttu, paitsi sormien ja rystysten alueella sekä kämmenissä. Paljon vaan rasvaa ja kortisonivoidetta pari kertaa päivässä. Tuli mieleen, että otitko kesällä käyttöön jonkin uuden deodorantin? Itselläni tää on välillä jo menossa pois, mut heti kun iho joutuu kosketuksiin jonkin esim. pesuaineen kanssa ( tai kuorin vihanneksia, hedelmiä..jne) alkaa taas punoitus ja kutina ja välillä pieniä vesirakkuloita vai mikskä niitä sanotaankaan. Mulla on kans joskus ollut kainalon reunoilla punoitusta, mut se meni ohi deon vaihdolla. Voihan deoissakin olla jokin tuotevirhe, et vaikka olis käyttäny samaa jo jonkin aikaa, ni ärsytys ilmenee vasta kun purkki on melkein tyhjä? Just lukaisin, et sulla on kaulassa ja rinnassakin. Mites pyykinpesuaineen vaihto?

Alkuperäinen kirjoittaja Kaisu:
joosepinäitin kans samoilla linjoilla.
mun miehellä oli kerran samantapaista ja sen piti sit pestä itseään, ihoa siis, hilseshampoolla! sillä parantui.
käy vaikka ensin apteekissa kyselemässä, mitä kantsis kokeilla.
ja sit kyllä sinne lääkäriin ;)

ja lisään vielä ettei ollu mitään elvitalin hilseshapoota vaan apteekista :D

Yhteistyössä