kutiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kutiaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kutiaa

Vieras
Hei.

Osaisitteko neuvoa minua. Kun jo tässä yli kuukauden päivät varmaan jo vaivannut kutina alapäässä. Kokeilin Canestenia (3x200) kun ajattelin josko hiivaa olisi mutta ei. Valkovuoto on kokkareista vähän joten kaikki oireen sinänsä kai viittaa hiivaan mutta ei ainakana tuo kuuri auttanut. Klamydiatestissäkin kävin, negatiivinen oli.

Koska on otettu papa-koe? Siitä voisi löytyä joku tulehdus.

Käytätkö pillereitä? Miten pitkään olet käyttänyt? Jos on tuore juttu, niin olet huomannut niiden kuivattavan limakalvoja ja kuivat limakalvot kutisevat.

Mene lääkäriin tutkittavaksi, mutta sitä aikaa odotellessa osta apteekista Ceridal-öljyä. Laita sitä limakalvoille, niin olo helpottuu. Tarvittaessa voit käyttää montakin kertaa päivässä. Joku muukin perusöljy käy.

Voi se olla hiivaakin. Ei kaikilla lähde yhdellä kuurilla pois.

Voi johtua myös muutoksista ravinnossa.

Arvailuahan tämä on. Joskus joutuu kauankin etsimään syytä, jos ei testeissä löydy mitään.

kärsin myös aikani (noin vuoden) ikävästä kutinasta, johon ei auttaneet hiiva- eikä muut lääkkeet joita lääkäri määräsi. vihdoin sain kutinan heltiämään akupunktiolla ja gefiluspiimällä (käytetään siis ulkoisesti- paikallisesti, elikkäs esim. piimää pikkuhousunsuojaan) viilentää ainakin! auttaa jos kyse on sitkeästä hiivasta, mutta piimän käytössä pitää olla itsekin sitkeä. tiesitkö että kondyloomatartunnan oireisiin kuuluu myös kutina ja kirvely, ja limakalvojen hauraus( haavoille helposti yhdynnässä). luulen että omat oireeni johtuivat tästä, mutta nyttemmin olen parantunut sekä kutinasta että kondyloomasta( siitäkin paranee, vaikka se voi joskus uusiutua, mutta ei tartu kuin aktiivisessa vaiheessa, jolloin limakalvoilla on ihomuutoksia. tsemppiä!