Kuspää perhetyöntekijä tehnyt lastensuojelu ilmoituksen meistä.

• Viestiketjun aloittaja vihtuttaa!
  • Ensimmäinen viesti
härrekuud
En tiedä pitäisikö itekä vai nauraa kun luin tämän viestiketjun. Ihan oikeasti, kuin pikkulapsia kinastelemassa. Onko ihmisillä OIKEESTI noin tylsä elämä, että pitää täällä spekuloida mikä on oikein ja mikä väärin. Sanoiko se Irmeli syöneensä pullan vai donitsin. Oikeasti. Menkää nyt vähän itteenne.

"madame"
minä en ymmärrä miten jotkut on niin musta valkoisia että kuvittelee sosiaaliviranomaisten olevan aina hyviä,fiksuja ja oikeessa. miksi nämä näin ajattelijat eivät kommentoineet minun kertomaani?

minä nimittäin seurasin ihan vierestä tuon perheen elämää(jo vuosia ennen tapahtumaa) josta vietiin nuorimmat 4lasta, turhalla huostaanotolla,minä olen lukenut nuo paperit. voin kertoa että lapsia ei laiminlyöty,kukaan siinä perheessä ei juonut(absolutisteja molemmat),ainoat puutteet joita joskus oli johtui rahan puutteesta(eivät tienneet toimeentulotuesta mitään) mutta kyllä lapset silti ruokaa sai.

niin se huostan pääsyy oli lapsen vakava vaarantaminen koska ei kehittynyt, ja oikeasti lapsi oli vaikeasti autistinen(tätä vaan ei oltu tajuttu tutkia ennenkuin lastenkoti aikana) purkaantui sitten aiheettomana koska huostan syitä ei ollutkaan.
tämän takia uskon että viranomaisissa on myös niitä kuuluisia sekopäitä,hutkijoita.

[QUOTE="vieras";23891143]En tunne sua Mummeliisa ollenkaan kuin satunnaisten palstakirjoittelujen kautta. Sekin on kuitenkin riittänyt siihen, että huomaan sun tekstiesi muuttuneen viime aikoina tosi paljon lennokkaammiksi, vauhdikkaammiksi, epäloogisemmiksi ja grandisioteettisiksi. Jos sairastat kaksisuuntaista, niin nyt sulla on varmaankin lennokkaampi kausi vaihtumassa ja silloin syytä hakeutua pikapikaa hoitavalle lääkärille. Monestihan sen muutoksen huomaa itse viimeisenä.

Hyvää kevättä, olipa sulla tätä tautia tai ei! :)[/QUOTE]

Kiitos huolenpidosta, mutta en sairasta kaksisuuntaista.
Mukava kuitenkin kuulla että olen ulosannissanikin pitkän, terveydellisesti hankalan kevvättalven jälkeen jo enemmän itseni kuuloinen. Toivottavasti tendenssi jatkuu,
Hyvää kevättä sinnekin päin.

:)

"..."
[QUOTE="madame";23891512]
minä nimittäin seurasin ihan vierestä tuon perheen elämää(jo vuosia ennen tapahtumaa) josta vietiin nuorimmat 4lasta, turhalla huostaanotolla,

niin se huostan pääsyy oli lapsen vakava vaarantaminen koska ei kehittynyt, ja oikeasti lapsi oli vaikeasti autistinen[/QUOTE]

Kaikki lapset huostaanotettiin tämän takia?

Tätä mieltä
[QUOTE="madame";23891512]minä en ymmärrä miten jotkut on niin musta valkoisia että kuvittelee sosiaaliviranomaisten olevan aina hyviä,fiksuja ja oikeessa. miksi nämä näin ajattelijat eivät kommentoineet minun kertomaani?

minä nimittäin seurasin ihan vierestä tuon perheen elämää(jo vuosia ennen tapahtumaa) josta vietiin nuorimmat 4lasta, turhalla huostaanotolla,minä olen lukenut nuo paperit. voin kertoa että lapsia ei laiminlyöty,kukaan siinä perheessä ei juonut(absolutisteja molemmat),ainoat puutteet joita joskus oli johtui rahan puutteesta(eivät tienneet toimeentulotuesta mitään) mutta kyllä lapset silti ruokaa sai.

niin se huostan pääsyy oli lapsen vakava vaarantaminen koska ei kehittynyt, ja oikeasti lapsi oli vaikeasti autistinen(tätä vaan ei oltu tajuttu tutkia ennenkuin lastenkoti aikana) purkaantui sitten aiheettomana koska huostan syitä ei ollutkaan.
tämän takia uskon että viranomaisissa on myös niitä kuuluisia sekopäitä,hutkijoita.[/QUOTE]

Minun mielestäni on lastensuojelun syytä puuttu asiaan, jos vanhemmat eivät tiedä yhteiskunnan perustoiminnasta (toimeentulotuki) alkeita, eivätkä osaa hakea apua kun rahat loppuvat. Samoin, jos vanhemmat eivät huomaa/ymmärrä viedä lasta tutkimuksiin, jos kehitysviive on niin selkeä. Huostaanotto on ehkä liian raju keino, mutta kyllä tuo kuvailemasi perhe on mielestäni selkeästi lastensuojelun asiakas.

"madame"
Alkuperäinen kirjoittaja Tätä mieltä;23891597:
Minun mielestäni on lastensuojelun syytä puuttu asiaan, jos vanhemmat eivät tiedä yhteiskunnan perustoiminnasta (toimeentulotuki) alkeita, eivätkä osaa hakea apua kun rahat loppuvat. Samoin, jos vanhemmat eivät huomaa/ymmärrä viedä lasta tutkimuksiin, jos kehitysviive on niin selkeä. Huostaanotto on ehkä liian raju keino, mutta kyllä tuo kuvailemasi perhe on mielestäni selkeästi lastensuojelun asiakas.
ei ole ollut. siis perheen äiti oli kotiäiti ja isä yrittäjä. jos sä ymmärrät asian niin että lapset näki nälkää,niin sitten olet ymmärtänyt väärin.isän vaihtelevista tuloista johtuen joskus oli puutetta(muuta ls lain mukaan se on sosiaalihuollon tehtävä korjata puutteet jotka johtuu taloudellisista asioista) että silleen.

no mistä sitä tietää toimeentulotuesta jos ei oo ikänä tuntenut ketään kuka sitä ois saanut? ei kaikki nykypäivänäkään tiedä. lisäksi se lapsi joka ei kehittynyt oli vasta päälle yhden vuoden. ei kukaan maallikko osaa tehdä diagnoosia, eikä välttämättä tajua että jotain pitäs tutkia. ja sitäpaitsi neuvolahan silloin ois pitänyt ohjata perhe eteenpäin.

selkeästi mihin perustat asian? sattu syntyy yks vammanen lapsi joka sossujen mielestä oli kehittymätön vanhempien takia. HE ON AMMATTI_IHMISIÄ pitäs tuntee yleisemmät kehityshäiriöt ja ohjata perhe eteenpäin, HE(sosiaaliviranomaiset) TEKI virheen, ei tämän lapsen vanhemmat.

"Lissu"
Oletko aivan varma etteä ilmoituksen on tehnyt perhetyöntekijä? Hän ei sitä nimettömänä voi/saa tehdä!!! Vai mistä perhetyöntekijän olette saaneet? Lastensuojelun avopalveluista?
Tukiperhe on avohuollon tukitoimi ja tukitoimet ovat VAPAAEHTOISIA eli sinun ei ole niihin pakko suostua. Ja jos mummojakin on jotka voivat hoitaa niin kivempihan se lapsillekkin olla tutussa paikassa ja 3vk on niin pieni kyllä että... Ja jos imetätkin niin ethän vauvaa voi koko vkl hoitoon laittaa. Tietenkin jos oikeasti olette aivan loppu niin sitten otatte avun vastaan jotta tilanne menee parempaan. Oudolta kuullostaa sillä meillä päin tukiperheisiin on hirveät jonot ja ne jotka niitä on vaille tarvivat apua oikeasti pian.
Pysy tiukkana mutta ole kuitenkin ystävällinen (tiukkaa varmasti tekee)ja asiallinen. Sano että olette hämilläsi koko jutusta.

"madame"
[QUOTE="...";23891552]Kaikki lapset huostaanotettiin tämän takia?[/QUOTE]

kaikki alle kouluikäiset. kyllä syynä oli yhden lapsen kehittymättömyys sekä mukamas isän tekemät lasten pahoinpitelyt. jotka oli ihan höpö juttuja, eräs tämän perheen isän kaunainen sukulainen teki lastensuojelu-ilmoituksia. ja se ihminen joka niitä teki on itse sellanen hiukan pipi päästään(on mm.pahoinpidellyt raskaana olevaa naista,nimittäin minua kun odotin ensimmäistä lastani ja satuin olemaan erimieltä hänen kanssaan hän kävi päälleni).

että semmosta kyllä tapahtuu. he sai lapset kyllä takasin ja ilmoittaja syytteet, sosiaalijohtaja huomautuksen toiminnastaan.

samaten tiedän yhden tapauksen jossa 1luokkalainen tyttö oli koulussa sanonut olevansa sairaan koiran kanssa yksin ainakin monta päivää,sosiaaliviranomaiset vei koulusta kiireellisesti huostaan,selvitteli asiaa muutaman kk jonka jälkeen lapsi pääsi kotia ja sit ihmeteltiin että ohhoh mistäs tyttö tälläsiä oli keksinyt, ei nimittäin ollut edes sitä koiraa!

sen lisäksi tapauksessa lähihuoltaja oli ulkomailla, ja tyttö etähuoltajan vastuulla, mutta ei päässyt lähihuoltajankaan luokse.

minä olen sitä mieltä että sosiaaliviranomaisilla on liikaa valtaa käyttää omaa harkintaansa, nimittäin se missä toinen sosiaaliviranomainen ei tee mitään toinen voi olla tekemässä jo huostaanottoa. naurettavaa. siellä on varmasti hyviä työntekijöitäkin,sitä en epäile. mutta en ymmärrä miksi ihmiset kuvittelee että eihän perusteettomia huostaanottoja ole.

jerry cotton
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta kyllä on lapsellista touhua toisilta. Kyllä minuakin V-I-T-U-T-T-A-I-S-I, jos sos.ilmo. on tehty ihan väärin perustein, jonkun mutu-tuntumalla. Ja nyt aiotaan lapset sen takia ottaa huostaan.

Tiiättekö ihmiset, että on OIKEASTI perheitä (pahoinpitelyä, hyväksikäyttöä, alkoholismia ja muita päihteitä...jne. jne..), joissa huostaanotto olisi tarpeen.

Mutta ilmeisesti osa ei tiedä ja tämän takia, kohta mitään ilmoitusta ei oteta todesta, kun vähän tällä mutu-tuntumalla tehdään näitä ilmoituksia.

VOE PERKELE SENTÄÄN!

Sääliksi käy ap:n perhettä, jos se hajoaa tämän ihanan perhetyöntekijän takia.

"vieras"
Ei muuta, mut tuli vaan mieleen että eikö näiden, jotka virassaan saavat tietää jotain asioita jotka vaatii lastensuojelutarpeen selvittämistä, velvollisuutena ole tehdä se ilmoitus (huom. ei oikeus vaan velvollisuus) ja se pitäisi nimenomaan tehdä omalla nimellä. Eikö perhetyöntekijä ole virkasuhteessa? Ei kai hän voisi siis nimetöntä ilmoitusta tehdä.
Kyllä on velvollisuus tehdä, koska jos et tee syyllistyt virkavirheeseen. Ja juu ei voi tehdä nimettömänä...

Tee kirjallinen valitus
Meillä kunnalla on sellainen käytäntö että kukavaan voi ostaa kotiapua 10e/h. Me otimme kun itse olen sairastellut ja on neljä lasta, joista nuorin oli silloin 4kk. (nyt 8kk)

Meillä kävi joku kotiapua ihminen 3krt ja teki lastensuojeluilmoituksen kun väitti että olin sanonut etten saa iloa lapsista. Kerroin hänelle että harmittaa etten voi tehd kaikkea lastenkanssa mitä tahtoisin, kun kunto huono. Pyysin ilmoituksen itselleni ja siinä oli vaikka mitä valehdeltu. mm. lapset joutuvat tekemään liikaa kotitöitä.... Meillä 11 ja 9 vuotiailla keittiönsiivous vuorot. Ja siivoavat joka pe huoneensa. Tästä oli valittanut =(

No me ethtiin tästä ihmisestä ja ilmoituksesta valitus kirjallisena. Se käsiteltiin ylemmälllä taholla ja saatiin ilmoituksen tekijältä kirjallinen selvitys ja anteeksipyyntö

ketjunaloittaja
[QUOTE="madame";23929992]no miten tämä juttu eteni? on sekumma kun tehään aloituksia mutta ei sitten tulla kertomaan lopputulosta.[/QUOTE]

Miten voit kertoa lopputuloksen kun en tiedä sitä vielä!
Taistelua tämä on,meiltä oikeasti ollaan pakko tukiperhettä työntämässä.
Tuntuu että minusta maalataan hullua!
Olen toimittanut kaikki lääkäriraportit jälkitarkastuksesta alkaen sostoimistoon ettei minulla ole enää mitään ongelmia liikumisen kanssa koska en ole raskaana!
siitä viis veisataan ja miestä ei kuunnella yhtään!
häntä kyllä kehutaan ja pidetään hienona muttei vaihtoehtona että hän vaikka hoitaa lapset että voin mennä vietämään sitä pakoitettua lomaa!
Asianajajat palkattu ja asia ei jää meidän osalta tähä..
eli tulevaisuus on avoin,en voi kertoa miten käy kun en tiedä itsekään.
perhetyöntekijää en ole laskenut enää meille ja mummo on vienyt lapsen puheterapiaan,siellä on ollut perhetyöntekijä ja sossu vastassa etten voi kieltäytä kuljetuksista kun ne on aloitettu!
eikö ole naurettavaa!
jos luette lehdestä tätä niin on meidän juttu sitten,asia ei jää meinaan tähän todelakaan,nuo virkailijat saavat vastata tuosta pakko avustaan ja siitä ettei tunnu menevän jakeluun etten ole kipeä tai mitään ENÄÄ!

ketjunaloittaja
[QUOTE="asd";23946500]Mikset sä ap voi ihan rauhassa ottaa sitä apua vastaan? Sitten hetken päästä, huomaavat että onkin tarpeeton...[/QUOTE]

Miksi minun pitää antaa lapset vieraaseen perheeseen viikonloppuiksi?
herraisä kun ovat yökylässä tyyliin 2 kertaa vuodessa muutenkin.
Aika shokkia ja vielä yrittävät että jonain päivinä mukaan vauva,hei haloo ei ikinä!
Eihän isätkään saa vauvoja ottaa heti yökylään tai suositella missään lastentapaamis jutuissa jos on imetyksellä ainoastaan!

en ymmärrä
Miksi minun pitää antaa lapset vieraaseen perheeseen viikonloppuiksi?
herraisä kun ovat yökylässä tyyliin 2 kertaa vuodessa muutenkin.
Aika shokkia ja vielä yrittävät että jonain päivinä mukaan vauva,hei haloo ei ikinä!
Eihän isätkään saa vauvoja ottaa heti yökylään tai suositella missään lastentapaamis jutuissa jos on imetyksellä ainoastaan!
Miks kaikessa pitää tapella vastaan, ja tehdä asioista ehkä vaikeampia kun ovat? Jos teille sanojesi mukaan väkisin tuputetaan tukiperhettä, on siihen myös kunnon perustellut syyt! Naurettavaa uhoa toi " Me vastaan soskut"

ketjunaloittaja
Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä;23946679:
miks kaikessa pitää tapella vastaan, ja tehdä asioista ehkä vaikeampia kun ovat? Jos teille sanojesi mukaan väkisin tuputetaan tukiperhettä, on siihen myös kunnon perustellut syyt! Naurettavaa uhoa toi " me vastaan soskut"
kunnon perusteet on kirjattuna paperille.äidillä raskaudenaikaisia ongelmia,ei jaksa lasten kanssa tyyli.
Huom minä en ole enää raskaana eikä minulla ole enää raskausaikaisia komplikaatioita niin miksi helvetti niihin pitää edelleen vedota etten sen takia jaksa lasten kanssa.
Voin antaa niille sun osoittees jos haluat pienen vauvasi antaa jonnekin vieraaseen perheeseen vain sen takia että sinulle annetaan pakkolomaa lapsista!
Lasten omat mummot vaarit eivät käy siihen tarkoitukseen koska se ei olisi minulle mitään lomaa,ihmettelen miksei olisi eiväthän he kotona silloin olisi!
Tajusitko????????

en ymmärrä
kunnon perusteet on kirjattuna paperille.äidillä raskaudenaikaisia ongelmia,ei jaksa lasten kanssa tyyli.
Huom minä en ole enää raskaana eikä minulla ole enää raskausaikaisia komplikaatioita niin miksi helvetti niihin pitää edelleen vedota etten sen takia jaksa lasten kanssa.
Voin antaa niille sun osoittees jos haluat pienen vauvasi antaa jonnekin vieraaseen perheeseen vain sen takia että sinulle annetaan pakkolomaa lapsista!
Lasten omat mummot vaarit eivät käy siihen tarkoitukseen koska se ei olisi minulle mitään lomaa,ihmettelen miksei olisi eiväthän he kotona silloin olisi!
Tajusitko????????
En, koska miksi ihmeessä rahaa tuhlattas sellasiin noin sitkeästi, jos he ei apua tartte? Ei kunnilla resursseja ole liikoja tuhlailla avohuollon tukitoimiin, koska ei sitä tarvitsevatkaan apua saa. Jotain on, mitä jätät kertomatta!?

ketjunaloittaja
Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä;23946816:
En, koska miksi ihmeessä rahaa tuhlattas sellasiin noin sitkeästi, jos he ei apua tartte? Ei kunnilla resursseja ole liikoja tuhlailla avohuollon tukitoimiin, koska ei sitä tarvitsevatkaan apua saa. Jotain on, mitä jätät kertomatta!?
Ei ole mitään mitä jätän kertomatta.
Nuo asiat on kirjattu papereihin.meidän kodista laitettua että siisti,nätti koti,lapset puhtaita,iloisia,avoimia,käyvät innolla harrastuksissa,äiti ja isä tasapainoisen oloisia,tyytyväinen vauva jne.mitään moitetta minun kodista tai perheestä ei ole,ainoastaan että
minusta tehdään väkisin väsynyt!
asianajajat sanoivat että naura naurismaan aidatkin niille kahdelle naiselle kun juttu lähtee eteenpäin.

en ymmärrä
Ei ole mitään mitä jätän kertomatta.
Nuo asiat on kirjattu papereihin.meidän kodista laitettua että siisti,nätti koti,lapset puhtaita,iloisia,avoimia,käyvät innolla harrastuksissa,äiti ja isä tasapainoisen oloisia,tyytyväinen vauva jne.mitään moitetta minun kodista tai perheestä ei ole,ainoastaan että
minusta tehdään väkisin väsynyt!
asianajajat sanoivat että naura naurismaan aidatkin niille kahdelle naiselle kun juttu lähtee eteenpäin.
Järin outoa sitten

Mamahemuli
Alkuperäinen kirjoittaja ilkeitä ihmisiä;23885649:
Toki Suomessa on paljon perheitä, jotka puuttumista todella kaipaavat mutta on myös paljon turhia ls-ilmoituksia ja paljon niistä koituneita turhia toimenpiteitä :(.
Anteeksi vaan, mutta minä en tätä usko hetkeäkään. Joku ihan marginaaliryhmä voi olla, jonka kohdalla ilmoitus on 'turha'. Minusta nähden kynnys ilmoituksen tekemiseen saisi olla rutkasti matalampikin.

Tulee väkisin mieleen, että se puheterapia ja/tai sen tarve on antanut viranomaisille impulssin toimia jotenkin. Josko vaikka ajattelisivat, että puheongelmat johtuvat siitä, että kotona ei ole aikaa lukea lapsille tai tukea puheen oppimista? Tms. Monestihan puheterapiasta voi ohjata esim. lastenpsykiatrin juttusille, jos sen suuntaista tarvetta. Minusta tuo tukiperhe sinällään aika 'kevyt' tukimuoto. Ja en nyt siis todellakaan väitä, että puheterapia sinällään on indikaattori yhtikäs mistään, mutta joku tässä jutussa ei oikein mätsää. Varmaan johtuu siitä, että tämä on saattanut tapahtua porvoossa. Mutta mutta...

Ei kukaan varmastikaan tykkää siitä, että asioihin puututaan. Mutta ainakaan viranomaisille rähjäämällä ei tämänkaltaisia asioita selvitellä. Ehkä kannattaisi ottaa asianosaiset puhutteluun ja kysellä, millä perusteella ovat ratkaisuihinsa päätyneet. Sillä täytyy heillä perusteita olla. Siis muitakin kuin että perhettä on pakko väsyttää.

Yhteistyössä