[QUOTE="madame";23891512]minä en ymmärrä miten jotkut on niin musta valkoisia että kuvittelee sosiaaliviranomaisten olevan aina hyviä,fiksuja ja oikeessa. miksi nämä näin ajattelijat eivät kommentoineet minun kertomaani?
minä nimittäin seurasin ihan vierestä tuon perheen elämää(jo vuosia ennen tapahtumaa) josta vietiin nuorimmat 4lasta, turhalla huostaanotolla,minä olen lukenut nuo paperit. voin kertoa että lapsia ei laiminlyöty,kukaan siinä perheessä ei juonut(absolutisteja molemmat),ainoat puutteet joita joskus oli johtui rahan puutteesta(eivät tienneet toimeentulotuesta mitään) mutta kyllä lapset silti ruokaa sai.
niin se huostan pääsyy oli lapsen vakava vaarantaminen koska ei kehittynyt, ja oikeasti lapsi oli vaikeasti autistinen(tätä vaan ei oltu tajuttu tutkia ennenkuin lastenkoti aikana) purkaantui sitten aiheettomana koska huostan syitä ei ollutkaan.
tämän takia uskon että viranomaisissa on myös niitä kuuluisia sekopäitä,hutkijoita.[/QUOTE]
Minun mielestäni on lastensuojelun syytä puuttu asiaan, jos vanhemmat eivät tiedä yhteiskunnan perustoiminnasta (toimeentulotuki) alkeita, eivätkä osaa hakea apua kun rahat loppuvat. Samoin, jos vanhemmat eivät huomaa/ymmärrä viedä lasta tutkimuksiin, jos kehitysviive on niin selkeä. Huostaanotto on ehkä liian raju keino, mutta kyllä tuo kuvailemasi perhe on mielestäni selkeästi lastensuojelun asiakas.