Kuopukseni kärsii toistuvista pahoista kurkunpääntulehduksista. Lääkärissä ravattiin jatkuvasti. Hengitys vinkui, ääntä ei tullut, lapsi kuulosti siltä, ettei saanut henkeä ja yskä oli kuivaa koiran haukuntaa.... Kävimme yksityisellä useita kertoja lastenlääkärillä ja aina sama vastaus- tähän ei ole lääkettä, paranee itsestään. Ulos kylmään lapsen kanssa hengittelemään...jne
Kunnes taas kerran lääkäriin hakeutuessamme samainen lääkäri kirjoitti meille avaavaa lääkettä ja sanoi, että nyt hän kirjoittaa kokeiluun avaavan piipun (olisikohan ollut 10 kurkunpääntulehdus vuoden sisällä) ja uskokaa, se auttoi... Aina kun huomaan pienimmänkin oireen, että kurkunpääntulehdus on iskemässä, annan tuota avaavaa ja yleensä käy niin, että se auttaa ja tauti tulee paljon lievempänä.
Olen myös joutunut keskellä yötä lähtemään pienen kanssa päivystykseen, jossa hän on saanut hengitellä adrenaalinihöyryä...
Meiltä poistettiin kitarisatkin tämän takia, koska oltiin jatkuvassa flunssakierteessä ja lapsi kuorsasi paljon. Sekin vähensi meidän infektioita selvästi.
Tauti on kamala ja kuulostaa todella siltä, että lapsi ei saa henkeä. Itse olen valvonut monet yöt lapsen vierellä tämän takia.
Kuumaa ei todellakaan suositella, kurkunpäänturvotus laskee kylmällä... Joten esim mehujäät on aika hyvä ensiapu kylmän hengittelyn ohella.
Nykyisin lääkärit on aika lääkevastaisia, ymmärrettävästi syistä ja meidän omalääkäri, joka on allergialääkäri on ollut meille jopa ärtynyt, kun olemme pyytäneet avaavan reseptin uusimista ja hän on sanonut, ettei sitä mielellään anna, koska se ei auta, mutta kyllä se vaan meillä on OIKEESTI auttanut...