Kurkkukivulla alkavaa flunssaa liikenteessä Länsisuomessa? Kauanko kestää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja flunssainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

flunssainen

Vieras
Olen monilta kuullut, että ovat nyt flunssassa. Onkohan jo epidemia ja kuinka kauan toi tauti kestää? Itellä alkanut tänään kurkku sattua ja nuhakin on. Tuleeko vielä jotain?

Kauan, olin tosi kipeä viisi-kuusi päivää, töistäkin poissa neljä päivää.. ja edelleen yskin ja niistän satunnaisesti, tänään oikeastaan eka päivä kun aamulla ei tuntunut kipeältä enää. Viime viikon maanantaina alkoi ja nyt on siis seuraavan viikon keskiviikko.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Aika pitkäkestoista on. Mulla kesti pahin vaihe ehkä 5 päivää, ja köhin & niiskutan yhä. Sairastuin 10 päivää sitten.

Miehellä tauti on kestänyt jo yli 2 viikkoa. Yskä on vielä paha, kurkkukipua ei ole enää.

Oletteko olleet ihan työkyvyttömiä (saikulla)? Mun loma päättyy tänään ja huomenna pitäis mennä töihin.

Mulla on kesäloma, mutta en mä olisi työkykyinen ollut ainakaan 3-4 päivään.

Mies ei myöskään ollut työkunnossa, mutta hän ei ota saikkua ikinä (piirre, jota olen yli 10 v yrittänyt hänestä kitkeä, turhaan) vaan veti sisulla ja särkylääkkeiden voimalla työvuorot läpi.

no mä olen pohjois-pohjanmaalta. mulla on tuo flunssa alkaa kurkkukivulla. sitä on ensin pari kolme päivää. sitten tulee hirvee yskä ja väsy ja lihaskivut, sänkyyn kyllä kaataa. jälkitautina tuli poskionteloidentulehdus, keuhkoputkentulehdus ja korvatulehdus

Perjantaina alkoi molemmilla lapsilla, sunnuntaina pahin päivä. Veisin huomenna hoitoon jos olisin töissä (hoitovapaallavielä). Ehkä tänääkin olis just ja just voinutjo viedä...

Mulla on kesäloma, mutta en mä olisi työkykyinen ollut ainakaan 3-4 päivään.

Mies ei myöskään ollut työkunnossa, mutta hän ei ota saikkua ikinä (piirre, jota olen yli 10 v yrittänyt hänestä kitkeä, turhaan) vaan veti sisulla ja särkylääkkeiden voimalla työvuorot läpi.

Miehesi on idiootti, joka sairastutta myös työkaverinsa tai asiakkaansa... mitä sitten tekeekään.
Ei ihme että taudit leviää.

[QUOTE="vieras";24532402]Miehesi on idiootti, joka sairastutta myös työkaverinsa tai asiakkaansa... mitä sitten tekeekään.
Ei ihme että taudit leviää.[/QUOTE]

Ruikruikruikruik.

Minullakin on taipumusta mennä sairaana töihin. Vuoteenomaksi joudun ehkä vain kerran vuodessa.

Sama täällä. Pitäisi juu maata kotona toipumassa, mutta kun ei kuumettakaan ole ja Buranan voimin pystyy työskentelemään niin ei oikein voi kotiinkaan jäädä, ainakaan kunnes tauti on kokonaan ohi (kun tämäkin tauti kestää viikkokausia).

[QUOTE="vieras";24532456]Kuinkahan moni sairastuu tämän sinun "taipumuksesi" vuoksi?[/QUOTE]

Paskamainen juttu. Itse olisin paljon mieluummin sairastamassa. Olen nyt reilu viikon ollut tuossa flunssassa. Tuossa ajassa on ollut 7 työpäivää- niistä olen 4 ollut kotona, loput sairaana töissä.

Joo, ei kukaan ole korvaamaton, mutta jotkut vaan ovat tarpeellisia. Jos meillä minä olen sairaana ja poissa töistä niin jää 70 ihmistä vaille palkkaansa, kukaan ei maksa firman laskuja, eikä kukaan laskuta asiakkaita. Että silleen....

[QUOTE="vieras";24532456]Kuinkahan moni sairastuu tämän sinun "taipumuksesi" vuoksi?[/QUOTE]

Tuskin kukaan. Käytän ahkerasti käsidesiä enkä pärski päin ihmisiä. Jos joudun olemaan jotakuta erityisen lähellä, käytän suusuojusta.

Yhteistyössä