Kurkku valkoisia täpliä täynnä-->virus.Tarttuuko??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei angiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei angiina

Vieras
Kävin eilen tk:ssa ja otettiin pika angiina testi näytti negaa.Muitakin testiä otettiin,mutta niissä ei ollut mitään.Ainut että nieluviljelytesti ei ole vielä saapunut.

Hoitaja sanoi että voi olla viruksen aiheuttamaa ja menee ohi ajan kanssa,ei siis lääkettä.

Nyt kysynkin sitten tyhmän kysymyksen?Onko kuinka tarttuvaa,voiko kyläillä? Vaikka tuskin mä nyt kenenkään kanssa niin suu kontaktissa olisin että tarttus vai???

kannattaa odottaa viljelyn tuloksia..meillä likka sairasti jatkuvasti angiinaa ja usein pikatesti näytti miinusta mut viljely olikin sitten positiivinen.

virus-tauti ei pitäs kyl tarttua!!

Meillä esikoisella oli reilu viikko sitten nielu täynnä valvoisia täpliä/rakkoja ja haavumia. Oli joko enterorokko tai joku virustauti, eivät oikein lääkärissä osanneet sanoa juuta eikä jaata. Entero oli ystävän lapsella joten sitä ajatellen voisi olla myös se. Muille meidän perheestä se ei kyllä tarttunut. En kyllä tieten tahtoen lähtis kyläilemään...

Pisaratartuntanahan nuo yleensä leviää jos leviää, eli ei se vaadi sitä suoraa suusta suuhun kontaktia:).

Viimeksi muokattu:
Se tässäonkin hassua kun mulla ei oo mitään kuumetta eikä flunssaa.Kurkussa vaan isoja valkosia täpliä ja kipee.

Täytyy vissiin kyläily reissut sitten perua:(

Kävin itsekkin arvauskeskuksessa, oli kaikki angiinan oireet jne, kurkku turvonnut puoliksi umpeen ja täynnä valkosta peitettä, nieleminen sattuu, kuumetta löytyy ja ties mitä muuta. Mutta nieluviljely sano että ei Angiina.
Lääkäriaikoja tääällä on vaikeeta saada, ja ois ihan kiva joskus saada tietää että joudunko kauan kitumaa vielä, jaonko mahdollista lääkettä tähän paskaan.

Mulla oli viikon verran kurkku todella kipeä ja valkoisissa peitteissä. Kävin labrassa kokeissa, mutta ei kuulemma ollut angiinaa. Eikä tarttunut muihin meidän perheessä.