Kurkitteko lasten lahjoja etukäteen?

• Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti
ap
6v on lapsi ja lahjakortti oli sellaiseen seikkailupuistoon joka on auennut heidän lähellään. Me ei voida sitä käyttää kun asutaan toisella puolen Suomea ,no ehkä kesällä sitten. Olisivat saaneet mennä yhdessä huvittelemaan.

salla
En kurki omia enkä toisten (vaikka välillä sormet kovasti syyhyääkin...)
Toiveita kerron jos kysytään. Joskus saatan kysyä kummeilta/isovanhemmilta että ostitteko sen mikä oli toiveena siitä syystä että jos ei ostanut niin voin toiveen kertoa toiselle kysyjälle.
Yhden pojan lahjan tiedän, koska kummit ilmoittivat hyvissä ajoin ostaneensa sukset ettei tule toisiakin..

vinci
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
6v on lapsi ja lahjakortti oli sellaiseen seikkailupuistoon joka on auennut heidän lähellään. Me ei voida sitä käyttää kun asutaan toisella puolen Suomea ,no ehkä kesällä sitten. Olisivat saaneet mennä yhdessä huvittelemaan.
no just...on heillä sitten otsaa tollasta palauttaa..eikö ne halua viettää aikaa lasten kans huvipuistossa vai?
aika tökeröä on ja mun mielestä ihan ihana ajatus lahjaksi...kyllä mulle olis kelvannu...

gs
Mä avasin jo lapsen (11 kk) kummeilta saaman joululahjan. Siksi, etten jaksa kaikkia lahjoja raahata ensin joulunviettopaikkaamme ja sitten takaisin. Nyt lapsi ei tosta vielä mitään tajua, tietty sitten kun on isompi saa avata itse ja vasta aattona.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kuulostaa kivalta lahjalta. Todella törkeetä kyllä vanhemmilta tuollainen käytös!

Itse en kurki lahjoja sen kummemmin, eikä tulis mieleenkään ruveta niitä etukäteen aukomaan. Jos jotain tulee kaksi niin sitten mietitään mitä toiselle tehdään. Tosin meillä vauva on niin pieni ettei tajua jos saa kaksi samaa lahjaa ja toisen voi sitten hyvillä mielin säästää tulokkaalle.

Ja vaikka lahjaksi tulisi jotakin mikä ei minua täysin miellyttäisi, niin en ikimaailmassa rupeaisi lahjasta valittamaan, saati vaatimaan että pitää tuoda toinen tilalle! Kiitän kauniisti jokaista, joka meidän perhettä lahjalla (tai lähinnä sillä ajatuksella!) muistaa :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Mutta sinuna en ostaisi uutta lahjaa pojalle, vanhempien valinta jos ei halua lahjakorttia käyttää.
Näin mäkin ensin ajattelin, mut sit tuli mieleen, että pahoittaako poika mielensä jos kummilta ei ole mitään. Jos jollain pienellä jutulla poikaa muistaisi kuitenkin.

Siis itse lahja ei ole se tärkein (paitsi vanhemmille saattaa tässä tapauksessa olla), vaan se että poika tietää että kummi on häntä ajatellut ja muistanut.

Uskomatonta ja lapsellista touhua :eek: Jos mulle olis käynyt tuolla tavalla niin olisin vastannut, että ei meiltä ole muuta lahjaa tulossa.

En tosiaankaan kurki lasten lahjoja etukäteen, lapset ne saavat avata ihan itse. En kyllä kehtais haukkua jonkuin antamaa lahjaa lahjan antajalle.

en todellakaan kurki... ja en kyllä ymmärrä tuollaista käytöstä!! :eek:

mä annoin kaverin lapislle lahjaksi lahjakortin HopLoppiin (oletan että sullakin kyse oli ehkä siitä..?) ja teidän että lapset pitävät lahjasta ja vanhemmatkin!! =)

En kurki, mutta tiedän kyllä mitä lapset kummeiltaan saa. Nämä kun soittavat aina ennen joulua ja kysyvät lahjatoiveita. Tytön kummille annan aina muutaman idean joista hän saa itse valita, pojan kummilla on itselläänkin pieni poika joten hän kyllä osaa keksiä lahjat, mutta hän soittaa aina ja kysyy että onko pojalla jo sitä ja tätä lelua/vaatetta. Ja lasten yhteinen kummisetä-eno haluaa, että menen hänen mukanaan jouluostoksille ja autan valitsemaan lahjan kädestä pitäen :LOL: .

Yhteistyössä