Kurahaalarit äidillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hvv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Te keillä ei ole kuravaatteita niin eikö teidän kaikki vaatteet kastu litimäriksi kun ulkoilette sateella? Tunnin ulkoilun aikanahan ehtii ulkoiluasu imeä vedet läpi alusvaatteisiin asti varsinkin kaatosateella. Tai jos istuu märälle puiston penkille niin varmasti ahteri kastuu.

[QUOTE="vieras";25991435]Te keillä ei ole kuravaatteita niin eikö teidän kaikki vaatteet kastu litimäriksi kun ulkoilette sateella? Tunnin ulkoilun aikanahan ehtii ulkoiluasu imeä vedet läpi alusvaatteisiin asti varsinkin kaatosateella. Tai jos istuu märälle puiston penkille niin varmasti ahteri kastuu.[/QUOTE]

Just noin vaatteet sään mukaan ja nykään on saatava tosi hyviä goretex-vaattetia myös. Ne pitää vettä tosi hyvin ja kannattaa valita riittävän paksua kangasta niin kestävät menossa mukana. Prätkähousut ovat varmasti tosi hyvät.

[QUOTE="vieras";25991435]Te keillä ei ole kuravaatteita niin eikö teidän kaikki vaatteet kastu litimäriksi kun ulkoilette sateella? Tunnin ulkoilun aikanahan ehtii ulkoiluasu imeä vedet läpi alusvaatteisiin asti varsinkin kaatosateella. Tai jos istuu märälle puiston penkille niin varmasti ahteri kastuu.[/QUOTE]

Just noin vaatteet sään mukaan ja nykään on saatava tosi hyviä goretex-vaattetia myös. Ne pitää vettä tosi hyvin ja kannattaa valita riittävän paksua kangasta niin kestävät menossa mukana. Prätkähousut ovat varmasti tosi hyvät.

Onko teillä kaikilla täysin vedenpitävät kuoriasut kun ei kuriksia kellään näe päällä vaikka vettä sataa kaatamalla? Eihän mikään tavallinen tuulipuku pidä kaatosadetta.

Koiran kanssa on myös pakko mennä säännöllisesti ulos kelillä kuin kelillä. Enkä häpeä yhtään että kuljen sadetakissa ja olkainhaalareissa mieluummin kuin läpimärissä verkkareissa.

Eipä tulisi kyllä ikimaailmassa mieleenkään vetää aikuisten kurahaalareja päälle. Ei jumalauta. No ok, kalastusaluksella lienee välttämättömät.

Haltilla ja Haglöfsillä on niin laadukkaita ulkoilupukuja, että niillä olen pärjännyt sen, minkä tarvitsee. Kovilla sateilla ei mennä ulkoilemaan.

Mut toisaalta, mä käyn töissä, joten en ulkoile lasten kanssa kovin pitkiä aikoja kerrallaan. Ja silloinkin, kun ollaan puistossa tms. niin en möyri lasten mukana, vaan katselen kauempaa. Mä olen leikkini jo leikkinyt omassa lapsuudessa. Samoin kurahaalarini pitänyt.

Kurahaalarit on oikeasti hyvät tuolla savisella tiellä. Ja helppo puhditaa vedellä, eikä niin haittaa vaikka vähän lahkeet on kurassa. ne on ulkovaatteet!! Tykkään olla rennosti.

Mikä niissä kurahousuissa niin kamalaa on että tarvii hävetä? Kyllä mä kehtaan vetää ylleni aikuisten kokoa olevat kurikset, siis sellaset jotka nousevat ylös asti ja joissa on olkaimet.
Olen joskus pahaalla loskakelillä tai sateella käyttänyt niitä eikä kukaan ole tullut nauramaan ainakaan päin naamaa. Onko jotenkin fiksumpaa kastella vaatteensa?

Sadehaalareita saa ostaa Helsingistä Varuste.netistä(niillä on vissiin nettikauppakin)
suosittelen kunnon Ocean sadetakkia ja haalareita,
kunnon materiaalia,kalastajamalliset.

Onko jotenkin fiksumpaa kastella vaatteensa?

Jotenkin niin hävettää pukeutua kuriksiin. Viime syksynä piti lähteä pyöräilemään kaupungille kunnon vesisateessa. En kehdannut pukeutua kuriksiin vaikka vettä satoi kuin aisaa ja läksin vettähylkivä tuulipuku päällä sateeseen, kyllä se sen verran pitää. Kastuin aivan läpimäräksi kun tuulipuvusta tuli vesi läpi ja kyllä harmitti kun hytisin kaikki vaatteet läpimärkinä reippaassa kylmässä vesisateessa.

No ihan samallalailla kuin talvipakkasilla pistän päälleni kunnollisen toppahaalarin, niin sadekelillä vedän päälleni kurahousut ja sadetakin. Ja pyöräillessä kypärän, autoillessa turvavyöt ja pimeällä heijastinliivit. Lapsia opetetaan myös esimerkin kautta eikä turvallinen, toimiva ja säänmukainen pukeutuminen tee tässä poikkeusta.