Kuppikoko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tietämätön"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tietämätön"

Vieras
Osaako joku laskea kuppikoon? Mä en oikein tiedä käytänkö oikean kokoisia rintaliivejä ja olisin tilaamassa netistä uusia. Rinnan ympärys on 72 cm ja rinnan korkeimmasta kohdasta on noin 85 cm. Pääseekö näillä tiedoilla mihinkään?

Oikeasti suosittelen menemään kunnolliseen, palvelevaan alusvaateliikkeeseen sovittamaan oikean kokoiset liivit myyjän opastuksella. Sopiva koko ja malli riippuu niin monesta asiasta, etteivät pelkät mitat kerro kaikkea.

• Tykkää
Reactions: sinisulka
Joo ei. Tuo laskuri on ihan väärin. Minulla on melkein samat mitat kuin sinulla, rinnan alta 71 cm ja rinnan päältä 88 cm, ja minulla on käytössä kuppikoko 75DD. Ympärysmitat 70 tai 65 menevät kyllä päälle, mutta 65 on jo ikävän tiukka. Kaikkien virallisten laskurien mukaan minulla olisi yleensä ympärysmitta tuo 70 (ja luultavasti sinullakin, ap) mutta rintsikat ovat mukavammat kun ympärysmitta ei ole liian napakka. 75DD tuntuu mukavammalta päällä kuin 70E.

Tarkoitus ei ole ahtautua pienimpiin mahdollisiin liiveihin, jotka vain mahtuvat päälle. Jos tuo ympärysmitta 75 on sinulle sopiva - ei hölsky päällä, eikä purista niin että jättää punaiset jäljet - niin sitä tuskin kannattaa muuttaa. Kuppikoon oikeastaan löytää vain kokeilemalla, koska noissa laskureissa ei oteta huomioon, että rintoja on eri mallisia.

[QUOTE="ahaa";26775243]No miten se sit lasketaan?[/QUOTE]

Periaatteessa se lasketaan rinnan alapuolen ympärysmitan ja rinnan korkeimman kohdan erotuksesta. Mutta se ei toimi useinkaan käytännössä, koska rintoja on niin erimallisia luonnontilassa. Ei tarvitse edes olla riipparit, silti voi tulla ihan väärä tulos.

Huvitti, kun kerran yhdessä laskurissa kehoitettiin mittaamaan rinnan päältä "hyvin istuvat rintaliivit" päällä, jotta tulee mahdollisimman oikea tulos. Mietitytti, että jos naisella on jo hyvin istuvat rintaliivit, eikö hän samalla tiedä jo kuppikokonsa? :D

No jos sun ympärys siitä alapuolelta on 72cm nii sillon sun pitäs käyttää 65-ympäryksellisii rintsikoita. Koska rintsikoiden tulee olla tukevat ja napakat sillä ne löystyy käytössä joustavan materiaalinsa vuoksi. Kato Changen kuppikokolaskurista mikä sun koko on. Se ei välttämättä anna semmosta kokoo mikä pätee sulla kaikissa eri rintsikkamalleissa ja -merkeissä, mutta kuitenki sellane noin-koko mitä sun pitäs käyttää :)
PS. Jos on aina käyttäny esimerkiks 80-ympärystä ja oikee ympärys onki 70, nii tottakai se nyt tuntuu tosi napakalta alussa, koska ei oo tottunu napakkaan ja tukevaan ympärykseen, vaan sellaseen löysään mikä ei kamalasti edes tunnu päällä. Mutta mitä mä nyt ite voin sanoo nii ajan kuluessa nää napakat, oikeankokoset rintaliivit tuntuu _PALJON_ paremmilta ku ne löysät mitä ennen käytin (ite hyppäsin 75-ympäryksestä -> 60-ympärykseen). Ja ei sitä napakkuutta enää myöhemmin tunne ku on tottunu siihen :)