Kuparikierukkaraskaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sumari"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sumari"

Vieras
Hei!
Minulle laitettiin n. 4kk sitten kuparikierukka. Olen noudattanut VHH-ruokavaliota n. 1kk.

Nyt viimeiset kuukautiset alkoivat 21.1 ja kestivät tuon normaalin n6pv (alkoivat kylläkin muutaman päivän normaalia aiemmin), mutta vuoto oli normaalia vähäisempää, kunnon vuotoa, mutta vähäisempää eikä mukana tullut kuin aivan muutama pieni "hyytymä" kun normaalisti tulee kunnon "kökköjä" ja vuotaa niin että ylläkin side on vaihdettava (nyt ei siis tarvinnut..) :)... Oletetusta oviksesta (n kierron puolivälistä) alkaen lämmöt on ollut koholla 37.3-37.8 ja ne ei laskenut edes kuukautisten aikana ja koholla siis edelleen. Nyt on muutamana päivänä ollut pahoinvointia, väsymystä ja ihme itkukohtauksia tv:tä katsoessa tai lukiessa lehteä sekä ilmavaivoja ja vatsa toimii liukkaammin :) niin ja pissalla saa ravata kokoajan, mutta onko ihmekään kun jatkuvasti janottaa :). Nämä "oireet" siis olleet vajaan viikon, joten en yhdistäisi niitä enää VHH dietin aloittamiseen, koska sitä on kuitenkin jatkunut jo reilu kuukaisi. Raskaustestin tein toissapäivänä eli 31.1 ja näytti negaa. Minulla on kaksi lasta ennestään ja olostani päätellen voisin vannoa olevani raskaana, mutta kuukautiset kuitenkin olivat ja testi näytti negaa... Lähipiirissä odottaviä äitejä ja taitaa itselläkin vähän vauvakuume oireilla, taas, joten kuvittelenkohan vaan oman "raskauteni" :)

Olisin siis kysynyt kuinka todennäköistä raskauteni silti olisi? Onko kellään kokemuksia kierukkaraskaudesta, jossa alussa on myös kuukautiset tulleet?

Ja toinen kysymys onko kellään tietoa voiko VHH-dietti vähentää kuparikierukan tehoa? Olen noudattanut Antti Heikkilän ohjeita VHH dietistä ja mikäli oikein lukemastani olen ymmärtänyt on tuolla dietillä elimistön tulehdustilaa vähentävä vaikutus , kun taas kuparikierukan teho pohjautuu steriiliin tulehdustilaan kohdussa. Voiko VHH-dietti siis kumota kuparikierukan aiheuttaman tulehdustilan?

Kiitokset jo etukäteen vastauksista :)

Joo siis en varmaankaan raskaana ole... Pahoinvointi ym. "raskausoireet" kestivät n. viikon verran. Haluaisin kuitenkin saada selville voiko VHH-dietti vaikuttaa kuparikierukan tehoon?

Hei "sumari"!

Kiitos kysymyksestäsi, ja pahoittelen, että vastaukseni on näin kovin myöhässä! Ilmeisesti myös sinun kysymyksesi aiemmin oli jäänyt huomaamatta..

Vähähiilihydraattisella ruokavaliolla ei ole vaikutusta kuparikierukan tehoon, sen sijaan kuukautiskiertoon VHH dietti kyllä saattaa jotenkin vaikuttaa.

Kiitos vastauksesta! Taas olisi se aika kuukaudesta... Kuukautiset 4 pv myöhässä... Mutta eipä siis varmaankaan syytä "huoleen" Vhh:n piikkiin varmaankin siis menee. Ehkä varmistustestin teen loppu viikosta jossei kuukautisia kuulu :). lämmöt kyllä olleet edelleen koholla... siis jo 1,5kk!

Yhteistyössä