kuparikierukka

mie
Mulle ollaan laittamassa parin viikon päästä kierukka ja ekahan oli ilmainen mutta tämä maksaa.Lähinnä sitä oisin kysellyt et miten sen maksun kanssa,saako siihen kenties maksuaikaa tai voiko maksaa erissä tms.?

Minun ainakin piti kierukka käydä itse ostamassa apteekista ja mennä sen kanssa sitten gynelle, joka laittoi sen.
Se vielä painotti että oma pitää mukana olla koska ei heillä siellä ole.
Muutamia tietty on mutta ne on siksi jos laittaja vaikka ostamasi kierukan pudottaa lattialle, niin heillä pitää samantien olla uusi vaihdokki saastuneen tilalle.
Minun NovaT kuparikierukka maksoi 120e.

Hieno homma jos jossain saa ekan kierukan ilmaiseksi, täällä ei saa.
Itse pitää ostaa ja hinta on nykyään tämän verran. Se on noussut ihan kamalasti parin vuoden sisällä. Äitiysneuvolassa sanottiin että NovaT lähtee apteekista 40 eurolla, menin yliopistoapteekkiin ja kassaan lyötiin hinta 121e. Menin kysymään toisesta apteekista ja siellä hinta 120e. kysyi hinnan muutosta ja sanottiin että hintaa piti nostaa (joku syy siihen oli, myös hormoonikierukan hintaan viittas) pari vuotta sitten ja korotus oli todella huima. Hormoonikierukan hinta täällä apteekissa 180e. Kelakorvauksella sen sai hintaan 95e.

Onpas kalliita kierukoita. Minulle laitettiin hormonikierukka kuukausi sitten ja hinnaksi tuli 118euroa+terveyskeskusmaksu. Sain siis kierukan terveyskeskuksesta. Terkkari sanoi kierukan normaalihinnaksi 158 euroa, mutta sanoi, että se on pikkuisen halvempi, kun sen saa terveyskeskuksesta. Oli sitten kiva yllätys, kun lääkäri sanoi sen hinnan. Meillä ei tuota kierukkaa tarvinnut heti maksaa, vaan vieläkin laskua postista odottelen.

mie
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.07.2006 klo 09:24 mie kirjoitti:
Mulle ollaan laittamassa parin viikon päästä kierukka ja ekahan oli ilmainen mutta tämä maksaa.Lähinnä sitä oisin kysellyt et miten sen maksun kanssa,saako siihen kenties maksuaikaa tai voiko maksaa erissä tms.?
Se laitettiin äitiysneuvolassa josta sain reseptin eli kävin apteekissa maksamassa ja hinnaksi tuli 118e.Hormoonikierukan hinnaksi sanottiin n.190e.

Kävin juuri eilen laitattamassa kuparikierukan. Täälä oli käytäntö, että ensimmäisen kierukan saa ilmaiseksi ja seuraava maksaa. Hinta on 53 euroa jos 5 vuoden päästä otan uuden. Jos olisi pitänyt maksaa, niin olis saanut laskulla.

Heips!No huh huh mitä summia ootte maksaneet...Itse menin jälkitarkastukseen ja lääkäri tutki paikat ja kysyi että mitäs olet ajatellut ehkäisyksi ja nii sitten laitettiin samalla kuparikierukka,5 vuoden.Ja ilmainen oli,ei edes poliklinikka maksua tullut!Ja toiminut moitteettomasti tähän päivään asti! =)

Yliopistonapteekin sivulla hinta on kuparikierukalla 120e. Muistan ku se viime vuonna oli vain vähän vajaa 90e.
Onneksi mie sain sen ekan ilmaiseksi ja ilman käntimaksua ku se ehkäsy/perhesuunnitteluneuvolassa laitetiin.
Hormoonikierukka sitten taas on paljon kalliimpi,mut se on ihan lääkäristä kiinni minkä mukaan se sen ottaa. Mie ensin meinasin sen laitattaa vuosi sit ja olisin sen alta 100e saanut runsaiden kuukautisten hoitoon,mut eipä sitten ollut rahaa joten resepti jäi käyttämättä ja nyt olen tyytyväinen kuparikierukan käyttäjä. Vielä 4vuotta edessä =)

Yhteistyössä