Kuparikierukka

• Viestiketjun aloittaja käyttäjät
  • Ensimmäinen viesti
käyttäjät
Moi!

Harkitsen kuparikierukkaa ehkäisyyn ja haluaisin kuulla teidän käyttäjien kokemuksia ja mielipiteitä.
Haluan siirtyä hormonittomaan ehkäisyyn useiden pillerivuosien jälkeen.

Onko kuukautiskivut niin pahat kuin väitetään? Entä ne tulehdusvaarat?

Kaikenlainen info kiinnostaa!

P
Mun mielestä tulehdusvaaraa ei ole, jos vakituinen parisuhde ja mies ei käy vieraissa.
Aluksi mulla oli vuoto aika runsasta, mutta 3kk jälkeen vuotomääräkin alkoi pienentyä. Itse otin kuparikierukan siksi, että sain migreenikohtauksia e-pillereistä, enkä uskaltanut hormonikierukkaa ainakaan heti ottaa. lääkäri sanoi, että hormonikierukassa on vähemmän hormonia kuin e-pillereissä.

ei
Ei ne kivut lisääntynyt yhtään, mutta se vuoto!!!
Pahimpina päivinä 15min välein sai vaihtaa super tamppoonin + yösiteen (pidin siis yhtäaikaa) kun molemmat niin täynnä verta että pitkin kinttuja valui!
Ja pidin sitä 7,5kk ja vuoto vain paheni. Kuukaudessa ei ollut yhtään tipatonta päivää.
Olen kyllä huono kertomaan kokemuksia kun prosenttuaalisesti näin käy todella harvalle. Mutta siis näinkin voikäydä!

n40
Kuparikierukkaa olen käyttänyt yli 10 vuoden ajan. Ei ole ollut minkäänlaisia sivuvaikutuksia tai välivuotoja. Kuukautiset tulevat säännöllisesti. Toki kuukautisvuoto lisääntyi, että pari ensimmäistä päivää saa vaihtaa sidettä usein. Mutta kyllä sen kanssa on pärjännyt, koska muuten ehkäisynä se on ollut tosi hyvä.

maija
ei ikinä enää kuparikierukkaa! valuin verta suihkuna vaikka olin tottunut todella niukkoihin kuukautisiin elämäni aikana. pari vuotta sitä kestin, sitten todettiin endometrioosi (onneksi lapset oli jo tehtynä) mene ja tiedä oliko kuparikierukasta johtuvalla verenvuodolla osuutta endoon..vaihdoin kuitenkin hormoonikierukkaan ja elämä ei voisi helpompaa olla, ei enää vuosiin ole ollut vuodon vuotoa!

Raskaus..
tuli mullekin, tärppäsi helmikuussa, kun kesäkuussa olisi pitänyt kierukka vaihtaa. Enkä koskaan tuntenut niitä alapäässäni, mistä piti kokeilla, onko paikoillaan.
Eipä tullut mitään vaivoja siitä ja loppujen lopuksi, oli ihan kiva vaiva tuo raskaus, poika täyttää tänä vuonna 27 vuotta :)

Yhteistyössä