kuparikierukka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mila
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mila

Vieras
Moi!

Olemme miehemme kanssa ajatelleet ettei lapsille tulisi kauhean pitkä ikäero ja tässä välillä käyttäisimme ehkäisynä kumeja. Mitään hormoneja en aio enää naamaani lappaa sillä mun kropalla kesti vuoden toipua pillereistä eli tätä vauvaa ""tehtiin"" pitkään ja hartaasti. Nyt toi kuparikierukka on kuitenkin ruvennu mietityttään. Miten kauan teillä kuparikierukkaa käyttäneillä on menny kierukan poiston jälkeen ennen kun on tärpänny?

Me mietimme samaa esikoisen syntymän jälkeen vuosi sitten, mutta lääkäri sanoi että jos väliä seuraavaan lapseen ei pidä yli vuotta niin sellaista ei edes kannata harkita. Nyt olen sitten uudelleen raskaana (tulin raskaaksi kun esikoisemme oli 10,5 kk vanha)... eli ajattelin vain jos olette ajatelleet hankkia toisen kohta niin mieti vielä.

Mulle laitettiin kuparikierukka 4kk synnytyksen jälkeen. Mulle sopi tosi hyvin. Ei mitään vaikutusta imetykseen tai kuukautisten alkamiseen. Imetin 1v2kk, jonka jälkeen vierotin, eli maitoa olisi riittänyt totakin pidempään. Kuukautiset alkoivat 8kk synnytyksen jälkeen. Kierukan poiston jälkeen tuli 2 kuukautiset ja tulin raskaaksi. Valitettavasti raskaus meni kesken. Onneksi keskenmenon jälkeen tärppäsi nopeasti ja nyt raskausviikkoja kasassa 37+0! Kuparikierukka ehti olla 1,5 vuotta, maksoi 20 euroa, ei aiheuttanut mitään ongelmia tuona aikana. Olen kyllä kuullut huonojakin kokemuksia, esim. lisääntynyt tulehdusriski. Mutta siis minun kohdallani kuparikierukka toimi ja sen aion luultavasti ottaa tämän toisenkin syntymän jälkeen.

Yhteistyössä