Kuparikierukka?

Mulla on ollut kuparikierukka 3 vuotta. Vuoto on lisääntynyt kuukautisten ekana päivänä, mutta ei muuten. Mun kuukautiset olivat normaaleissa rajoissa ennen kuparikierukkaa eikä ne vieläkään oo mitkään mahdottomat. Ehkäsyteho on ollut toivottu, jälkikasvua ei oo näiden vuosien aikana tullut :)
 
mulla
ekat kuparikierukat ennen synnytyksiä. Loistava ehkäisy, en löytänyt moitetta. Synnytyksen jälkeen yritin kuparikierukkaa, mutta vuodot oli niin runsautuneet, että ei pysynyt kohdussa:(
 
Mulla oli reilun vuoden kuparinen.
Haitat: jatkuvat alavastakivut, valkovuotoa ja veristä vuotelua, runsaat ja kipeät menkat jne.....Sitten meni hermo kokonaan ja mokoma kapine läks jollon samantien loppu vaivat.
Mirenaa en edes harkitse koska näemmä kohtu ei tykkää vierasesineestä.
 
"Susimieli"
Kärvistelin 6kk hormonikierukan kanssa kunnes vaihdoin kupariseen. Ekat menkat kuparikierukan kanssa oli just, 8 päivää kesti, vuoto oli runsasta mutta se saattaa jatkossa tasaantua kun tää oli "puhdistusvuotoa" ton hormonin jälkeen. Aikanaan e-pillerit lopetettuani vuosin kukn niagara ekat pillerittömät menkat. Vaikka vuoto olisi runsaampaa tän kuparikierukan kanssa niin pois en vaihtaisi. Mieliala on hyvä ja tasainen, hiusten ja kasvojen rasvoittuminen on tasaantunut, ihmeelliset huimaamiset ja sydämentykytykset katosivat. Tää on hyvä <3
 
Mulla on 4 kk:n kokemus kuparikierukasta, jolloin vuosin melkein koko ajan (½ tunnin kauppareissun jälkeenkin olin polvia myöten veressä... onneksi oli pitkä takki päällä) ja valkovuotokin oli hirvittävää. Kierukasta ei ollut siis mitään hyötyä, kun isäntä halusi käyttää kondomia valkovuodon vuoksi :D Varmaan se ylläpiti jotain tulehdustilaa kohdussa. Nyt mulla on ollut hormonikierukka pari vuotta (asennettu runsaisiin menkkoihin), ja oon ollut tosi tyytyväinen siihen. Hoitaa asiansa kuten pitääkin. Ei minkäänlaisia sivuvaikutuksia.
 
"anlin"
Kuparikierukka ollut nyt neljä vuotta. Olen ollut oikein tyytyväinen, vaikka melkein vuosi meni ennen kuin kuukautiset tasaantui. Ehdin jo miettiä että soipiikohan minulle ollenkaan, mutta kannatti odottaa.

Ensimmäisen vuotopäivä on tosi runsas. Kuppia saa olla tyhjentämässä tunnin-parin välein, mutta vastaavasti päivissä laskettuna on lyhyemmät kuukautiset kuin ennen.
 
Onko muilla ollut viiltäviä, kiroilemaan ja itkemään saavia kipuja kuparikierukan asennuksen jälkeen? Olen nuori, en ole koskaan ollut raskaana saati synnyttänyt, mutta tämä jäi muutamista syistä ainoaksi (no joo kortsun ja selibaatin lisäksi) ehkäisykeinoksi meidän parisuhteeseen.

Kuparikierukka laitettiin paikoilleen 2013 Tammikuussa, eli on uiskennellut massussa reippaat 4kk. Kipu viiltää aina saman munasarjan tienoilla, ja lamauttaa täysin n. 10-20 sekuntin ajaksi. Kippaan kaksinkerroin, itken ja kiroilen. Sitten kipu katoaakin ja jatketaankin asioita ku mitään ei olisi tapahtunut. Tämmöistä lähes päivittäin, varsinkin vuodottomina päivinä.

Raskaana en ole nytkään (sekä tohtorin että kotitestien mukaan) ja uskottelen itselleni että tämä on vain näitä kuparikierukan varhaisia sivuoireita.

Kokemuksia, vinkkejä?
 

Yhteistyössä