kuparikierukka, vuoto/kuukautiset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Melli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Melli

Jäsen
31.03.2004
189
0
16
Mulle laitettiin n. 2-3 vk sitten kuparikierukka. Koko ajan sen jälkeen on ollut jonkinmoista vuotoa, välillä kirkasta, välillä ruskeita viiruja, verta ja nyt hiukan näyttäsi siltä että menkat olisi tai sit ei. Vuoto on ruskeaa alkumönjää mitä ennen kuukautisia mulla tulee muutenkin ja mahaa vähän kipristelee välillä. Vielä ei menkkojen kuitenkaan pitäisi olla; tosin mulla on aika epäs. kierto.
No mutta miten muilla? Siedättekö välivuotoja kiltisti vai voletteko vaihtaneet ehkäisyä? Voikohan tämä tästä vielä muuttua vuotamattomaksi koska kierukka on kuitenkin vasta hiljan laitettu? Ekan lapsen jälkeen (sektiosynnytys) kierukka oli ihan jees, tämä nyt oikuttelee jotenkin.. Hormonaalista ehkäisyä ei huvittaisi ottaa... :(

mullaki eka kierukka ilman mitään ongelmia. nyt ku tää laitettiin (muutamia kk sit) aluks oli tosi pitkään ihan samanlaista vuotoa, mitä kuvailit. kipukin väliin yltyi niin, et täytyi käydä lääkäris. söin litalgin-nimistä lihaksia rentouttavaa lääkettä (ei kolmiota,voi imettää) silloin tällöin. vuodot ja kipu loppui melko pian kuitenkin, nyt ollut kolmet menkat, säännöllinen kierto, ei kipuja, eikä välivuotoja. olen tyytyväinen.
toivottavasti tästä oli sulle jotain apua =)

Yhteistyössä