KUPARIKIERUKKA vs. HORMOONIKIERUKKA

Olemisen riemu

Aktiivinen jäsen
05.02.2008
4 089
0
36
Hämärän rajamailla
Vaikka pari viikkoa sitten synnyttämäni "yllätys" onkin aivan ihana niin toista yllätystä ei nyt ihan heti haluttaisi perheeseen...

Kuparikierukka olisi ilmainen, mutta lisää kuulemma kuukautisvuodon määrää.
Hormoonikierukka veloitetaan ap:n kukkarosta, mutta vähentää kuulemma kuukautisvuotoja.

Kumpi kierukoista on parempi? Kokemuksia molempien käyttäjiltä?

Mulla oli kuparisen kanssa elo täyttä tuskaa. Vuodin kun teurastettu sika ja ne kivut. Ihan hyvin verrattavissa kunnon supistusksiin ja sitä se oli aina 2vko ennen menkkoja. Ei ikinä enää kuparista mulle. :kieh:

Miten sä saat ilmaisen kuparikierukan? Mä maksoin omastani maltaita. Eli mulla siis kupari ja olen tyytyväinen. Ei ole erityisen runsaat vuodot mielestäni. Hormonikierukasta en osaa sanoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Naapurin tyttö:
Miten sä saat ilmaisen kuparikierukan? Mä maksoin omastani maltaita. Eli mulla siis kupari ja olen tyytyväinen. Ei ole erityisen runsaat vuodot mielestäni. Hormonikierukasta en osaa sanoa.

Neuvolan th sanoi että on ilmainen kun kävi kotikäynnillä synnytyksen jälkeen. Porista olen. Raumalainen ystäväni sai myös ilmaiseksi kuparikierukan.

mulla myös kuparikierukka. Enkä tosiaan saanu ilmaseksi :(
Mulla vuodot normaalia rajummat 2 päivänä ja menkat kestää kyllä turhan monta päivää, jopa 6 tai 7. en kauaa viitti enää sitä pitää, hermot menee valutukseen, kun ei voi kunnolla niinä 2 päivänä liikkua! Sterilisaatiota oon harkinnu, kokemuksia?

Mulla kuparinen ollut 5kk. Kivut hellittäneet ja vuoto vähentynyt. Alkukk oli runsas mutta hallittavissa oleva vuoto. Välituhruja oli ja kipuja. Eipä valittamista enää. Meillä saa ensimmäisen lapsen saanut ilmasen kuparikierukan ehkäsyneuvolan kautta. Empä ois uskaltanu ostaa.

HORMONI; hyvät ihmiset! Se kuparivehje on ihan keskiaikainen. Ajattehan te autollakin vaikka härkävankkureillakin pääsee.

Vuodot jääneet lähes kokonaan pois. Sterilisaatiossa saattaa myös vuodot lisääntyä. (Kierukan saa pois, mutta sterilisaatiota tuskin puretaan runsaan vuodon takia.)

Lisäksi: laskekaas mitä se hormonikierukka maksaa kuukautta päälle. pari euroa. Sekö on kallis?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Naapurin tyttö:

Neuvolan th sanoi että on ilmainen kun kävi kotikäynnillä synnytyksen jälkeen. Porista olen. Raumalainen ystäväni sai myös ilmaiseksi kuparikierukan.

On muuten siinä tapauksessa sen verran hyvä hinta-laatusuhde että en edes harkitsisi :)

mulla ollut molemmat ja voin kertoo et toi kuparikierukka ei tosiaankaan soveltunut minuun :| vuotoa tuli yhteen kyytiin puoltoista kuukautta ja todella runsaasti :| ja ilmainen se mulle oli(riippuu paikkakunnasta) nooh, lääkäri määräs sit hormonikierukan ja se olit TOSI hyvä:) vuodot hävis melkein kokonaan, mitä nyt tietty tiputteli muutamia tippoja sillon tällön, mut suosittelen hormoonikierukkaa jos vaan ne hormoonit ei siinä haittaa:)

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
HORMONI; hyvät ihmiset! Se kuparivehje on ihan keskiaikainen. Ajattehan te autollakin vaikka härkävankkureillakin pääsee.

Vuodot jääneet lähes kokonaan pois. Sterilisaatiossa saattaa myös vuodot lisääntyä. (Kierukan saa pois, mutta sterilisaatiota tuskin puretaan runsaan vuodon takia.)

Lisäksi: laskekaas mitä se hormonikierukka maksaa kuukautta päälle. pari euroa. Sekö on kallis?

Kato kun kaikille ei hormonit sovi eikä kumin kanssa viitsi pelata. Hyvin toimii tämäkin ja vankkureilla pääsee.

Alkuperäinen kirjoittaja Anu-78:
mut suosittelen hormoonikierukkaa jos vaan ne hormoonit ei siinä haittaa:)

Hormoonikierukka sopii.
kuten myös minipillerit, mutta niitä en enää halua. Ovat sen verran hankalat.

Siinä ne minulla sopivat ehkäisymuodot sitten ovatkin...
:/

*muoks. no onhan sitten tietty vielä kondoomi ja sterilisaatio mutta kummatkaan eivät nyt ole vaihtoehtoina

Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Mulla oli kuparisen kanssa elo täyttä tuskaa. Vuodin kun teurastettu sika ja ne kivut. Ihan hyvin verrattavissa kunnon supistusksiin ja sitä se oli aina 2vko ennen menkkoja. Ei ikinä enää kuparista mulle. :kieh:
Mulla on tosin hormoonikierukka, mutta nuo kivut on samat. Lisäksi vuodot tulevat miten sattuu vaikka on jo melkein vuoden ollut (11kk). Menen poistattamaan ei sovi mulle. Tai itse asiassa sitä yritettiin jo poistaa, mut ei onnistunut ja nyt sitten odottelen aikaa naisten polille poistoa varten. Ei ikinä enää kierukoita minulle. :( Joillekin se sopii, mutta ei näemmä minulle.

Jos hormonit sopivat ja niitä itseensä suostuu laittamaan, oivallinen värkki h-kierukka.

Mutta itselleni ainoa vaihtoehto on k-kierukka, vaikkakin kuukautisvuoto on äärest runsasta, Niagara-tyylistä. Aina ollut, ei mielestäni juuri lisääntynyt.

Hormonikierukka ollut minulla ja erittäin tyytyväinen olen ollut!!! Jos valitat, että on kivuliaat ja runsaat kuukautiset, sen pitäisi saada ns. sairauden hoitoon ilman, ainakin minä sain =)

Mulla kuparikierukka, muuten loistava, mutta vuodan aivan älyttömästi sen 7 päivää/kk. Mulla tosin oli runsaat kuukautiset jo aiemminkin mutta nyt se on ihan kamalaa, tosin siihen on jo tottunut. Hormonaalista ehkäisyä en voi käyttää joten tämä on ainoa vaihtoehto.

Vuoden ollut kuparikierukka ja ei moittimista.Parit ekat menkat oli runsaammat mutta alkoi sitten tasoittumaan.Pari päivää ennen menkkoja on maha aika kipee mutta ei ylitsepääsemätöntä ja kiertokin aika säännöllinen,ei välivuotoja ollenkaan ainakaan mulla ollut.Ilmainen oli myös kun jälkitarkastuksessa laitettiin ja hormoonisysteemejä ei voinut edes ajatella veritulpan vuoksi(keuhkoveritulppa tuli viikko sektiosta)

Kokemusta vain kuparikierukasta, menkat kestää viisi päivää, joista kaksi päivää runsasta vuotoa. Ei välivuotoja ole ollut kertaakaan, eikä kummoisempia kipujakaan. Eli mulle sopii tosi hyvin, mutta mulla on normaalisti kyllä aika niukka vuoto. Sitä ei tiedä kuin kokeilemalla sopiiko omalle kohdalle vai ei. Mä melkein kokeilisin, kun kerran ilmaiseksi saa, saahan sen sitten pois, jos ei sovi.

Alkuperäinen kirjoittaja 3äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Mulla on tosin hormoonikierukka, mutta nuo kivut on samat. Lisäksi vuodot tulevat miten sattuu vaikka on jo melkein vuoden ollut (11kk). Menen poistattamaan ei sovi mulle. Tai itse asiassa sitä yritettiin jo poistaa, mut ei onnistunut ja nyt sitten odottelen aikaa naisten polille poistoa varten. Ei ikinä enää kierukoita minulle. :( Joillekin se sopii, mutta ei näemmä minulle.

miksei poisto onnistunut?
mulla ei kuulemma näy niitä naruja, onko silloin aina nukutettava poistoa varten? tiedtkö, mitä sulle tehdään siellä naisten polilla?
pelottaa, asennus kävi tajuttoman kipeää...

mulla hormoni kierukka.. viikko sitten laitettiin. menkat alkoi eilen ei mitää kauheeta vuotoaja kipuja ei ollenkaan =) nyt katotaan kauan vuoto kestää

mulla hormonikierukka ollut 1,5v ja todella tyytyväinen olen ollut! Ennen sen laittoa oli todella runsaat kuukautiset, nyt ei vuotoa ollenkaan.. ekoina 3kk oli pikkuisen tiputtelua, mutta ei muuta. Ja sain hormonikierukan ilmaiseksi, täällä sai valita että haluaako kupari- vai hormonikierukan, kumpikin oli ilmaisia ensimmäistä kertaa laittavalle.

Yhteistyössä