kuparikierukka+outo vuoto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymysmerkkinä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysymysmerkkinä

Vieras
Hep!!

Kokemuksia mä kaipaisin...

Mulla on kuparikierukka, ja nyt n.2vko sitten tuli ensimmäiset menkat synnytyksen jälkeen (eli n.6kk synnytyksestä). Menkat oli runsaat mutta ei kivuliaat.

Nyt sitten tulee ihan outoa, limaista ja klönttistä verensekaista vuotoa. Jotain ihmeellistä hyytymien tapaista, alavatsaa on nipistellyt pari pv kovasti ja alaselkääkin on jomotellut. Lisäksi olin pienessä kuumeessa, tai "lämmössä" pari pv, olo todella oudon ihmeellinen sekä erittäin väsyttävä ja itkuinen!!! Eli, menkkojen ei kai vielä olis tarkoitus tulla, eikä se varsinaisesti menkoilta vaikutakaan...

Tiputteluvuodoista mulla ei ole kokemusta, mutta jos se on tällaista verensekaista liman tapaista :x en sitä kyllä tällaiseksi ole kuvitellut...

Mitä tää voi olla? olo on ollut kuin ensimmäisen raskauden alussa, mutta voikohan kierukka sitten ihan hetimiten pettää???

KOKEMUKSIA KANSSASISARET!!! KIITOS KAUNIS!!! :flower: :)

Mulle laitettiin kuparikierukka muutama viikko sitten kuukautisten viimeisenä vuotopäivänä. Välillä tulee ns. limaista verivuotoa, mutta niin vähän ettei sidettä tarvita. Sulla voi tosin olla vielä hormonitoiminta sekaisin synnytyksen vuoksi ja jos vielä imetät, voi kierto heitellä vaikka kuinka. Sanotaanhan, että vasta vuosi synnytyksen jälkeen alkaa hormonitoiminta tasaantumaan, jos ei enää imetä.
Tosin ellei sulta otettu papa koetta ennen laittoa, kannattaa ehkä käydä gynekologilla tai vaikka soittaa terkkarille. Joskus voi tulla myös tulehduksia, jotka täytyy hoitaa lääkekuurilla.

Itkuisuuteen voi vaikuttaa tämä ilma! Kaamosmasennusta meillä on varmaan kaikilla ja jos vielä synnytyksestä on vähän aikaa ja vauvan takia nukkuu yöt huonosti...niin kyllä mulle ainakin itku tuli monesti. Joten älä huoli, seuraa tilannetta millaiseksi muuttuu ja soita sitten lääkärille. jos tuntuu siltä. Mukavaa joulunodotusta kuitenkin! =)

Yhteistyössä