Kuparikierukasta kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja manna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Otin kuparikierukan, vuodin kuin seula ja sattui. Kivut yltyi ja nousi kova kuume. Lopulta kierukka poistettiin ensiapupolilla. Oli aiheuttanut pahat tulehdukset parin viikon aikana.

mulla on kuparikierukka, hormonaalinen ehkäisy ei sovi.
alkuun oli aika kivuliaat ja epäsäännölliset vuodot, mutta nyt on jo tasaantunut, pari ekaa päivää on aika runsaat, mutta kokonaisuudessa vuotopäiviä on 5, ja nuo 3päivää sellasta pientä tiputtelua.
itse olen tyytyväinen kuparikierukkaan, vaikka paljon kuulinkin siitä vain haittapuolia.

Mulla ollut kuparikierukka 5v ja tyytyväinen olen ollut. Kuukautisissa en ole huomannut muutosta, eli mulla vuodot eivät ole lisääntyneet / pitkittyneet. Eikä vaivaa muutenkaan ole ollut. N. vuoden, puolentoista välein olen käynyt gynekologilla ja n. 5v välein kierukka pitäisi vaihtaa. Eli vaihto on mullakin ajankohtainen tänä talvena. Mutta suosittelen kokeilemaan!

Minä otin puoli vuotta sitten. Alunperin minulla oli melko niukat kuukautisen. Kuparikierukan jälkeen pari ensimmäistä vuotopäivää ovat vähän runsastuneet, mutta eivät mitenkään häiritsevästi. Olen siis ollut tytyväinen.

Mulla vuosi verta 3 vko putkeen. 1 viikko tod runsaasti, 2 vko hieman vähemmän. Oli hyvä ehkäisykeino, kun ei viitsinyt verilammikossa hommia. Joo ja mahakivut oli jumalattomat.

Alkuperäinen kirjoittaja kierukka jo 3vuotta:
mulla on kuparikierukka, hormonaalinen ehkäisy ei sovi.
alkuun oli aika kivuliaat ja epäsäännölliset vuodot, mutta nyt on jo tasaantunut, pari ekaa päivää on aika runsaat, mutta kokonaisuudessa vuotopäiviä on 5, ja nuo 3päivää sellasta pientä tiputtelua.
itse olen tyytyväinen kuparikierukkaan, vaikka paljon kuulinkin siitä vain haittapuolia.

Peesi =) Itseasiassa olen ollut niin tyytyväinen, että tällä hetkellä jo kolmas kierukka (lapsia tehty välillä). Ekat 4 kuukautiset oli todella runsaat, ei voinut pöntöltä nousta kun niin vuoti,, mutta sitten tasottui ja nyt tosiaan pari kovaa vuotopäivää eli taitaa tulla kaik kerralla.