Kuopus sanoi paska ja esikoinen h*lvetti

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Istafra
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Istafra

Aktiivinen jäsen
21.01.2008
14 523
1
38
...eilen iltapalalla.
Kuopus oli oppinut sanan päiväkodissa ja esikoinen koulussa. Ehdotin hieman luovempia ilmaisuja tylsien kirosanojen tilalle, kuten: "Voihan pirteästi pierevä papukaija, voihan mukiin menevä männikkö, voihan kamalasti kelluva kenguru, mikrossa maukuva minimalistinen mäyrä jne."
Nauroimme koko "naisporukka" kaksinkerroin eilen näille ilmauksille. Hauskaa.
Ja kenties jopa turha aloitus =)
 
  • Tykkää
Reactions: Tara74
Minun taas teki mieli kaivautua maan alle, kun tänään yhdessä odotushuoneessa poika kyseli mikä sellanen lamppu on jossa on "pylväs"ja minä kerroin, että se on lattiavalaisin. Sit hän rupesi rallattelemaan, että äitilläpä on pylväs pyllyssä, niinpä on, niinpä on. Vähän ihmiset katto oudosti, ja minä suhauttelin, että NYT loppu tuhmuuksien puhuminen tai kerron isälles...
 
:) Musta aika hyvin hoidettu tilanne! Me ollaan alusta saakka toitotettu sitä, että kiroileminen on hölmöä ja saa ihmisen kuulostamaan tosi tyhmältä. Että kiroilevat ihmiset eivät keksi mitään fiksumpaakaan sanottavaa. Tänään tuolle oli pihalla opetettu ihana sanonta "fuck you". Tuolla se sitten toitotteli sitä, kunnes huusin sisälle ja juteltiin asiasta. Ja kun hän sitten kuuli, että se onkin kiroilemista, hän oli aidosti pahoillaan ja harmitteli, ettei kukaan kertonut mitä se tarkoittaa ja nyt hän oli sitten tahtomattaan haistatellut tuolla kavereilleen. Uskon, että se sanonta jäi nyt sitten sinne aivojen osastolle, mitä ei oteta käyttöön.
 
Minun taas teki mieli kaivautua maan alle, kun tänään yhdessä odotushuoneessa poika kyseli mikä sellanen lamppu on jossa on "pylväs"ja minä kerroin, että se on lattiavalaisin. Sit hän rupesi rallattelemaan, että äitilläpä on pylväs pyllyssä, niinpä on, niinpä on. Vähän ihmiset katto oudosti, ja minä suhauttelin, että NYT loppu tuhmuuksien puhuminen tai kerron isälles...

No lapset nyt välillä höpöttelee hassuja =) Mutta miksi "pelottelet" lasta isällä??
Tohon törmää valitettavan usein.
 
Minun taas teki mieli kaivautua maan alle, kun tänään yhdessä odotushuoneessa poika kyseli mikä sellanen lamppu on jossa on "pylväs"ja minä kerroin, että se on lattiavalaisin. Sit hän rupesi rallattelemaan, että äitilläpä on pylväs pyllyssä, niinpä on, niinpä on. Vähän ihmiset katto oudosti, ja minä suhauttelin, että NYT loppu tuhmuuksien puhuminen tai kerron isälles...

No hei, ei se ole niin vakavaa :) Älä hyssyttele, lapset saa siitä vain lisää "vettä myllyyn". Leiki mukana.
 
[QUOTE="vieras";24548894]No lapset nyt välillä höpöttelee hassuja =) Mutta miksi "pelottelet" lasta isällä??
Tohon törmää valitettavan usein.[/QUOTE]
Koska iskällä on poikaan enemmän auktoriteettia kuin minulla, valitettavasti. Isä kun kattoo poikaa ja pyörittelee harmissaan päätään, niin se toimii paremmin kuin jos minä yritän vaikka mitä kurinpalautuskeinoja.
 
:) Musta aika hyvin hoidettu tilanne! Me ollaan alusta saakka toitotettu sitä, että kiroileminen on hölmöä ja saa ihmisen kuulostamaan tosi tyhmältä. Että kiroilevat ihmiset eivät keksi mitään fiksumpaakaan sanottavaa. Tänään tuolle oli pihalla opetettu ihana sanonta "fuck you". Tuolla se sitten toitotteli sitä, kunnes huusin sisälle ja juteltiin asiasta. Ja kun hän sitten kuuli, että se onkin kiroilemista, hän oli aidosti pahoillaan ja harmitteli, ettei kukaan kertonut mitä se tarkoittaa ja nyt hän oli sitten tahtomattaan haistatellut tuolla kavereilleen. Uskon, että se sanonta jäi nyt sitten sinne aivojen osastolle, mitä ei oteta käyttöön.

Olen ottanut sen kannan, etten noteeraa näitä perinteisiä kirosanoja juuri mitenkään. Toki koetan välttää niiden sanomista.
 
Minun tytär ammoin kaksivuotiaana kiukustui mäkkärissä, polkaisi topakasti jalkaa, ja karjaisi "VOI HELMETTI!" Kaikkia jonottajia ja myyjiä nauratti, minä olin ihan :(
 
[QUOTE="sipsi";24548949]Minun tytär ammoin kaksivuotiaana kiukustui mäkkärissä, polkaisi topakasti jalkaa, ja karjaisi "VOI HELMETTI!" Kaikkia jonottajia ja myyjiä nauratti, minä olin ihan :([/QUOTE]

Minulta pääsee ikävä kyllä varsin spontaanisti sana: perkele...
 
[QUOTE="sipsi";24548978]Minähän se :) Hauska nähdä sinuakin, hyvin harvoin täällä enää käyn...[/QUOTE] harmi, tekstejäsi on niin mukava lukea.

Minä taidan käydä täällä yhä usein. Liiankin.
 
Kiva piinata hönttiä... :saint: :D

Yritän mennä nokosille, äijä soitti, että vielä menee kolmisen tuntia, ennen kuin minun pitää lähteä hakemaan.

Ihan vain tiedoksesi, että koetin saada lähetykseni jo tämän päivän postiin ennen duunipäivää. Mutta yllätys-yllätys: tuttu posti olikin siirretty kauppakeskukseen puolen kilometrin päähän!
 

Yhteistyössä