Kuomurattaat+vaunukoppa vastasyntyneelle?

• Viestiketjun aloittaja "Idamaria"
  • Ensimmäinen viesti
"Idamaria"
Hei! Onko kokemuksia tuosta kuomurattaat+vaunukoppa -yhdistelmästä vastasyntyneelle?

Alunperin suunniteltiin yhdistelmiä (Emmaljunga City Cross/Ora Jovi Air), mutta aloin todella miettimään että kuinka helppoa noita yhdistelmiä sitten vaunuiän jälkeen on työnnellä? Vaunuinahan noita käytetään usein vain n. puoli vuotta (toki monet varmaan käyttävät lähes vuodenkin ikää!).

Liikutaan suurimmaksi osaksi "landella" (sora- ja asfalttitiet) joten isot renkaat on ehdottomat!
Autoon ei rattaita tarvitsisi paljoa nostella.

Emmaljungat ois suht kevyet, mutta äkkiä niistäkin raskaat tulee kun kyytiin hyppää se 2 vuotias taapero ja tavarat!

Tuo kuomurattaat+vaunukoppa idea oli minulle aivan uusi, joten nyt pyytäisin kokemuksia tuosta yhdistelmästä.
Olen noita Oran Terra rattaita katsellut, mutta en ole varma saako selkänojaa ihan alas asti. Emmaljungista Scooterit olisi huvännäköiset, mutta sopiiko niihin vaunukoppa?

Kiitos paljon vastauksistanne! :)

vierass
No jos kerran ei tarvi hesan keskustassa kulkea, niin kyllä minä kunnon yhdistelmät ottaisin. Isoilla ilmakumirenkailla. Ei ne nyt niin painavat ole työnnellä. Kevyet kuomurattaakin meiltä löytyy, mutta emmaljungiin verrattuna ne ei ole yhtä tilavat eikä mielestäni kunnolla suojaisat niinkuin kunnon rattaat. Harvassa myös saa selkänojan täysin alas asti.

Jos löydät kuomurattaat, jotka menee täysin makuulle ja joissa saat vaihdettu työntösuunnan niin, että vauva matkustaa kasvot sinuun päin, niin mikä ettei.

Mä ostin itse Gesslainin yhdistelmät, eikä ne nyt hirmuisesti kuomurattaita isommat ole. Ja ne menee makuulle, mitä ei meidän Brio racet sitten taas eivät tehneet...ja sen koin vähän kökkönä juttuna.

"Aloittaja"
Ok, kiitos vastauksista.
Eli kokonaan makuuasentoon meneviä kuomurattaita ei hirveästi ole tarjolla vai?
Ja tosiaan, hesan keskustassa ei tarvitse niitä työnnellä :) Olen vain lukenut kovin monen kokeneen yhdistelmärattaden olevan kömpelöt vaunuiän jälkeen.

Nedra: saisinko kysellä minkä merkkiset kuomurattaat teillä oli?

Meillä on hauckin viperit eikä koppaa ollenkaan. Makuu-/lämpöpussilla menty. Nämä hankittu esikoiselle kun oli 9kk (yhdistelmät hajos) ja kuopus nyt 6kk. Me liikutaan paljon autolla joten se, että näihin menee autokaukalo kiinni on ollut tosi hyvä puoli :) Ei ole harmittanut ettei mene kuin kasvot menosuuntaan. Näissä on "ikkuna" kuomussa mistä vauvan näkee. Huonolla säällä on huivi kuomun edessä. Rattailla painoa vain 9kg ja painoraja 15kg. Meidän esikoinen on nyt 3v sen tasan 15kg eikä käytä enää rattaita.

rattaista
Mun kokemuksen mukaan "isot" yhdistelmät joissa isot ilmakennopyörät ja kyydissä 2v plus hoitolaukku ja tavarakori täynnä,on huomattavasti helpommat työntää kun vastaava lasti jossain (pienipyöräisissä) kevyissä rattaissa. Eli mun kokemuksen mukaan painavammat rattaat = vakaammat= helpompi työntää myös loskassa,aurausvallien yli (esim pysäkiltä bussiin).

"Mie"
Kyllä minäkin vanhojen kunnon yhdistelmien nimeen vannoisin, jos mietit kaksivuotiaan ja tavaroiden kärräilyä.

Meillä City Crossit, kyydissä ja seisomalaudalla yhteensä 25 kg lapsia ja ostokset päälle. Kolmas vuosi menossa jokapäiväisessä käytössä eikä mitään muita rattaita omisteta.

Meillä on 10 vuotta rataskaupiosta aikaa joten sitä mallia ei enää valmisteta,Emmaljungat ovat, city cross vastaa ehkä parhaiten. Varmasti siinä kovassa kopassakin on puolensa, mutta meillä nuo samaiset ovat palvelleen jo 4 lasta ja hyvin on pärjätty noinkin.

Yhteistyössä