kuomat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä tyttö on syntyny marraskuussa ja siis vuosikkaana ostettiin talveksi ekat kuomat. Pärjäsi niillä ihan hyvin, tyttö tosin käveli sisällä jo 9kk ikäisenä, mutta ulkona lähinä istui pulkassa tai kärryissä, eli lämpimät kengät piti olla.

Meillä on kaikilla neljällä ollut kuomat talvella siitä asti kun ovat kävelemään oppineet. On ne vaan niin ihanat - lämpimät (villasukka lisänä kovilla pakkasilla tietty), kevyet ja helpot laittaa (itsekin) jalkaan.
Vesikeleillä käytössä kumisaappaat ns. talvimalli. Näin ei ole aina samat kenkä jalassa (goretex-kengäthän pitävät vettäkin, mutta ei vaan ole ollut meidän juttu).
Paljon puhutaan siitä, että eivät tue jalkaa tarpeeksi yms. Meillä ei ainakaan ole mitään ongelmia ollut eikä tullut - jos lapsella ns. lättäjalka valitsisin varmaan toisenlaisen kengän.
Tänä aamuna poikani 12-v kyseli, että koska saa uudet kuomat täksi talveksi. Olin positiivisen yllättynyt, että vieläkin ne haluaa!

Meillä oli eka talvikenkinä kuomat, ja vielä kirpparilta ostetut, ja hyvin niillä pärjättiin. Ei tullut edes mieleen ostaa mitään kalliita kenkiä eka talveksi. Nytkin kyllä kun tyttö reilut 2v etsin edelleen kirpparilta kuomia tulevaksi talveksi, vielä ei ole onnistanut.

Meillä on ollut vain ja ainoastaan Kuomat ja ovat hyvät. En ole kyllä koskaan kuullut, etteivät tukisi tarpeeksi? Miksi eivät tukisi?
Meillä oli 2 vuotta samat ja ne on edelleen oikein tukevat.

Itse en ole uskaltanut lapselleni kuomia ostaa, koska ovat saapasmalliset eikä niitä saa mitenkään "auki". Meidän lapsella niin rintava jalka, että tavalliset korkeavartiset kumpparit eivät meinaa millään mennä jalkaa, vaan on ostettu matalampi- ja leveämpivartiset kumpparit. pelkään samoin käyvän kuomien kanssa. Muuten olen kyllä kuullut kengistä paljon kehuja.

joku vastata, että miten ne eivät tue jalkaa?
Ihanko yleisesti on tällainen oletus, vaikka luulisi olevan kiinni kyllä lapsen jalastakin. Vai olenko ihan väärässä?
Me nimittäin kokeiltiin useampia ja esimerkiksi jotkut Lassien kengät menivät jalkaan vaan väkisin laittamalla.
Ja päädyttiin taas Kuomiin sovitusten jälkeen.

Meillä esikoisella on toisessa jalassa vähän astumisvikaa (ei huomaa arjessa, lääkäri on todennut) enkä ole noita kuomia hänellä juuri tuon tukemattomuuden takia käyttää. Muutenkin tällä pk-seudulla on mielestäni vedenpitävyys tärkeä ominaisuus. Noita pakkasia on nykytalvina niin vähän ja loskaa ja märkää sitäkin enemmän. Gore-Vikingit ostin eilen molemmille neideille, vauva (nyt 8kk) saa kanssa gorekengät, kunhan niitä alkaa tarvitsemaan.

Mulla on harkinnassa tällaiset kuomat
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=316746&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10009&compartmentId=10068&categoryId=10553

Alkuperäinen kirjoittaja Tuttemui:
Meillä on Vikingin Gore-Texit, ja jotenkin tukevamman oloiset pikkujalkaan kuin leveät Kuomat... Voihan se olla jalanmallistakin kiinni.

gore-texit haluaisin minäkin jokaiselle viidelle lapselle mutta kun ne on niin pirhanan kalliit ettei yksinkertaisesti riitä rahat moiseen.

Yhteistyössä