?
..........
Vieras
lapsena saanut sattumalta tietää että äitini teki abortin. Vuosia myöhemmin, ollessani viimeisiä vuosiani peruskoulussa näin unta jossa tuudittelin pientä vauvaa sylissäni. En tiennyt vauvan nimeä, en sukupuolta, vauvan kasvonpiirteet olivat hämärät, jostakin syystä vain unessa tiesin että tämä oli se abortoitu sisarukseni. Ja unessa tunsin häntä kohtaan hyvin suurta rakkautta. Unessa me oltiin jossakin huoneessa, ei ollut mitään huonekaluja, oli vain valoisaa, minä ikäänkuin näin meidät ulkopuolisen silmin, ja jotenkin meistä tuli mieleen joku neitsyt Marian ja Jeesus lapsen ikoni. Se oli aivan ihana uni, tunnelma oli niin rauhallinen, oli vain minä ja vauva, en puhunut mitään, vain keinutin lasta ihan hiljaa sylissäni. En kokenut tuota unta mitenkään pelottavaksi, se oli hyvin rauhallinen. Ja minä uskon (joo, tiedän että kaikki ei tätä todellakaan usko) että tuo uni ei ollut vain jotain alitajunnan tuotetta.. Uni oli kyllä ihana, mutta siitä herättyäni tuli aivan hirveä surku kun tajusin että tuo sisarus olisi minulle aina vain haalea unikuva, kaunis muisto, mutta ei koskaan todellinen.. Kaipa minä sitten olen herkkis, tunnustan, mutta minä uskon ettei tämä uni ollut vain alitajubnnan tuotetta..