Kuollut sisareni kävi unessa hyvästelemässä? Nyt on outo olo.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lady Kaka:
Alkuperäinen kirjoittaja Kuiskaten:
mulle on käynyt niin, että hautajaisten jälkeen on isovanhemmat käyneet unessa hyvästelemässä, ja keskenmenon jälkeen pieni enkelipoikani kävi hyvästelemässä... niiden jälkeen on ollut rauhallinen olo.

Nyt kun sanoit, niin itsellänikin isomummoni kävi hyvästelemässä minut kun olin lapsi. Sen koommin en ole hänestä kuullut. Se taisi olla ensimmäinen vainajan ilmestys minulle.

Sinä taidat olla normaalia hrkempi tällasille jutuille. =)

Alkuperäinen kirjoittaja ++:
Alitajuntasi tapa käsitellä asiaa, ehkä myös tehdä asiaa helpommaksi sinulle. Jotkut ihmiset haluavat uskoa että nämä unet ovat tosia; mikäs siinä jos se helpottaa omaa oloa.

Otan osaa suruusi.

Miten alitajunta käsittelee asiaa josta ei ole tietoinen? Koskaan ollutkaan?

Mulle on tulleet kuolleet läheiset uniin kertomaan, että heillä on hyvä olla. Unet ovat aina olleet hyviä, eivät koskaan painajaisia tai ahdistavia. Tunnen myös joskus kuolleita rakkaita lähelläni hereillä ollessani. Tällöinkään tilanteissa ei ole mitään pelottavaa vaan ne ovat rauhallisia ja hyviä hetkiä. :)
Toiset saavat selittää näitä järjellä alitajunnan jutuiksi, mutta minä uskon, että kuolleet läheiset käyvät todella tuomassa jonkun viestin ja tämä varmuus lohduttaa minua. Elämä on muutenkin niin ihmeellistä ja on miljoonia asioita, joita ei pystytä järjellä selittämään tai kumoamaan.

Taidan siis minäkin kuitenkin kaatua siihen suuntaan että se oli siskoni eikä mielikuvitukseni =)
Tuli muuten nyt ihmeen hyvä olo, vaikka äsken tässä läppärillä itkinkin.
Kiitos kun jaoitte kokemuksianne kanssani. En siis ole yksin enkä hulluksi tulossa :)
Ja kertokaa ja kommentoikaa lisää vaan kun juttua tulee mieleen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Taidan siis minäkin kuitenkin kaatua siihen suuntaan että se oli siskoni eikä mielikuvitukseni =)
Kiitos kun jaoitte kokemuksianne kanssani. En siis ole yksin enkä hulluksi tulossa :)

Jos ajattelet, että kyseessä oli siskosi niin olet hulluksi tulossa.

Voimia. :hug:

Minulla on ollut sama juttu aina kun joku läheinen on kuollut (eli 3 kertaa). Se on helpottanut oloa kun on unessa saanut sanoa hyvästit ja nähnyt että kaikki on hyvin :). Uskon että tuo on ihmismielelle ihan normaali tapa päästä yli läheisen kuolemasta

Et todellakaan ole yksin ja vielä vähemmän hulluksi tulossa. :)
Itsekin kallistun enemmän vierailun kuin pelkän unen kannalle, sillä rakkaasta ystävästäni näkemät unet ovat tuntuneet erilaisilta, kuin muut unet.
Lisäksi olen saanut niistä hirvittävän syvän rauhan mieleeni. Yleensä myös viimeisten hyvästien jälkeen, ei ole vainajat unissa vierailleet. :)
Kävivät vain sanomassa että heillä on kaikki hyvin.

Jos tämä tällainen hyvästely on tosiaan sitten vain jotain toiveajattelua niin miksi näinkin monet näkevät samanlaisia hyvästelyunia? Mä ainakaan en ole toivonut saavani hyvästellä siskoani, vaan esim. kertoa kuinka rakastan ja kaipaan häntä. Pyytää anteeksi joitain asioita. Miksi en uneksi sellaisesta?

Muista toivomistani asioista kuitenkin uneksin usein. Mikä ohjaa näitä hyvästelyunia? Tai esim. Lady Kakan unia keskeneräisistä asioista joista hän ei tiennytkään?
Voisiko olla kuitenkin niin että omaisemme haluavat hyvästellä meidät, eikä me uneksia heistä?

Jos tämä tällainen hyvästely on tosiaan sitten vain jotain toiveajattelua niin miksi näinkin monet näkevät samanlaisia hyvästelyunia? Mä ainakaan en ole toivonut saavani hyvästellä siskoani, vaan esim. kertoa kuinka rakastan ja kaipaan häntä. Pyytää anteeksi joitain asioita. Miksi en uneksi sellaisesta?

Muista toivomistani asioista kuitenkin uneksin usein. Mikä ohjaa näitä hyvästelyunia? Tai esim. Lady Kakan unia keskeneräisistä asioista joista hän ei tiennytkään?
Voisiko olla kuitenkin niin että omaisemme haluavat hyvästellä meidät, eikä me uneksia heistä?

Voi olla. Kuten sanottua, kuka sitä voi todistaa suuntaan jos toiseenkaan?
Toki alitajunta kehittää unia asioista, jotka päivällä painavat mieltä, mutta kuten itsekin sanoit, ei se selitä esim. noita keskeneräisiä asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja apuri:

Voi olla. Kuten sanottua, kuka sitä voi todistaa suuntaan jos toiseenkaan?
Toki alitajunta kehittää unia asioista, jotka päivällä painavat mieltä, mutta kuten itsekin sanoit, ei se selitä esim. noita keskeneräisiä asioita.

Niin tai sitä että ne on usein hyvästelyunia. Ei esim. keskusteluja omaa mieltä painavista asioista. Luulisi että alitajunta kehittelee niistä jonkunlaisia unia useammin kuin niitä missä omaiset tulee sanomaan heipat?

On ne sitten alitajuntaa tai viestejä niin jotenkin ne rauhoittaa. Valjeni siis kuoli yllättäen sairauteen, jonka olemassa oloa ei kukaan tiennyt.
Näin reilut puoli vuotta kuoleman jälkeen unen, jossa veljeni istui meillä, sohvalla juhlissa. Kyselin häneltä kaikkea ja sitten hän näytti kaulassaan olevan patin, joka oli oku verisuonien pullistuma. Olin hädissäni ja käskin häntä menemään lääkäriin. Hän kysyi miksi? Sanoin, että tohonhan voi vaikka kuolla, niin hän vastas, hei sisko, mähän olen jo kuollut, etkä sä muista? Mä tulin vaan tänne, jotta sä huomaat, että kaikesta huolimatta kaikki on nyt tosi hyvin. Ja halusin kanssa nähdä että omilla lapsilla, teillä siskoilla ja sun lapsilla on kaikki hyvin. Muista että mun asiat on hyvin ja pitäkää huolta toisistanne. Sitten unessa veli halas mua ja hävisi. Eli aika samantapainen kokemus kuin apn uni.

Alkuperäinen kirjoittaja veljensä menettänyt:
On ne sitten alitajuntaa tai viestejä niin jotenkin ne rauhoittaa. Valjeni siis kuoli yllättäen sairauteen, jonka olemassa oloa ei kukaan tiennyt.
Näin reilut puoli vuotta kuoleman jälkeen unen, jossa veljeni istui meillä, sohvalla juhlissa. Kyselin häneltä kaikkea ja sitten hän näytti kaulassaan olevan patin, joka oli oku verisuonien pullistuma. Olin hädissäni ja käskin häntä menemään lääkäriin. Hän kysyi miksi? Sanoin, että tohonhan voi vaikka kuolla, niin hän vastas, hei sisko, mähän olen jo kuollut, etkä sä muista? Mä tulin vaan tänne, jotta sä huomaat, että kaikesta huolimatta kaikki on nyt tosi hyvin. Ja halusin kanssa nähdä että omilla lapsilla, teillä siskoilla ja sun lapsilla on kaikki hyvin. Muista että mun asiat on hyvin ja pitäkää huolta toisistanne. Sitten unessa veli halas mua ja hävisi. Eli aika samantapainen kokemus kuin apn uni.

Kiva kun kerroit =)

Suullekkin jäi siis hyvä mieli tuosta unesta?

mun mummin mies kuoli joskus kauan sitten. ja mummi sanoi että odotti että pappa kävisi sanomassa hyvästit. ja niin pappa kävikin yhtenä yönä hymyilemässä mummille ja niin mummi pystyi jättämään papan ns rajan taa. sama oli sitten mummin poika kuoli hukkumalla ja mummi odotti myös että poika kävisi sanomassa heiheit. noh. tämä setä kävikin sanomassa minulle heit unessa ja kerroin siitä mummille ja niin mummi ei enää odotellut hyvästejä.
musta se on niinku ihan normaalia.

Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
mun mummin mies kuoli joskus kauan sitten. ja mummi sanoi että odotti että pappa kävisi sanomassa hyvästit. ja niin pappa kävikin yhtenä yönä hymyilemässä mummille ja niin mummi pystyi jättämään papan ns rajan taa. sama oli sitten mummin poika kuoli hukkumalla ja mummi odotti myös että poika kävisi sanomassa heiheit. noh. tämä setä kävikin sanomassa minulle heit unessa ja kerroin siitä mummille ja niin mummi ei enää odotellut hyvästejä.
musta se on niinku ihan normaalia.

Kiitos sullekkin kun kerroit tän =)

Haluisitko vielä jotenkin vähän tarkemmin kertoa millainen unessa kohtaamisesi setäsi kanssa oli? Mielelläni kuulisin. Siis sen mitä haluat itse siitä kertoa.

Minä pidän näitä alitajunnan juttuina, mutta en silti vähättele niitä.

Kun äitini oli kuollut pitkäaikaiseen sairauteen, näin hänestä usein unta, jossa hän oli vielä elossa. Sitten näin unen, jossa olin kylässä hänen luonaan ja hän pahoitteli sitä, ettei voi passata minua entiseen tapaan, koska hän on kuollut. Sanoin hänelle: "Kuolleeksi huolehdit pojastasi hyvin." Unet harvenivat sen jälkeen, koska olin saanut sanottua äitivainaalle sen mitä halusin. Osa hänestä on yhä elossa muistoissani ja kasvatuksessani. Välitän sen omille lapsilleni, jotka eivät saaneet koskaan tuntea isoäitiään.

Katso mtv3 kanavapaketista kanava Ava. Sieltä tulee perjantaisin klo 21 ohjelma: Lisa Williams. Sen jälkeen uskot taatusti kuolemanjälkeiseen elämään. Aivan uskomaton selvännäkijä, joka kommunikoi kuolleiden kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:

Kun äitini oli kuollut pitkäaikaiseen sairauteen, näin hänestä usein unta, jossa hän oli vielä elossa. Sitten näin unen, jossa olin kylässä hänen luonaan ja hän pahoitteli sitä, ettei voi passata minua entiseen tapaan, koska hän on kuollut. Sanoin hänelle: "Kuolleeksi huolehdit pojastasi hyvin." Unet harvenivat sen jälkeen, koska olin saanut sanottua äitivainaalle sen mitä halusin. Osa hänestä on yhä elossa muistoissani ja kasvatuksessani. Välitän sen omille lapsilleni, jotka eivät saaneet koskaan tuntea isoäitiään.

Lukekaa nyt hyvät ihmiset tämä selkeäsnainen kommentti.

Lukekaa ja miettikää vaikka hetken aikaa: Ajatelkaa. Sisäistäkää.

Ihminen on juuri tuollainen. Tuollainen on juuri sitä ihmisyyttä. Ecce homo.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:lle:
Katso mtv3 kanavapaketista kanava Ava. Sieltä tulee perjantaisin klo 21 ohjelma: Lisa Williams. Sen jälkeen uskot taatusti kuolemanjälkeiseen elämään. Aivan uskomaton selvännäkijä, joka kommunikoi kuolleiden kanssa.

Kiitos, mutta en mä sellasta "hömppää" nyt etsinyt. Kaikella hyvällä, en halveksi sitä ohjelmaa, joskaan en katsokkaan.

Kaipaan ihan oikeiden ihmisten kokemuksia. Vaikka tietty yks media tää läppäri ja 2+ on muittenkin joukossa. Mut jotkut teistä mukamas jotenkin "tunnen" niin oli helpompi jakaa tää asia täällä kanssanne entäkö puhua läheisille tai katsoa tv:stä joku ohjelma.

Kiitos kuitenkin vinkistä! Saatampa katsoakkin joku kerta. =)

Alkuperäinen kirjoittaja :

Mitä pitäisi ajatella ja sisäistää? Että tästä asiasta on turha keskustella?

Minusta Turbojurpon kertomus kokemuksestaan oli mukava kuulla. Kiitos siitä. :)

Otan osaa suuruusi.

Itselläni on vahva enneunikokemus, kun mummoni kuoli 15v sitten, hän asui kaukana enkä ollut nähnyt häntä pitkään aikaan. En ollut edes ajatellut lähiaikoina, mutta yhtenä aamuna heräsin uneen, joka oli niin todellisuuden tuntuinen, että minun oli vaikea ajatella sen olleen unta, unessa oli mummoni istui kirkkaassa valossa puhumatta, mutta jokin unessa kertoi hänen kuolleen. Ajatteli, että olipa outo, voimakas uni ja nousinn ylös, katsoin kellon olevan vähän yli 9 ja jatkoin päivän puuhia. Iltapäivällä sain tietää mummoni kuoleen vähän yli yhdeksän sinä aamuna.
Tuo jälkeen en ole onneksi enneu-unia nähnyt, tosin olen intuitiivinen ja aika usein tiedän mitä saattaa tapahtua siis jälkikäteen ajattelen, että olis täytynyt luottaa tunteeseen.

Ystäväni kuoli vuosi sitten, alkuaikoina näin hänestä unia, ne lohduttivat.

Mulla on mummi ja ystävä käyneet hyvästelemässä unissani. Molemmat olivat rauhallisia ja hymyilivät. Mummi kertoi, että hänellä on hyvä olla. Herätessä mulla oli tosi levollinen ja rauhallinen olo. :)

Alkuperäinen kirjoittaja :

Mitäs se on keneltäkään pois, jos minä uskon että rakkaani ovat käyneet hyvästelemässä minut ja se lohduttaa minua? :) muut saavat ajatella asiasta ihan mitä he haluavat.

Mun mummon mies kävi unessa kertomassa mulle, että kaikki on hyvin. Juuri noilla sanoilla. "Mulla on kaikki hyvin". En ollut tämän miehen kanssa ollenkaan läheinen, se ei siis ollut pappani ja olin silloin 12-vuotias kun tämä tapahtui.

Oma mummoni on kertonut joitakin asioita minulle unessa. En oikeasti ole uskaltanut vielä tarkistaa vanhemmiltani, onko ne totta.

Kerran aivan yhtäkkiä mummoni tuli minun mieleen, ja päässäni ajattelin/kuulin tmv. sen sanova, että olet löytänyt komean miehen. Ehkä sekin oli alitajunnan juttuja, minulla oli nimittäin kädessäni mummoltani saama keittiöpyyhe. Alitajuntani ehkä ajatteli mummoa ja sitten tapahtui noin. Who knows! Minä uskon, en odota muiden uskovan minua.

Unissani vierailee usein näitä poismenneitä omaisia, mutta yleensä he eivät puhu mitään ja aina heidän on mentävä jonnekin, eivät voi jäädä. Sen uskon olevan sellaista normaalia alitajunnan toimintaa.

En ole uskovainen, en siis usko jumaliin. Mutta uskon, että sielu jatkaa elämäänsä henkimaailmassa.

Kiitos jälleen teille jotka kerroitte kokemuksistanne! :)

Aina vaan enemmän tunnen että en ollutkaan yksin. Vähän aikaa tuntui siltä :( Onneksi kirjoitin tänne.

Mulla on myös kuolleita omaisia jotka eivät ole uniini tulleet. Oliskohan he vierailleet jonkun muun unissa?
Jokatapauksessa sisareni poismeno on ollut mulle kaikkein läheisin ja järkyttävin.

Kehtaisinkohan kysyä toiselta siskoltani onko hän nähnyt unia? Musta tuntuu että äitiltä jotenkin en viiti kysyä, hänestä varmaan siskoni kuolema tuntuu kaikista pahimmalta, jos näin voi "verrata", onhan hän kuitenkin kuolleen lapsensa äiti. :(
Tuntuis oudolta puhua tällasista jutuista "ääneen."

Mulla on unissa käynyt vierailemassa isoisäni,joka mulle erittäin tärkeä..hänen isänsä,jota en tuntenut sekä muita esi-isiä jne.
Nuo olen oppinut erottaan normaaleista unista siinä,että normi-unet useesti pomppivat aika ja paikat sekaantuvat jne.Mutta noissa esi-isien unissa on selkeät värit ja selkeä kulku,niin että sen käsittää ilman unikirjoja tai jungilaisuutta!! =)
En ole koskaan "kutsunut" heitä uniini,mielestäni kuolleilla pitää olla rauhansa.Mutta ovat tulleet uniin ihan pyytämättä ja sillon yleensä itselläni tai suvussa joku kriisi...

Yhteistyössä