Kuoleman odotus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pariskunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pariskunta

Vieras
Olemme vähän yli 50 vuotias pari ja nyt jo tietoisia siitä, että lapset laskevat elämämme pituutta, jakavat salaa tavaroitamme. Kerran he sanoivat, että joutuvat veroillaan elättämään meitä ja pelkäävät, että elämme vanhoiksi.
Tämä järkytti meitä kovin.

Nyt tytär soitti ja kertoi gerontologi Antti Hervosen sanoneen tänään tv:ssä, että kaikki yli 60-vuotiaat elävät jatkoaikaa.Hän sanoi samalla, että ei halua loukata, mutta uskommeko että he aikovat odottaa perintöään kymmeniä vuosia kun nyt juuri sitä tarvitsevat.

Tämmöistä on aika vaikeaa kertoa naapureille. Kun suvussani on paljon dementiaa, samoin miehellä. alkaa oikeasti pelottaa koko vanhuus ja tulevaisuus.Olemme pitäneet lapsiamme tavallisina onnellisina ihmisinä, mutta heillä on vanhentumisesta omituinen käsitys ja se on tullut ihan viime vuosina.
Kun olin vakavasti sairaana, kukaan kolmesta ei soittanut eikä tullut katsomaan ja perustelivat sillä, että sairaalassahn on nykyään hyvä hoito.
Älkää tulko kertomaan, että olisin ollut kehno äiti ja mieheni kehno isä. Jostainhan tässä on kysymys, mutta en ymmärrä nykyajan ihmisiä enää ollenkaan. Mieheni itki hillittömästi koko illan. Minä yritän lohduttaa.
Kun naapurini olivat avustamassa työpäivän jälkeen lastaan muutossa, eivät saaneet väsyneenä edes kahvia juodakseen ja kun yrittivät ottaa juomaa jääkaapista, pyydettiin, että ""vanhukset"" joisivat vettä.
Elämä on. Vai onko?

Vai vähän yli 50 vee vanhus?!? No johan nyt on markkinat! Ja kakaroille ei kuulu jääkö teiltä mitään perintöä vai ei. Rahat ja tavarat ovat teidän hankkimia ja teidän niin kauan kuin teissä henki pihisee. Ja sehän voi pihistä vielä vaikka 40 vuotta. Eivätkä tuollaiset jälkeläiset mitään ole edes ansainneet käyttäytymisellään. Minä näyttäisin kakaroille ovea, jos alkaisivat minun ja mieheni tavaroita jakaa ennen aikojaan. Jos ei jälkikasvunne teistä sairastaessanne tai muuten apua tarvitessanne huolehdi ja jos teillä kerran jotain omaisuutta on, ostakaa palvelut vierailta ja näyttäkää kakaroille, että ei tarvitse vaivautua.

Lienee sanomattakin selvää, että nykyaikana ihmiset elävät pidempään, ja jos terveyttä riittää, monet eläkeläiset elävät uutta nuoruuttaan työelämän päätyttyä. Lippu korkealle vaan ja viis veisatkaa lastenne vihjailuista!

Todella ikävää. Tämä kysyy teiltä vahvuutta ja teidän on tiedostettava, että olette itsenne herroja.
Kauan sitten tapahtui, että eräs syöpäpotilas oli kuolemaisillaan juhannuksena ja hänen hoitajansa sanoi toiselle, että kyllä hän kuolee ennen juhannusta ja minä pääsen juhannusjuhlille. Mutta potilas kuulikin keskustelun ja eli kiusallaan yli juhannuksen.
Teillä ei ole kuolemasta kysymys, mutta teillä on kysymys siitä, että saatte myös voimaa siitä epäoikeudenmukaisuudesta mitä olette kuulleet. Se antaa sisua näyttää ahneille lapsille. Voisitte vielä kiusata heitä sanomalla, että olette niin riitainen perikunta, että lahjoitatte omaisuutenne valtiolle, jos ei puhe perinnöstä lopu. Mielestäni voitte olla aiheesta vihaisia.

Se on nykyaikaa ja ahneutta, samaa itsekkyyttä on perheiden sisällä ja empatia on katoavaista.

Voimia teille.

Siis..ei voi olla totta!

Kun me vaihdamme auton uuteen ... ostamme jotain huusholliimme..lähdemme etetelään tai pohjoiseen lomailemaan..

Ilmoitamme kersoille että mennään tuhlaan perintöjänne...

Ei siinä ole nokan naputtamista!

Onko tuo totta vai olettamusta? En ole koskaan kuullut vastaavasta, kun kyseessä on nuoret ja terveet vanhemmat. Ihmisten ahneuden ja raadollisuuden kyllä tiedän, siihen puoleen tuli tutustuttua aikanaan työssä.

Kovin itsekkäitä lapsia teillä on. Ilmeisesti heillä on ollut liian helppo ja huoleton elämä, jonka vanhemmat ovat rakkaudessaan heille lahjoittaneet. Nyt onkin aika kiireesti tiukentaa kurssia ja antaa heidän ottaa vastuu itsestään. Kukkaro kireälle, palvelut pois ja nuoret vastaamaan itse toimeentulostaan.

Oman tulevaisuutenne ja omaisuusasiat voi varmistaa testamentein. Lakimies osaa laatia sen sellaiseksi, ettei yllätyksiä tule ja se vastaa myös sanamuodoltaan teidän tahtoanne sekä on muodollisestikin oikea.

Testamenttia voi myöhemmin muuttaa, jos siihen on aihetta. Kun teette sen pikapuolin, kukaan ei voi sitä kumota, koska olette ainakin nyt terveitä ja oikeustoimikelpoisia. Oman pankin tallelokero on oikea paikka sen säilyttämiseen, siellä on yleensä myös lakimies, joka sen voi laatia.

Tahallaan provosit kai.? Eihän pitkiin aikoihin ole ihmiset perineet rahaa oikein ... Eliniän pidentyminen on siirtånyt perinnöt seuraavalle sukupolvelle. Siis lastenlapsille. 50-70 vuotiaat perivät kuolemalla jotain , ennakoita ja asunnonvaihtoja enemmänkin käytetään...

Voi jestas sentään!

En ole koskaan vastaavaa kuullut. Onko kyse vielä ehkä keskenkasvuisista parikymppisistä ihmisistä. Yhtään vanhemmilta en jaksa moista käsittää. Voiko olla kyseessä olla huumeet tai joku muu ongelma mikä sekoittaa todellisuudentajua.

Itse kyllä tekisin moiseen touhuun stopin! Sanokaa, että eläkepäiviksi ostatte asunnon ""täyden palvelun talosta"", jossa on kaikki palvelut jne. Ja kun kuolo aikanaan korjaa, niin asunto siirtyy tuolle taloyhtiölle. Niissähän on kuntosalit, saunat, uimaltaat, terveyspalvelut ja kaikki palvelut lisänä jne.

Ostakaa vielä Espanjasta lomaosake, johon teillä on käyttöoikeus ja asukaa siellä puolet vuodesta.

Varmasti perinnön katseleminen loppuu. Ja lapsenne ehkä kasvaisivat aikuisiksi. Kerrassaan outoa ja kummallista.

En todellakaan jaksa tätä nyt uskoa!!

Hummm. Tämä on ajan henki. Ehkä tällainen tilanne saa TEIDÄT ymmärtämään että nyt (ja seuraavat xx vuosikymmentä) teidän kannattaa panostaa ennen kaikkea ITSEENNE ja omaan hyvinvointiinne. Lapsille on turha kerätä perintöä, eivät ne sitä ja sen eteen tehtyä työtä osaa arvostaa. Ei ole olemassa minkäänlaista perinnönjättövelvollisuutta joten satsatkaa siis itseenne ja nauttikaa elämästä!

Uskon, että tämmöistä on enemmän kuin haluamme uskoa tai nähdä. Vanhemmilta otettaisiin silmätkin päästä, mutta itse ei olla valmiita antamaan yhtään mitään. Tunne sattumalta samantyyppisiä kertomuksia ja ne ovat totta.
Myös minun ystäväni auttoi lapsia muutossa. Lapset n. vähän alle 40 v. Vaikka muutto kesti 6-7 tuntia ja se se tehtiin työpäivän jälkeen, ei edes juomaa saaneet ottaa jääkaapista eikä kahvia kukaan keittänyt, vaikka kaikilla oli nälkä.
Samat lapset pyysivät vanhemiltaa vielä tuon muuttorahan ja nälkäisinä saivat lähteä 200 km:n kotimatkalle.No onhan baareja.
Naapurini lapsi oli motkottanut samoin vanhemmilleen, että nykyvanhukset elävät liian vanhaksi ja tulevat heille tosi kalliiksi. Nuo motkottajat eivät olleet vielä kunnon töissä olleet. On opiskeltu kolmikymppisiksi ja aina jurnutettu rahaa vanhemmilta.
Kyllä näistä jutuista poelin henki alkaa paljastua, jos vain haluamme nähdä.

Vähän tässä nyt jää epäselväksi se, miten tämä kuuluu parisuhde palstalle?

Vastaan nyt itse kuitenkin, että olen about 40 vuotias, eikä tule mieleenikään odotella vanhempieni kuolemaa dollarin kuvat silmissä. Mistäs sen tietää, elävätkö vielä esim 20 vuotta ja olenko edes minä enää silloin hengissä.

Kyllä lapset mielessään jakavat vanhuksien omaisuutta ja helppoa rahaa.

Ja joka sen kieltää, niin voi tehdä kokeen, missä ilmoittaa jälkikasvulle testamenttaavansa omaisuutensa seurakunnalle, niin alkaa todellinen henkien taistelu.

Onhan tämä parin asia ja voi raastaa suhdetta. Älkää olko pikkusieluja.
On todella tavallisempaa kuin myönnämmekään. On niin kipeä asia, että harva haluaa totuutta nähdä.
Kertokaa tosiaan kokeeksi, etteivät peri kuin velkaa niin näette kuinka suosittuja olette, vaikka oikeasti velkaa ei tarvitse periä.
Aika moni kyttää kieli pitkällä.

Naapurin vanhus osti usein viinereitä ja terveydenhoitajatytär aina valittamassa,miten rahaa on tänäkin vuonna haskaantunut kun kuivuvat ja aina vaan tahtoo ostaa tuoretta. Yrittää rajoittaa pullakauppaa. Samoin toinen tuttu valitti kuinka muori ostanut sohvan. Pakotti palauttamaan.
Totuus tarua pahempaa.

Tehkää keskinäinen testamentti ja jälkeenjäänyt lähtee viimein maailmanympärimatkalle täydellä ylöspidolla, jos terveys suinkin sallii. Niin me päätimme ja keskinäinen testamentti on tehty. Mallin saa mm. www.heli.fi. Siitä vaan kirjoittelemaan ja nauttimaan elämästä. Lapset voivat sitten pärjäillä omillaan!

Yhteistyössä